Bouwverslag van een zeemeeuw(gemotoriseerd)

Voor het ev. schalen van je tekening is het handig te weten dat het motorschot precies 4 cm doorsnee is.

Ook heb ik geen flauw idee wat de volgende onderdelen zijn:
efesfsfeeff.png

Eerst dacht ik aan wingjoiners ofzo klopt dit? Ook gewoon depron?
staat het niet op het stukje voorwat het dient? bij mijn gedacht wel...
het zijn inderdaad de stukjes voor de Vstelling te geven.
kan dit uit alles maken wat je maar wil... hout, depron, plastic, ...

staat het niet op het stukje voorwat het dient? bij mijn gedacht wel...
het zijn inderdaad de stukjes voor de Vstelling te geven.
kan dit uit alles maken wat je maar wil... hout, depron, plastic, ...
Dit is niet mijn foto ;)
Die foto heb ik zodanig op geschaald een aangepast zodat ik ook mallen heb.
Helaas kan ik niet netzo als bij bijvoorbeeld csi de tekst zodanig vergroten zodat hij goed leesbaar wordt....

Voor het ev. schalen van je tekening is het handig te weten dat het motorschot precies 4 cm doorsnee is.

Omdat ik het motor schot op maat maak voor de romp heb ik er net maar eens Pythagoras op losgelaten, mijn motor schot zal een doorsnede gaan hebben van ongeveer 6,8 cm. Ach ja verschil moet er zijn :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel langzamerhand ben ik ook weer verder gegaan, gisteravond de vleugels met de tippen samengelijmd.
Ik zit er nog mee waar ik het verenpatroon mee moet maken. Ik had het willen spuiten, maar alle spuitbussen die ik probeer lossen het depron op. Schilderen met een kwastje (acryl) zie ik niet zitten, viltstiften ook niet echt (maar dat is de laatste optie).
Iemand nog een ideetje?

Heel langzamerhand ben ik ook weer verder gegaan, gisteravond de vleugels met de tippen samengelijmd.
Ik zit er nog mee waar ik het verenpatroon mee moet maken. Ik had het willen spuiten, maar alle spuitbussen die ik probeer lossen het depron op. Schilderen met een kwastje (acryl) zie ik niet zitten, viltstiften ook niet echt (maar dat is de laatste optie).
Iemand nog een ideetje?

Een airbrush? het hoeft vast niet de allerbeste te zijn je bekijkt het vogeltje toch wel van een afstand...

Maarten

Tja, ik ben die meeuw gaan maken oa omdat ik alles wat nodig was toevallig in huis had... en dan zal ik er een airbrushtoestand voor moeten kopen waar ik verder nooit meer wat mee doe...
Nee, dan ga ik nog eerder met viltstiften aan de gang denk ik.

Tja, ik ben die meeuw gaan maken oa omdat ik alles wat nodig was toevallig in huis had... en dan zal ik er een airbrushtoestand voor moeten kopen waar ik verder nooit meer wat mee doe...
Nee, dan ga ik nog eerder met viltstiften aan de gang denk ik.

Een airbrush kopen schiet dan inderdaad zn doel een beetje voorbij... maaruh je hebt PB.

Maarten

Schilderen van de meeuw

Bdoets,

Als je een bruinachtige kleur koopt van de acrylverf van revell of tamya, kun je echt aquarelleren. Heel mooi met een veren patroon.
De hardere lijnen doe je met een CD marker (even proberen **), of met zwaarder aangezette bruine verf.

Als je de acrylverf "aquarel" opbrengt zit je wel met langere droogtijden, maar een vleugeltje op de radiator, en volgende dag is het wel droog.

Harm

(**) ik heb 1 CD marker die goed werkt op depron, maar een andere niet (vreet in).

bart, hier in de modelwinkels vind ik overal spuitbussen met ACRYL lak in.
en die gaan prima op mijne depron vlieger :)

bart, hier in de modelwinkels vind ik overal spuitbussen met ACRYL lak in.
en die gaan prima op mijne depron vlieger :)
De spuitbus die ik geprobeerd heb is ook acryl, maar de verdunner is kennelijk toch iets waar depron niet tegen kan. (van de Action)
Misschien moet ik nog een paar andere merken spuitbus proberen. Eerder heb ik mijn Arcus en andere schuimpjes gespoten met een spuitbus van Plentyparts, maar nog nooit depron. Ga ik dus proberen.
Ik heb daar toevallig geen restje grijs van staan... maar ik probeer het eerst wel met een andere kleur; als het goed gaat kan ik altijd nog een bus bijkopen.
Ik heb nog wel zilver staan... maar die heb ik nog nodig voor de nieuwjaarskaarten :)

Je kan natuurlijk ook met de moeder der airbrush techniek aan de slag.
Ik zal je nog sterker vertellen... dat heb ik al geprobeerd. Maar met de acrylverf waarmee ik het probeerde (met een speciaal ervoor gekocht zeefje nog wel, en een prima tandenborstel) spatte er helemaal niks. Er kwam letterlijk geen spat van terecht.
Nou deden we dat vroeger op school, dacht ik, met waterverf. En dat zie ik op mijn Meeuw nou ook weer niet zitten.

edit - even gegoogled. Hier http://www.kunstzinnig.nl/forum/discussie.asp?DISCUSSIEID=138 doen ze het met ecoline.

Laatst bewerkt:
Spuitbussen van de Action zijn inderdaad niet goed op depron. Dat werk alleen als je heeele dunne laagjes spuit (10x om het net dekkend te krijgen. Het is dan wel heel mooi en sterk trouwens).

Eigen merk spuitbussen van de gamma werken wel. Die kun je in 1 keer dekkend spuiten.

waterverf houd niet op depron ... logisch eh ;)

je kan ook nog blaasstiften nemen :p de tussenstap van het spatraam naar het airbrushen :p hehe

Tja, dat is acrylverf. Ongeveer iedere verfproducent maakt wel acrylverf.
Ik wilde graag een spuittechniek gebruiken, acryl is ook in spuitbussen te krijgen, maar toen bleek dat daar iets was toegevoegd dat wél invrat in het depron.

Ik heb een stuk of tien oude spuitbussen staan met allerlei kleuren. Ik heb ze allemaal geprobeerd op een stuk depron, en er was maar één merk dat de depron niet oploste. Ik zal van de week eens kijken of ik dat merk nog kan krijgen. Of ik ga naar de Gamma...
(Ik heb er geen haast mee, ben toch een beetje druk op het moment, ben mijn huiskamer aan het schilderen; niet met een spuitbus, en het is ook geen depron...)

Back