Bouwverslag Union Sovereign

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Macrabbit, 8 feb 2015.

  1. OVL

    OVL

    Lid geworden:
    6 nov 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Grimbergen, Belgie
    Hallo Sjoerd,

    Een tijdje geleden, heb je post doorgenomen en WAUUUW, zoals altijd : PRACHTIG.

    Maar dit is geen modelbouw meer, dit is KUNST,
    ongelooflijk wat jij allemaal kan, BRAVO
     
  2. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je wel. Maar de KUNST is goed kijken en luisteren naar degene die nog veel beter zijn. Gaandeweg leg je steeds de lat wat hoger....
     
  3. OVL

    OVL

    Lid geworden:
    6 nov 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Grimbergen, Belgie
    Akkoord Sjoerd,
    maar de ene kijkt en luistert beter dan de andere he ;):)
     
  4. hawser

    hawser

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    568
    Hoi Sjoerd,
    Het is al weer een tijdje geleden. Zat je postings door te bladeren en ik zie dat oude foto's niet meer te zien zijn. Kan dat verholpen worden? Ben nl benieuwd naar de bouwwijze van de romp. Ziet er goed uit,lekker doorgaan!
    Doe ik ook, zal wel weer eens een posting doen.
    grt
    Hawser
     
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Hawser,

    Mooi dat je weer even reageert. Tja, die foto's, die zijn bij het overgaan naar een anders software programma niet meer teruggezet. Ondanks eerdere beloftes is dit nog steeds niet gebeurd wat helaas de leesbaarheid niet bevorderd. En omdat foto's vaak meer zeggen dan woorden is het dubbelzuur. Al mijn eerdere verslagen zijn ook foto loos. Wordt dus ook niet meer naar gekeken. Wat ik voor je wil doen is de ontbrekende foto's via bijv Picasa met je delen. Voor de rest maar afwachten wanneer en of de foto's nog terugkomen. Anders is het voor mij ook over en uit.
     
  6. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Up-Date.

    Hallo allemaal. Ik moet zeggen dat ik lang getwijfeld heb om het verslag nog door te zetten. Ik merk gewoon aan het aantal bezoekers en de commentaren, alsmede aan de verslagen van collega bouwers dat dit steeds minder wordt. Aan de andere kant voel ik me ook wel verplicht naar mijn trouwe volgers om door te gaan. Omdat er toch wel weer veel gedaan is, een redelijk lange up-date deze keer.

    De achterkant heeft de definitieve vorm gekregen. Ook de hekrol is nu afgewerkt en geplaatst.

    P1030748.JPG

    Hier een beetje onduidelijk zichtbaar hoe de hekrol is gemonteerd. Wel demontabel uiteraard.
    P1030750.JPG

    Hier nog de gaten te zien welke in de hekrol zijn gemaakt. De waterdichte kast voor de hekrol gaat gebruikt worden om de Towingpins en de Kamforks in te monteren.
    P1030749.JPG

    Zeewater inlaat roosters. Deze zijn alleen aan BB zijde aanwezig.
    P1030751.JPG

    Dezelfde roosters maar dan de buitenkant. Ook zijn hier de gaten te zien welke in de kimkielen aanwezig zijn.
    P1030758.JPG

    Onder de hekrol de gaten aangebracht waardoor de ruimte achter de hekrol gedraind wordt.
    P1030752.JPG

    Patrijspoorten en stootstrips aan BB zijde.
    P1030754.JPG

    Idem aan SB zijde.
    P1030765.JPG

    Ankerkluis aan BB zijde. Ook is op deze foto en de volgende, de mooie scherpe lijn te zien ( Knuckle) die na veel schuur en plamuur werk te voor schijn is gekomen. Onder de ankerkluis nog een slijtplaat aangebracht. Hieronder komt nog een plaat die doorloopt van de BB zijde naar de SB zijde.
    P1030755.JPG

    Kijk, dat bedoel ik nou. Ben nog niet klaar met mijn update maar kan volgens MBF geen bestanden meer bijvoegen. Zo jammer!!!! Maar es kijken wanneer ik het weer op kan brengen om weer te up-daten. Pfffff.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    aac vindt dit leuk.
  7. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hele vordering zo, ziet er weer erg netjes uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ziet er weer strak uit. Blijf toch maar gewoon updaten, als iedereen ermee zou kappen dan blijft er echt niets over. En dat zou jammer zijn. Ik post wel niet zoveel en update zelf weinig maar ik ben wel bezig alleen bij mij is tijd een probleem. Met een kleine en een tweede opkomst.

