bouwverslag van een Ultimate Pitts van Lanier

Hoi Berto
deze zaten ook met seconde lijm vast maar door het vele vliegen denk ik dat het gekomen is:):)
en toch vaak genoeg controle op het toestel gedaan

Pfff.. ik wordt jaloezer met de minuut.. Wordt een erg mooie kist..

En zo te zien heeft je kist de finisch vlag al 2 keer gehaald ;) Alleen wel op 2 verschillende wijzen.

Ziet er goed uit Johan echter klopt voor het mooie de checkerboard van de rechterondervleugel niet.

Of is dat bewust gedaan???

Hoi Berto dat is inderdaad zo was mij ook al opgevallen maar dit komt omdat de onderste vleugel kleiner is dan de bovenste net een blok
ik heb namelijk de schaakbord door laten lopen van onder naar boven langs achteren en eigenlijk toen het erop zat zag ik het pas maar opzich is niet zo erg

heb gisteren ook nog het onderstel gemaakt blijft toch een rot werk die wielkapjes maar het is weer gelukt misschien dat ik ze nog geel spuit maar daar ben ik nog niet uit

oh een popje erin?
een klein popje moet wel passen Frank
en als ik wil kan ik hem aanpassen maar dat doe ik pas als ik hem een beetje heb leren kennen:)
heb er trouwens twee kappen voor een open en de orginele dichte met de open kap moet er zoiezo iets on passen

Hee mooi ding Jopie,
Kapjes ook spuiten??
Dat zal wel een mooi resultaat opleveren.
Veel succes ermee.

Milan

zo en een zeer mooi staartwieltje geplaatst

en verder zitten er de servo's nu allemaal in de motor bijna helemaal, kort gezegt heel veel kleine dingen gedaan waar je bijn niks van ziet maar dat hoort erbij en maakt ook weer leuk vind ik :)

Hoi Johan,

mooi hoor, zou het aan de naam Johan liggen om zulke mooie kisten te kunnen bouwen?

Even over de motor:
MVVS zegt over hun 26cc 7200-7400 rpm bij een 18*10 prop (specs op de site).
Just Engines zegt over hun 26cc 7300 rpm bij een 18*8 prop, nog niet helemaal ingelopen (review van klant).
Heb jij de mogelijkheid het toerental te meten van deze motor met je 17*10, in al dan niet ingelopen staat?

Dank,

Hugo

Hallo Hugo

op het filmpje wat in dit draadje staat draaide ie met 17/10
heb nu een 16/10 gehaald voor erop, 17/10 is de grootste prop volgens specs. die ie mag draaien
Hobbycity Online R/C Hobby Store : 26cc Gas engine w/ CD-Ignition 1.45PS $147.60

ik ga hem dus eerst vliegen met de 16/10 en het toerental kan ik meten ik zal je op de hoogte houden daarvan
de reden voor de 16/10 is dat ie waarschijnlijk wat sneller op gaat pakken en ook wat rustiger binnen kan komen met landen maar ja dat zijn allemaal nog gedachtes
uit de praktijk moet ik deze gedachtes nog nagaan

groetjes Johan

ps als ie eenmaal ingelopen is zal ik er de 17/10 wel eens op zetten en meten:)

nee helaas nog net niet
moet de stuurstangen van de rollen nog maken
en moet de versteveigingstangen van het hoogte roer en richtingsroer maken
en de schakelaar moet ik nog op een slimme manier inbouwen heb namelijk alleen maar folie aan de buitenkant zitten dus dat word ergen een mooi plankje tussen maken nog

groetjes Johan

zo op de tank na en de folie rond de struts heb ik alles een beetje kunnen doen
de stuurstangen gedaan op de rollen
de rollen en hoogte en richtinsroeren vast gelijmd
en de verstevigingen aangebracht op het stabilo en het kielvlak
o ja de schakelaars moet ik nog doen bijna vergeten:)
hier een paar foto's van de versteviging van het stabilo en het kielvlak

en het eindresultaat mag er zijn ben erg blij mee:).
op de tank na en de kap die er op komt na dat ik de motor goed heb afgesteld.

Back