Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

Ondanks dat ik Polikarpov er op de grond vind uitzien als een gedrocht maakt tie zijn ugly looks meer dan goed in het vliegbeeld, dat is werkelijk prachtig om te zien.

Ger.

Zo heb de Pitts maar even een stem gegeven. persoonlijk vind ik dit een prachtig toestel zonde om op 0 stemmen te laten staan :mrgreen:

't zijn wel de 2 uitersten die bovenaan de lijst staan , de ene dik en kort , de andere lang en dun :-)

Lijkt me toch een ander verhaal, sorry, ben redelijk eigenwijs ;) De Hughes heeft lange momenten en lijkt me prima stabiel vliegend te krijgen. De enorm korte momenten van de Polikarpov icm de enorm tapse vleugeltjes lijkt mij persoonlijk een lastiger verhaal.

Och ... van de GeeBee R1 en 2 worden ook vliegende modellen gebouwd, toch? :rolleyes:

@ Lindert : Eric-Ultimate gaat content zijn :-)

De Sbach , jawel hoor . Het gaan 2 projecten worden die simultaan gebouwd gaan worden... nou ja , zo'n beetje toch. De Sbach een leuk (sneller te bouwen) allround toestelletje en een van bovenstaande modellen een wat langduriger project... een "neusje van de zalm" hopelijk.

Volgende week een update over de Sbach ... heb het nu wat druk met studeren *uhhum* en oefenen met de draaibank.

Ik had voor de Reno Yak 11 gestemd ... mag ik dat omwisselen voor de Polikarpov I-180E3? Die kist is best wel ontzettend Dieselpunk.

Wat weet Ramses er nou van! :mrgreen:

Denk dat Henry de weg kwijt is.
Is denk ik met FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten bezig.

Han

Hughes racer :D Laatst nog de film over Hughes gezien, alleen het verhaal achter die racer en de geschiedenis ervan zeggen al genoeg, komt ook nog die simpele maar zeer mooie lijn van het vliegtuig bij, en dan dat beest van een motorkap

Erg vage plaatjes allemaal.... weet niet goed wat ervan te denken ....

Okee, niet iedereen kan mijn associaties altijd volgen. :rolleyes: Even beter proberen uit te leggen ... de Polikarpov is een mooi voorbeeld van die objecten waar een retro/sci-fi stijl als Dieselpunk zijn inspiratie vandaan haalt. Het ding heeft sfeer!

Denk even terug aan de film "Sky Captain and the World of Tomorrow" en de architectuur en de vliegtuigen daarin, de Warhawk. Dat was ook Dieselpunk.

Je hebt ook nog de stijl Steampunk, dat zijn inspiratie uit het Victoriaanse tijdperk haalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou zoals hiervoor gezegd is gaan voor de f6f hellcat
persoonlijk vind ik hem erg mooi het inklapbare landings gestel ziet er ook gaaf uit hoe het inklapt/uitklapt
best een succesvol toestel ook op youtube staat er een hele docu over de inzet en meerdere details

mvgr lip

de Polikarpov is een mooi voorbeeld van die objecten waar een retro/sci-fi stijl als Dieselpunk zijn inspiratie vandaan haalt. Het ding heeft sfeer!
Mee eens, maar hij heeft ook errug smalle vleugeltipjes (en dat hadden de GeeBee R1 en R2 niet!). Goed de gang erin houden, ook bij het landen!

Max.

Back