Bouwverslag van de Fly Baby

Wat vindt u van dit bouwverslag?

• Kan beter; geef een reactie........

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    31
  • Poll closed .
Hoi Ralf,

Bedankt voor alle lof.
De piloot heb ik ook al gevonden. Besteld en betaald, maar nog niet uit Engeland ontvangen.:confused: Volgende week maar eens bellen.:evil:
Helaas weer ongeveer 200 gram achter het zwaartepunt.

Jeroen en Cornelis,

Dit soort commentaar hebben we dus nodig bij alle uren arbeid, bedankt.:yes:

Groeten,

Bert

Hi Scalefans,

De wielen zaten er natuurlijk al op bij de vorige foto's. Nu maar even van dichtbij.

2009-04-06_134509.jpg

Het koppel wielen voor de Fla Baby wachten op bevestiging.

Gelukkig heb ik de beschikking gekregen over alle opschriften en dergelijke. Dat was aanvankelijk
nog niet zo, maar na contact met degene die op het originele vliegtuig de belettering en dergelijke
heeft aangebracht, kreeg ik alles. Bewerken in de computer en het lijkt dan "net echt".

2009-04-09_171255.jpg

De kabeltjes voor de onderste flying wires.

In tegenstelling tot de bouwtekening van de één op één kist heeft Roland vier flying wires vanaf
de as naar de onderzijde van de vleugel toegevoegd. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het
gewicht en dus de vleugelbelasting. Het origineel is aanvankelijk ontworpen voor een boxermotor,
maar nu is een veel zwaardere vijf cilinder stermotor ingebouwd.
Kort en goed, deze
kabels moeten er dus ook komen.

Wordt vervolgd.

Ik weet niet of ik het al mag melden maar ik doe het gewoon omdat ik vandaag in de zeer gelukkige omstandigheid was iets mee te mogen maken!!:D
Vandaag tijdens de eerste F4c wesdtrijd was het dan zover.
De motor van de Fly Baby begon te pruttelen en liep als een zonnetje!
De kist werd naar het begin van de startbaan gereden,alles werd nog eens gecheckt en daarna werd het gas geopend!
De Fly Baby reed een meter of 40 en koos vervolgens op een zeer elegante dubbeldekkermanier het luchtruim.
Wat een fantastische belevenis was dat om de maiden van deze ongelooflijk mooie kist waar heel veel bouwuren in zitten te mogen meemaken!
Nogmaals van mijn kant proficiat met de eerste geslaagde vlucht van deze beauty!:thumbsup::worship:

Mvgr hans

Ook vanaf deze zijde gefeliciteerd met de geslaagde maiden, de foto`s zullen wel volgen hoop ik :D

Ik sluit me bij de voorgaande postings aan
BERT: PROFICIAT met de geslaagde maiden :celebrate:
van deze prachtige kist , en dat je er nog heeeeel veeeeel mooie vluchten mee mag maken (met goeie resultaten;))

Proficiat Bert met het schitterende resultaat :D

:thumbsup: :celebrate:

Uiteraard heel veel mooie vluchten en successen op de wedstrijden gewenst.

Ben zeer nieuwsgierig naar mooie foto's in de vlucht :yes: Vast wel iemand die ze heeft gemaakt denk ik.

Gr. Teus

Hier zijn de plaatjes en nu maar wachten op een reactie van Bert.

1eschaalwedstrijdblc175k.jpg

1eschaalwedstrijdblc175e.jpg

1eschaalwedstrijdblc175o.jpg

1eschaalwedstrijdblc175j.jpg

1eschaalwedstrijdblc175g.jpg

1eschaalwedstrijdblc175h.jpg

1eschaalwedstrijdblc175apx.jpg

1eschaalwedstrijdblc175qgx.jpg

1eschaalwedstrijdblc175w.jpg

1eschaalwedstrijdblc175c.jpg

1eschaalwedstrijdblc175x.jpg

1eschaalwedstrijdblc175f.jpg

1eschaalwedstrijdblc175p.jpg

1eschaalwedstrijdblc175s.jpg

1eschaalwedstrijdblc175p.jpg

1eschaalwedstrijdblc175d.jpg

1eschaalwedstrijdblc175zok.jpg

Een tevreden piloot en nogmaals Bert gefeliciteerd met de Maiden.

Ton

Maiden Fly-Baby

Ehm,Eric? de fotosite is van Jan den Hartog...
Bert, van harte gefeliciteerd met de maidenflight van de Fly-Baby.
Zag er goed uit!
Veel succes en veel happy landings in de toekomst met deze schitterende kist.

Greetz,
Frank

Bert, Proficiat! :celebrate::thumbsup:

Een hele fraaie kist is het geworden!
Dat je er maar veel vlieguren mee mag maken

Groeten, Ralf

Hoi Bert.

Dat was mijn feestje wel gisteren.
Wie er niet bij waren hebben wat gemist.
En het geluid was ook super!!!
En wat een vliegbeeldje.
En wat is die mooi!!!:worship:

Hier Bert samen met Gerard net voor het grote moment.

100_3201.sized.jpg

100_3202.sized.jpg

100_3203.sized.jpg

Groeten Han.

En twee video's van start en landing voor wie er niet bij was. Kwaliteit is niet super, sorry ... maximaal ingezoomd met compact camera.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi scalefans,

Gelukt, de eerste vlucht is er eindelijk. Het kan altijd beter want een harde landing met een neusstandje was natuurlijk niet echt gepland (wel erger :mrgreen:).

Bedankt voor jullie bijdragen en hartverwarmende reacties.

Het is heel druk in huize Eijk, dus hou ik het heel even kort. Maar ... er volgt natuurlijk meer. Ook zal ik proberen de filmbeelden, die Gerald voor mij gemaakt heeft aan het forum toe te voegen.

De Fly Baby vliegt (ondanks het gewicht) best wel fijn. Bij de landing wilde ik de gang erin houden om een overtrek vlak bij de grond te voorkomen. Het toestel kan echter veel beter afgevangen worden, gezien het korte doorvliegen na de eerste aanraking met moeder aarde.

De kopstand is vermoedelijk te danken aan de wielen die ineens heel zwaar op de assen draaien. Dat ging superlicht en gesmeerd, maar gaat nu alles behalve licht. We gaan nog zien wat de oorzaak is.

Eerdaags kom ik bij jullie terug en dan zal ik ook het fotootje van de Piper gaan vervangen natuurlijk. Dat kan nu.

Het mooiste dat me gisteren overkwam was de opmerking van de jury, die dachten dat de aangeleverde foto's van de documentatie die van het model waren. Een beter compliment kon ik mij even niet bedenken. We zijn op de goede weg.

Wordt vervolgd.

proficiat met je maiden.

Als ik zo het filmpje bekijk van je landing dan zit de snelheid wel snor, maar de aanvlieghoek is te steil, als je een van een stuk verder veel lager komt aanvliegen dan gaat die landing perfect met die snelheid.

Back