Bouwverslag van de Smit Hunter

@ Bart,

Cursus modelbouw :?: ik weet niet eens of dit bestaat eigenlijk, ik heb er nog nooit van gehoord :wink: . Nee hoor Bart dit is door jaren lang oeffenen opnieuw proberen weggooien en weer op nieuw beginnen en in dat trajet leer je het een en ander :wink: En niet te vergeten je moet het wel in de vingers hebben, want je kan nog zoveel ideeen hebben maar je moet het wel kunnen maken. Wat dat laatste betreft leer ik ook nog iedere dag 8O :D

Maar dank voor het compliment

Gr Martin

Martin '70

Dat schijnt :in Duitsland te bestaan hoor :oops:
Heb dat ergens gelezen.
En ook via dit forum.
Maar weet niet meer waar het staat :!: :!:
mvg
Frederik :D :D

In de modelbouw kom je allerlei beroepen tegen.

Directeur.
Gynocoloog.
Tandarts.
Schooljongens.

Als je gaat bouwen kan je het beste eerst een paar maal bij een club gaan kijken en vragen stellen, als je aan het bouwen bent doe je dat nog steeds en zo leer je de basis technieken.
Gelukkig hebben we ook nog internet en dit forum waar je vragen kan stellen.
Maar het met eigen ogen zien hoe iemand het gemaakt heeft hierbij wel vragen stellen, daar leer je van.

Veel kopen een model beginnen eraan en lopen dan vast einde hobby.
Kijk maar eens op marktplaats of ebay.de daar zie je modellen nog in de doos die al lang niet meer in productie zijn.

Jan Vos
Ja hoor en dan zijn er nog :oops:
Ex aquarium schippers :roll:
Zeelui ook nog ex :roll:
Rijnvaart enz enz :wink:
mvg
Frederik :D :D :D

hey martin..

gelukkig woon je niet zo ver van me vandaan :lol: :lol:
ik kom wel is een keer een kopje koffie drinken
en dan kank meteen alles in realiteit zien :P
kank af en toe een beetje afkijken :P :P

armando :roll:

F.van.Gent zei:
Jan Vos
Ja hoor en dan zijn er nog :oops:
Ex aquarium schippers :roll:
Zeelui ook nog ex :roll:
Rijnvaart enz enz :wink:
mvg

Het gaat er om dat deze mensen geen technische opleiding gehad hebben Frederik, uitgezonderd de Tandarts.

De Directeur bouwde zelfs van tekening en heeft diverse modellen gebouwd.

Hoi Martin,

Zou je eens wat meer kunnen vertellen over die spuitcabine die je gebouwd hebt? Als ik het zo zie is het makkelijk te maken en errug handig..... :wink:.

Verder niets dan lof over het model natuurlijk :D.

Groetjes, Danny.

@ Danny,

handig is het zeker en is relatief simpel uitgevoerd maar het vergt wel wat handigheid om hem in elkaar te zetten :wink:

Met een afzuiging, filter, en verlichting en kom je een heel eind.

Ik zal er morgen een schets van maken.

Gr Martin

@ Danny,

hier een schema'tje van hoe de spuitcabine er ongeveer uitziet, met afzuigmotor en aan het uiteinde van de pvc pijp zit een flex.slang voor b.v een wasdroger zo kun je de afvoer buiten het raam hangen. Verder zit voor de opening een dubbel rooster waar wasemkapfilter tussen vast gezet kan worden. En niet te vergeten TL werk verlichting anders wordt het zo'n donker gat waar dat je in zit te turen.Voor de opening kan een Lexaanplaat worden gemonteerd zodat de handel een beetje stof vrij staat.

spuitcabine%20%28Medium%29.jpg

Gr Martin

Hoi Martin,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg :thumbsup:, dat maakt een hoop duidelijk. Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens zo'n ding in elkaar ga knutsellen :D.

Groetjes, Danny.

@ Danny,

mocht je eventueel meer info nodig hebben moet maar een PBtje sturen want er zit nog een schakeling in voor de motor maar dat is niet zo spannend trafo 230V/12 V en een gelijkrichterbrug daar achter. Of nog foto's ter verduidelijking dan lees ik dat wel.

Succes met het knutsel project

Gr Martin

Toch weer een vraag : heeft er iemand toevallig een foto van de voorankerlier van de Hunter.

Ik vraag mij af of de lier unit direct op het dek vastgelast staat of dat deze staat opgesteld op een frame van bv I binten wat dan weer op het dek vast staat.

Gr Martin, die dit weekend in de studie boeken moet duiken en hoopt nog wat tijd te vinden om toch weer wat te verven :)

sneak Previeuw,

zo nu zijn de highlights van de roest vorming aan gebracht, deze voeren nu aardig de boventoon maar worden later in het proces nog wat afgezwakt :)

normal_kraan34%20%28Small%29.jpg
normal_kraan35%20%28Small%29.jpg

Bedenkt ineens weer een leuk detail " en blik verf met een bokkepoot " want dit is wel erg achterstallig verfwerk :roll: :lol:

Gr Martin

martin. die foto's van de lier voorop. mogen dat ook foto's zijn van een model dat door iemand anders is gebouwd (de versie met de kist) zo ja dan heb ik er wel een paar

peter

Hoi Martin :P
Ja dan ook nog een naaldenbikker he :oops: :oops:
Want je kan zo maar niet: over de roest heen verven hoor :roll: :roll:
mvg

@ Peter,

Ja hoor geen probleem ik probeer van alle beetjes info, tek. en oplossingen van anderen en natuurlijk van mijzelf tot een realistische anker lier te komen.

@ Frederik,

Ja zo'n pneumatische bikker ? waar een soort trillende spijkers in zitten die de roest te lijf gaan :oops: zoiets bedoel je toch :?: :wink:

Gr Martin

@ Frederik,

dan weet ik wat je bedoeld alleen ik schrijf hem even op. Ik zal die bikker maken als ik aan het aankleden van het dek ga beginnen dan hoort er ook nog een stukje luchtslang aan vast en kan die roestvibrator :oops: :D niet op het bordes liggen anders kan de kraan niet meer roteren.

Maar zo gezegt zo gedaan eerst even een blik flexa levend wit in groot verpakking :D ( komt nog een deksel bij en wat deukjes in het blik en natuurlijk een kleurtje maar geziet hem vanzelf op het bordes verschijnen :roll: )

normal_kraan36%20%28Small%29.jpg

Gr Martin

Back