Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

@ Henri; erg mooi toestel maar m'n voorkeur gaat uit naar een snelle jager of race toestel.

Cor

Geen intrekbaar landingsgestel, maar wel record vliegtuig en voorloper van de Japanse jagers. En erg mooi vliegtuig met mooie beschildering, waarvan een bouwtekening bestaat.

Mitsubishi Ki-15 'Kamikaze'

1937: A Japanese aircraft lands at Croydon Airport, setting a world record for the fastest flight from Tokyo to London.

kamikaze2.jpg

72kamikaze.JPG

Laatst bewerkt:
Hallo Cor,

De FW 190 is een van mijn favorieten die ik zeker nog een keer wil bouwen, van IMP Scale, schaal 1/6, voor mij een mooi maatje en met de Kawasaki heb je denk ik wel een uniek model, ook erg mooi.

Persoonlijk vind ik de F8F Bearcat ook fantastisch, misschien een tip? Kun je ook bouwen als The Rare Bear, de race variant.

Freek

@ Freekt: De F8f Bearcat vind ik niet zo mooi , net of die wat te heet is gewassen ... maar in de vorm van "the rare bear" , dat is wel effies wat anders ... ziet er erg cool uit dan.... staat ook in het lijstje.

@ Ron ::showass: Vreemd geluid voor een stermotor hoor :-)

@ Cindy: wat voor een gedrocht is dat zeg!!!!!!! die dat heeft ontworpen ........ ;-)

@ Henri: Die Mitsubishi , leuk toestel , maar ik wil perse een intrekbaar landingsgestel.

Cor

Hoi Cor, leuk uitgangspunt voor een nieuwe bouw!

Warbird, snel, stermotor, intrekbaar landingsgestel, mooie lijnen......

Wat vind je van een Hawker Seafury? Mooie eliptische vleugel en ranke lijnen. Een van de snelste jagers uit WOII. Fokker heeft na WOII exemplaren in licentie gebouwd voor Nederlands gebruik (op het Nederlandse vliegdekschip de Karel Doorman).

Je hebt ze qua uitvoering als WOII jager, post War jager of RENO-racer.

SeaFuryChino2006.jpg

Ned. Karel Doorman:

6_16.jpg

RENO:

a4345264-56-Sea%20Fury%20RENO%20racer.jpg

En als je er een wat groter model van bouwt en er een MOKI instopt krijg je dit:

Succes met de keuze en bouw,
Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
Yke rusticus heefd een paar zeer leuke modellen voor stermotoren
waaronder de douglas dauntless
maar wel voor de seidel 7 70 of de brouwn bear penta 85

Dat russisch ding en de Douglas staan ook nu ook in het lijstje , alhoewel wat eclipse zeg ivm dat je de motor minder ziet , wel weer erg jammer is.

Het gaat nog een moeilijke keuze worden zo te zien .

North American T-6 Texan / AT-6 / SNJ / Harvard:
at6d_kp.jpg

Mitsubishi A6M Reisen (Zero-Sen):
a6m-7a.jpg

Grumman F4F Wildcat:
1-a-1280.jpg

Grumman F6F Hellcat:
F6F_warbirds_tw.jpg

Grumman F8F Bearcat:
bearcat.jpg

P-47 Thunderbolt:
P8114980_copy_71c93.jpg

Zijn denk ik nog genoeg mogelijkheden.

Edit: Seversky P-35:
Seversky_P-35A_USAF.jpg

Edit: C.A.C. Boomerang Raaf:
1017970773_JmdgW-M.jpg

Edit: Gloster Gladiator:
Gladiator1.jpg

Douglas A1 Skyraider:
skyraider-2.jpg

Laatst bewerkt:
Die seversky ... vreemd gedrocht is dat , lijkt wel of er iets mis is gegaam bij het verschalen van de foto :-)
P47 staat nu ook in het lijstje

Tsja, what can I say, bij die vraag denk ik meteen aan de YAK11:

Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:
Back