    Ik lees dus op het moment meer dan dat ik bouw. (ook om ideeën op te doen bij andere over hoe ik bepaalde dingen aan ga/moet pakken.)

    Ik leer iig veel van de verslagen die ik doorlees en volg. Dus ga gewoon door zou ik zeggen.
     
  9. kockmans

    kockmans

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    640
    Locatie:
    Dirksland
    Hallo Sjoerd,
    Ik denk me wel te kunnen inbeelden wat je bedoeld om jezelf te blijven motiveren en je verslag voort te zetten. Echter, hoe moeten wij en nog nog jongere generatie,s nu de modelbouwkunsten voortzetten?? Zitten we straks allemaal te xboxen en playstationnen:mad::eek::).

    Waarom zitten bijvoorbeeld de gaten in de kimkielen?
    En waarom heb je de hekrol "demontabel " gehouden?

    Ik wil het echt weten!!

    Ga aub gewoon door. Ook lezers die niet reageren moet je meetellen hoor!

    Groet Dennis
     
  10. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ik heb een abbo op dit verslag maar krijg geen email meer.
    Jammer dat het MBF zo hard is gevallen.

    Maar Sjoerd z`n kunsten en uitleg zijn een lust voor het oog.
    Top Sjoerd!!
     
  11. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Dit is een verslag waar je van leert , blijf AUB doorgaan .
    Niet alle lezers reageren maar kijken is ook heel leerzaam .
    Prachtig werk .
    Groetjes
    Ronny
     
  12. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    @Dordtsebank als je op je naam klikt rechtsboven en dan op voorkeuren dan krijg je een popup waar je in kunt stellen wanneer er allemaal een email moet worden verstuurd.

    @Macrabbit Als dit te ver offtopic gaat en je verslag vervuilt moet je het maar weg halen. Ik volg wel braaf maar heb nog niet zo'n kwaliteit dat ik je kan verbeteren of betere ideen heb, maar leer er wel veel van.
     
  13. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    mooi werk !!
     
  14. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Freek - John.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Dennist. Persoonlijk vind ik het ook echt jammer dat er zo weinig meer gedeeld wordt. Er zijn al veel bouwers afgehaakt. Ik heb altijd veel ideeën hier opgedaan. Dat is zo goed als over. Wat betreft tijd, het is en blijft een hobby hè. Er zijn andere minstens zo belangrijke bezigheden.
     
  16. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank voor de motivatie Dennis. Heb ik voor mijn hobby niet nodig maar wel voor deze verslagen. Er gaat ongemerkt toch best veel tijd inzitten. Als dan vervolgens complete verslagen waardeloos worden en niet meer gelezen worden omdat de foto's ontbreken, tja, dan vraag ik me toch af waarvoor ik het allemaal heb gedaan. Omdat er toch weer veel volgers zijn voor dit verslag voel ik me toch min of meer verplicht om hiermee door te gaan. Echter, ongemerkt is de frequentie van updates hierdoor wel drastisch verminderd.
    Wat betreft je vragen;
    De gaten in de kimkielen zitten erin omdat dit op de tekening staat.:) De werkelijke reden zal mogelijk bij een andere bouwer bekend zijn. Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
    De hekrol is bij de 1:1 ook demontabel om bij de lagers te kunnen komen. Mijn reden hiervoor is dat de hekrol niet gespoten gaat worden en lekker gaat roesten. De kamer waar de rol in ligt moet echter wel gespoten worden.
     
  17. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Ferry. Tja, zijn al veel woorden over vuil gemaakt. Rest ons niet anders dan te wachten en hopen dat het één en ander weer wordt hersteld. Gelukkig zijn er ook nog hele mooie facetten aan deze hobby, zoals het bezoek aan de Princess ( Zusterschip van de Sovereign) in het dok. Was geweldig.
     
  18. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je wel Ronny. Het gaat mij ook niet zo zeer om de reacties, alhoewel dat wel erg leuk is. Maar je kunt ook zien hoeveel "hits" je hebt gehad en dat zie ik duidelijk achteruit gaan.
     
  19. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    En bedankt weer Jan. Je inlaatroostertjes zitten er mooi in. Vergeten je te vermelden in mijn up-date, maar hierbij, nogmaals bedankt.
     
  20. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    Maakt niet uit, het is jouw boot en je maakt er zeker wat moois van waar ik jaloers op zou kunnen zijn.
    vell plezier met de bouw.
    Gr, JK
     

Deel Deze Pagina