Bouwverslag van de Smit Hunter

een kleine Update,

Ik was toch bezig met het maken van printjes dus maar een verdeelprint voor de diverse spanningen gemaakt. aan boord komen straks de volgende spanningen 2, 3, 4,8, 6 en 12 V. Op dit verdeel printje worden een deel van de spanningen gemaakt en beveiligt middels een glaszekering. Achter de zekering bevindt zich een klein LED je zodat je kunt zien welke zekering er is door gebrand.

De 2 oranje schroef verbindingen zijn stekkers die je van de print los kunt trekken, zodat het een en ander er gemakkelijk uit te halen is.

normal_hunter47.jpg

op de achterzijde van de verdeelprint zit en klein printje waar van 6 V de lagere spanningen worden gemaakt via een instelbare voeding met een spannings regelaartje.

normal_hunter46.jpg

Wordt vervolgt....

Gr Martin :D

Hoi Martin,

Mag ik vragen waarom je zoveel verschillende spanningen nodig hebt ?
Vooral ben ik nieuwschierig waar de 2 en 3 Volt voor gebruikt wordt.

@ bprosman,

De 3 volt gebruik ik voor kleine transmissie motoren bv voor de radar, en voor de motoren van de kraan, maar die 3 volt kan nog wel eens wat hoger worden dat moet ik nog even bezien ( het is met en potmetertje zo op geschroeft )

en de 2 volt voor verlichting ik heb hele kleine gloeilampjes van 2 Volt vandaar eigenlijk de 2 en 3 volt

Gr Martin

Kleine Update:

Ik heb toch niet stil gezeten en ben ook maar eens aan de opbouw begonnen. Het was tenslotte mooi weer van het weekend 8) .Ik heb gekozen voor millimetertriplex omdat het kwa gewicht niet al te zwaar is en omdat ik daar meer ervaring mee heb dan ABS en zich ook gemakelijk laat bewerken.

de kieren die nu zicht baar zijn komt omdat diverse onderdelen nog los liggen :wink:

hunter48.jpg

Overigens het gat in de vloer van de stuurhut is de trap binnendoor ( deze staat niet op menig tekening maar is er wel degelijk )

hunter49.jpg

Op de schoorstenen komt nog en kap met daarin de uitlaatpijp, deze was ik van plan uit messing te maken.

Wordt vervolgd..

Tijd voor een kleine upate,

Hunter50.jpg

Het stuurhuis tegen elkaar geplakt met tape :wink: ( En nee dat blijft niet zo ben geen MacGyver :D ) Zo begint het al een beetje ergens op te lijken.

Hunter51.jpg

Een klein beetje interieur het buro voor het hele communicatie gebeuren en links en tafel waar de telex op stond te snorren.

Wordt vervolgt..

Je bedoelde zeker "MacGyver"? "McGAYver" is de roze versie! :lol: :rolling:
Zonder gekheid, ziet er geweldig! :worship: ga zo door (en houd ons uiteraard op de hoogte)

:oops: Euhmm dr Evil je hebt gelijk mac Gyver stond een a te veel in :wink: ik zal het even veranderen 8O :D

Ik blijf zeker door gaan heb nu de smaak te pakken alleen de tijd ontbreekt een beetje maar goed ik heb in het laatste jaar meer gedaan dan de 8 jaar sinds de start van de bouw :D

Gr Martin

Heee die MacGAYver, was dat niet die gozer die van een schapendarm een condoom maakte :banana: :bday: :schrik:

Excuses....nu weer :ontopic:

Greetings,
Luit

Ziet er enorm gedetailleerd en mooi gedaan uit! Vreselijk preciesiewerk, die bureau...Denk ik? :wink:

Mooi bezig! 8)

Update,

Dankjewel voor het compliment CC. Eigenlijk is het misschien een beetje overdreven in schaal 1:50 maar toch, het is toch de uitdaging om de stuurhut een klein beetje aan te kleden. Vooral omdat er ook verlichting in komt en je anders in een lege ruimte kijkt kan het beter maar ergens op lijken :D .

hunter53.jpg

De hoofdlessenaar in aanbouw met daar naast de 2 radar schermen voorzien van een " zonnekap " wellicht wordt het anders genoemd maar dan lees ik dat wel :wink:

normal_hunter54.jpg

En de twee lessennaars aan de achterzijde

wordt vervolgd..

Gr Martin

Bedankt Luit,

maar we zijn er nog niet :wink: , ik moet de handgrepen aan de voorzijde van de lessenaars nog maken en de deuren in de onderpanelen en nu ben ik naarstig op zoek naar mijn 0,5mm boortjes om de dwars vebindingen in de handgrepen te kunnen boren :? Veel te klein dat spul :D volgende project maar op 1:20 kan het wat gedetaileerder.

maar grofweg nog wat grote attributen op de lessenaars en dan even in de RAL7032 en klaar is .... Martin :lol:
Ik ga toch eens even zien of ik ook niet een schaarlamp kan fabrieken in deze schaal. Het is de poging tot proberen waard toch.

Maar het idee was eigenlijk geboren na het zien van je inrichting van de Typhoon, toppie

Gr Martin

Ha ha ha, (Adam eat your heart out!!!)
Waar de Typhoon wel niet goed voor is.

In mijn onafgebouwde Hunter wil ik ook het hele gebeuren inbouwen, maar dat van jouw ziet er al zeer goed uit.
Een schaarlampje.....geen probleem toch?
Wel even een ledje inbouwen natuurlijk :wink:

Hoe heb je die schermpjes voor de radar gemaakt?

Wat betreft die boortjes, hou me erover op!
Heb wel 10 van die 0,5mm boortjes, en ze zijn allemaal naar de Filistijnen (of Irakezen 8O ).
Als je 1 keer een scheet laat liggen ze alweer in 2 stukken.

Maar zoals je al zegt, straks alles in een kleurtje, en dan begint het echt te leven.
Ga zo door!

Greetings,
Luit

Hallo Martin,

Je bouwverslag even door gelezen.Zit er proffesionel uit.
Succes met het volgende project.De Smit Bronco.

Groetjes Ronaldp

@ Luit,

De zonnekappen heb ik gemaakt van 8mm aluminium dit heb ik taps gedraaid en gaatje er in geboord en tenslotte met een sleutelvijltje de ronding er in gevijld.

hier nog twee plaatjes van de hoofd lessenaar tot nu toe.

Hier worden straks de 2 Decaperm motoren mee in bedwang gehouden :D :wink:

HUNTER55.jpg

HUNTER56.jpg

Back