Bouwverslag viskotter Artur.

Peter, Veel vaarplezier in Leek. Eigenlijk zeggen ze daar: Op e Leek. Vraag maar eens. Staat in mijn paspoort als geboorteplaats. Om exact te zijn Oostwold. Rustig wereldje daar. Zou er nog eens wat rond moeten struinen. Gr. Klaas.

Zal er wat foto,s over plaatsen Klaas, gaat vast wel lukken om wat lol te hebben daar.
Weer ziet er goed uit dus gaan met die banaan :)
Grt peter

Ik ben geweest in leek, leuke dag gehad, maar was miezerig en koud helaas. Wel leuke contacten gehad :)
20210606_102357.jpg
20210606_102923.jpg
20210606_102509.jpg
20210606_102648.jpg
20210606_102727.jpg

Grt peter

In afwachting van materiaal voor de Enterprice, ben ik begonnen aan artur die is pas afgenomen heb.
Daar ga ik dus dit bouwverslag over maken. Het gaat om deze boot!
Bekijk bijlage 390963
Eerst allematen na gekeken en daar zaten wat foutjes in, dus aanpassen en passen.
Ze zijn alleen vergeten ruimte vrij te houden om het roer te kunnen bedienen, maar dat komt wel goed.
Hier alvast een foto van het spanten werk (zijn er erg weinig) :rofl:.
Zal zien hoe dat uitpakt. Verder word hij natuurlijk rc bestuurd, en wil kijken of hij zeilend te krijgen is.
Maar dat voor later.
Bekijk bijlage 390964

Grt peter

beste peter. ik heb een tijdje de bouw van de artur gevolgd zeer indrukwekkend.
nu heb ik sinds vandaag de zelfde bouwdoos binnen gekregen! wat mij opviel is dat inderdaad de maten ver van nauwkeurig zijn. de eerste fout wat ik ondekte is dat de kiel verkeerd was. deze bestaat uit 2 delen. maar dit klopte niet dit gelijk verandert opgelost. heeft u voor mij nog wat tips? u heeft hem tenslotte al gebouw ( ziet er keurig uit )
met vriendelijke groet mark.

Mark,
Zorg dat de spanten goed haaks op de kiel staan, en de kiel tijdens het beplanken goed gesteund worden anders trekt hij krom. Beplanken doe je vanaf de railing naar de kiel, ik was op de waterlijn begonnen maar dan kom je verkeerd uit.
Ze heeft nogal scherpe hoeken de beplanking eerst goed in laten trekken in water. Daarna klemmen en laten drogend, daarna pas verlijmen. Schroef as van te voren in lijmen, die word niet aangegeven op de kiel.
Bij verdere vragen, vraag maar :) Succes met de bouw.
Grt peter.

Mark,
Zorg dat de spanten goed haaks op de kiel staan, en de kiel tijdens het beplanken goed gesteund worden anders trekt hij krom. Beplanken doe je vanaf de railing naar de kiel, ik was op de waterlijn begonnen maar dan kom je verkeerd uit.
Ze heeft nogal scherpe hoeken de beplanking eerst goed in laten trekken in water. Daarna klemmen en laten drogend, daarna pas verlijmen. Schroef as van te voren in lijmen, die word niet aangegeven op de kiel.
Grt peter.

Hummmm door werkzaam heden (exstra spoolijn vaar zondag uitgesteld) aan de foto te zien houden we nix meer over aan vaar vijver :(, toch hier maar wat bedenken (misschien).
Grt peter.

Mark,
Grt peter.

Back