bouwverslag van de Greenpeace/Maryland (ex elbe)

alsjeblieft gozer voor jou een paar foto's uit mijn oude doos....

ScheldeElbeBarentsz-Zee.jpg

De Schelde, Elbe & Barentsz zee aan het werk.

Elbe.jpg

Clyde.jpg

Hier de Clyde het zussie van de elbe

SmitSalvor1.jpg

smitsalvor.jpg

Hier de Smit Salvor. Ik weet nu even niet zo 1,2,3 meer of dat nu de clyde was...maar ja zelfde type dus komt nie zo heel krap tog :wink: :D

smitman zei:
was er ik zag smitman :P hahahaha jij wee ook nie wat je wil, dan weer elbe dan weer salvor...ach ja tis dezelfde boot.

ehhh even ter verduidelijking,
de Elbe en de Smit Salvor is zeker niet dezelfde boot.
De Clyde is later omgebouwd tot Smit Salvor en daarna een jacht geworden, de Seawolfe.
De Elbe's carriere hebben we al eerder besproken.

ciao,
Ronald

ik dacht altijd dat de elbe en clyde vrijwel identiek waren
maar wat zijn de verschillen, want dan wil ik dat graag horen....
maar ik weet dat dit een discussie is die ik vaker heb gehouden met meerdere mensen.
Casco is hetzelfde dacht ik, de amst achter hetzelfde de opbouw is vrijwel hetzelfde, alleen de afmetingen weet ik niet uit mijn hoofd.

@ smitman

je zegt het precies goed,
'vrijwel identiek'
net zoals de Zwarte Zee en de Witte Zee vrijwel identiek zijn.........
Maar er zitten verschillen tussen de Clyde en de Elbe.
In ieder geval al bij de verschansing rond de brug.
De Elbe buigt naar binnen en bij de Clyde zit er een soort van 'knip' of zo in.
lijkt alsof er een kapje op zit......

Voor meer verschillen zou ik echt moeten gaan zoeken.

ciao,
Ronald

het gaat weer rustig verder met de GReanpeace.
alleen nu is mijn verzoek aan Ronald of hij misschien wat detail foto`s van zijn boot hier wil plaatsen.?

goeiemoggel Leo,

Jammer eigenlijk voor mijn bouwverslag dat ze der terug renoveren naar de ouwe Elbe, het had voor mij intresanter geweest als ze juist werd omgebouwd naar de Greenpeace/Gondwana.

hierbij nog een foto van de zeer Barre tijden van de Greenpeace, maar wel helemaal vol gebouwd

Armando

Armando,

de volgende keer dat ze in het water ligt zal ik wat foto's maken van haar.
Tot die tijd zal je het moeten doen met de foto's die op mijn site staan
in het deel over de M@il-Line.

Maar dit is waar de dame oorspronkelijk voor bedoeld was:

elbe_storm.jpg

ciao,
Ronald

en?

hoi Armando,

Ik was benieuwd of je ondertussen al wat verder bent. Ben eigenlijk wel geintresseerd.;)

Groetjes Rob

en Ronald, heb jij ook foto`s van je grondwana??

Ik heb namelijk ook net ( een paar dagen geleden) een romp van de Greenpeace in handen gekregen, en wil deze ook alzodanig verder afmaken. ik hoop dat ik een reactie krijg.

Groet, Rob ;)

Hoi Ronald bedankt voor je foto ;), nu heb gelijk een vraag, waar heb je die kraan vandaan? of heb je deze zelf gemaakt?

GR. Rob

PS. hoe voeg je in hemelsnaams een foto bij je tekst :rolleyes:? bij mij word er gevraagd naar een URL :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
De kraan is een eigenbouw kraan.
En is dan ook niet functionerend.

Het is een latje wat in de juiste vorm gezaagd/gevijld en geschuurd is.
De fundering is een buisje waar bruistabletten in gezeten hebben.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een foto te plaatsen.
Gebruik de zoekfunctie en je zult antwoorden vinden.

Ik heb het gemakkelijk,
mijn foto's staan op mijn eigen site en middels een link verwijs ik er naar.

ciao,
Ronald

hoi Ronald ja dat kan ook, ik kan namelijk niet iets vinden wat er echt op lijkt dus ik denk dat ik dan ook maar het op jouw manier ga doen.

Hieronder 2 foto`s van mijn model

full

full

;) GR Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat je er de Gondwana van maakt:???:
De mooie lijnen van de Elbe zijn helemaal verrampeneerd toen ze "onderhanden" genomen werd als Maryland.
Misschien de "Smit Salvor" een optie?

En Greenpeace boten zijn trouwens niet populair bij sommige tanker bemanningen, vraag maar aan Ronald :cool:

haha Adam, ik maak er de MV Greenpeace van met helidek. dat dit schip niet populair is bij tankereigenaren? daar kun je wel eens gelijk in hebben ;)

Trouwens ik vind de scheeplijnen zo veel mooier als van de Elbe, maar dat is smaak he :rolleyes:

GR Rob

Het wordt steeds gekker met allerlei Greenpeace achtige schepen, op zich niks mis mee maar ze liggen altijd dwars voor onze tanker te rommelen, ik ben voor de rest van dit jaar maar even de schipper op de tanker, dan gebeurt er nog eens wat :pim:;)

Tom

Het wordt steeds gekker met allerlei Greenpeace achtige schepen, op zich niks mis mee maar ze liggen altijd dwars voor onze tanker te rommelen, ik ben voor de rest van dit jaar maar even de schipper op de tanker, dan gebeurt er nog eens wat :pim:;)

Tom
Ik meende als dat daar een Kapitein op zat :rolleyes: :rolleyes:
Of zijn de rangen veranderd bij jullie :confused:
mvg
Frederik:D:D

Ik meende als dat daar een Kapitein op zat :rolleyes: :rolleyes:
Of zijn de rangen veranderd bij jullie :confused:
mvg
Frederik:D:D

Schipper of kapitein wat maakt het uit.:rolleyes: zolang ieder maar gelukkig is;)

En Frederik, wat voor een schip bouwt u?

Gr. Rob

Schipper of kapitein wat maakt het uit.:rolleyes: zolang ieder maar gelukkig is;)

En Frederik, wat voor een schip bouwt u?

Gr. Rob
Momenteel met een opduwer gebouwd door Marc uit Belgie = 1.60 Mtr lang
Waar dus de bedoeling van is een door mijn gebouwde stoommachine in komt te staan
mvg
Frederik

Laatst bewerkt:
Back