Bouwverslag van een zeemeeuw(gemotoriseerd)

Tijdens de zomervakantie n Duitsland een Foamie(tijdschrift) gekocht. Daar stond een bouwverslag van een vliegende meeuw in.

Zie link: www.vth.de: foamie-0905-26

Het artikel lezend vond ik het wel een leuk ding. Ik had een tijd terug al een keer een motortje besteld in Hong Kong waar nog niets aan vast zat. Ik heb de tekening besteld en ben de meeuw nu langzaam aan het bouwen.

De sjablonen:
lara_1.jpg

De uitgesneden onderdelen:
lara_2.jpg

De zijkanten bewerkt:
lara_3.jpg

lara_4.jpg

De body:
lara_5.jpg

Het binnenwerk:
lara_setup.jpg

Nog een bedankje hier voor Dirk57 die de gebruiksaanwijzing van de esc toestuurde zodat ik die in kon stellen!

Tot zover mijn werk.

Op het duitse forum kan je er al verscheidene af zien met zelfs filmpjes.
RCLine Forum - Möwe Lara

Er staat ook een hele mooie die niet als meeuw is gebouwd maar als roofvogel.
RCLineTV - Fanny ein Falke aus Depron

Laatst bewerkt:
Mooi ding,maar is het nu een kompleet bouwmodel ,met depron.of is het alleen een tekening die je krijgt.
Volg ook je bouwverslag.

Mooi ding,maar is het nu een kompleet bouwmodel ,met depron.of is het alleen een tekening die je krijgt.
Volg ook je bouwverslag.

Je krijgt alleen en tekening en het artikel(bouw beschrijving) uit de foamie.

De benodigdheden die je dan moet hebben om de meeuw te bouwen zijn:

6 mm depron/polypron
2x 9 grams servo
ontvanger
motor en bij passende esc, mijn motortje is een 2205 type met een KV van 1780 en een 10 A esc.
klapprop in de range 7x4, 7x6 of 8x6
3 mm balsa en 1,5 mm triplex
4 mm buis alluminium
3 mm rond zilverstaal

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, misschien word het ook nog een winterproject voor mij,alleen nog een vraagje wat is zilverstaal,
mvg benny.

Zilverstaal is een staalsoort waaraan chroom en vanadium is toegevoegd zodat je het kan harden. Door het chroom roest het wat minder en het is iets goedkoper dan rvs. Voor de functie waarvoor het in de meeuw gebruikt wordt kun je ook rvs gebruiken.

Ik heb de tekening in A3 formaat en artikel in A4 ingescand voor de liefhebbers.

De tekening: [Removed]

Het artikel: [Removed]

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, dat heb ik opgeslagen. Ik denk dat ik nog net genoeg depron in huis heb...
De setup heb ik ook nog liggen. Heb er zin in om dat te gaan maken...

bedankt voor het posten, ik heb de tekening reeds besteld maar twijfel of het goedgegaan is :oops:.

Ergens in januari begin ik met bouwen, nu eerst jouw draadje volgen.

ik heb daarstraks het plan willen afdrukken, maar er komen 3x dezelfde pagina's uit, en het is ook A3, en kan het niet omzetten naar A4, dus ik kan het helaas niet bouwen.
ik was wel laaiend enthousiast, maar kan je het niet omvormen of me de originele site geven vanwaar dit alles komt zodat ik het zelf misschien kan aanpassen?

Ik heb het plan gisteren uitgeprint, het is een beetje een zootje, een paar pagina's dubbel en het sluit ook niet helemaal goed aan. Maar ik denk dat ik het wel aan mekaar gekregen heb, met wat schuiven en improviseren. De onderdelen zijn uitgesneden (eentje moet overnieuw want daar heb ik mijn stoel op gezet...)

Hoe gaat het met de meeuw van Paul01?

Ik vraag me alvast af hoe de beschildering het mooiste lukt. Ik denk een spuitbus met grijze lak en een sjabloontje van een veer, en dan dakpansgewijs over elkaar spuiten... maar ik heb daar geen ervaring mee en sta open voor ideeën.

ik heb het ook uitgeprint en de tekening samengesteld, het is een gratis copie dus niet zeuren ;) anders de orginele tekening bestellen.

De onderdelen zijn uitgeseneden op de balsahouten schotjes na.
(ik kon het niet laten op m'n vrije dag :mrgreen: ).
de eerste delen zijn al gelijmd maar nu eerst een bakje koffie drinken, straks nog even naar de hobbywinkel voor wat balsa, alubuis en verenstaal.

Ik ben nu aan het werk(lunch) maar met de meeuw ben ik nu bezig met het schuren van de vleugels. De vleugeleinden zijn geschuurd en nu moet ik beginnen met de middenstukken. Waarschijnlijk aan het eind van de week is de vleugel klaar dan zal ik er foto's van plaatsen. ook heb ik al de rondingen van het lichaam ligt aan gezet.

Van het weekend bij rctechnics de klapprop besteld die misschien vandaag door de postbode gebracht gaat worden. In Hong Kong heb ik een airbrushpistool besteld en die verwacht ik in de loop van de volgende week.

Tot zover mijn vorderingen. Als jullie 'em gebouwd hebben verwacht ik natuurlijk wel dat jullie foto's plaatsen.......

Sjonge, een airbrushset kopen voor dit project... ik denk nog in termen van een spuitbus. Anders moet ik ook weer leren met zo'n airbrush om te gaan... ik reken erop dat het met een spuitbus en een sjabloon wel wat wordt. Ik zeg altijd maar, het is bedoeld om op een flinke afstand te bekijken... De beschildering zoals op de bouwbeschrijving vind ik al heel goed.

tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag via de post de bestelde tekening met bouwbeschrijving in kleur :mrgreen:

bij de winkel de benodigde spulletjes gekocht zodat ik weer verder kan met bouwen.

Plans en artikel verwijderd ivm mogelijke schending van copyrights.

Succes verder met de bouw van dit grappige ding.

Martin

Was ik al een beetje bang voor... en had 'm dus gauw opgeslagen.

Ik kwam net tot de ontdekking dat ik van beide motortjes die voor dit toestel in aanmerking kwamen, de as niet kan omdraaien - de as blijft uitsteken aan de kant van de bell. Dat betekent dat ik een extra rompschot moet maken een paar centimeter naar binnen. Nou ja, eerst maar eens beginnen met de romp.

Back