RCEFlyer
In Memoriam
Hoi Allemaal,
Viel dat zo op Dirk
Afijn, mede door de omstandigheden had ik wat druk nodig om weer op gang te komen, maar nu gaan we weer lekker. Gelukkig heb ik ook weer wat energie en ben ik druk aan het lessen met m'n brandstoftrainer
Misschien een handige bijkomstigheid dat ik dan een beetje beter kan vliegen voor als de Birddog na de winter klaar is 
Begin jij nu ook al
Man, heb je je gezin wel gezien deze vakantie ? Tjonge Bram je hebt echt veel gedaan, ziet er allemaal strak uit. Even wat reacties;
Heb ik van Ton geleerd ...
Goed plan, had ik ook in gedachten en al wat rondgespeurd naar voorbeelden op het www. Vraagjes: is alles van Balsa of heb je onder de beplanking een paar strookjes triplex gebruikt ? Als het servo heveltje er op zit, krijg je hem er dan schuin ingedraaid / gekanteld ?

Wat je struts betreft, ziet er gelikt uit hoor. Heel netjes gewerkt, misschien is het niet zo gek als je een klein beetje speling houdt tussen de strut en de romp. De kans is namelijk groot dat de struts een klein beetje blijven bewegen, waardoor ze tegen de romp zullen blijven schuren met beschadigingen tot gevolg. Als je een 1/5 mm ruimte houdt zie je het ook niet en blijft alles netjes.

Complimenten Bram, je bouwwerk neemt al flink vorm aan. Komt zeker goed met die Birddog, dat is duidelijk !
Grtz,
Menno
Ziet er puik uit Bram!
Ik volg je draadje met belangstelling, net als dat van Menno, die overduidelijk weer wat 'aangespoord' is door jouw bliksemstart......
Dirk
Viel dat zo op Dirk

Menno is weer op tempo, dus kan deel twee van mijn vakantieverslagje plaatsen. Dat houdt hem hopelijk 'up speed'![]()
Begin jij nu ook al

Ik zie niet precies wat je bedoelt met het laatste. daar komt toch nog een stuk balsa als "fairing" overheen ?De laatste foto is even een detail waar ik geen rekening mee had gehouden Dat moet ik nog corrigeren bij afwerken. Het leek alsof Ton in zijn draadje pas is gaan schuren na dat hij gemonteerd had. Dat leek me niet leuk, maar was even vergeten dat dit ook taps toe moet lopen...
Ik dacht dat ook te zien op de foto, wel belangrijk want nu loop je het risico dat je Birddog continue bochtjes rechtsaf wil maken.Overigens heb ik de indruk dat er een kleine slag in mijn staart zit. Dit komt doordat de staart uit twee delen bestaat en samen gevoegd moeten worden. Is blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Moet nog even na denken hoe ik dat ga corrigeren.
Soms moet je praktisch denken ...Echter als ze kapot gaan, is het wel handig deze te kunnen vervangen. Uiteraard geen schaal, maar leek me noodzaak...

Goed plan, had ik ook in gedachten en al wat rondgespeurd naar voorbeelden op het www. Vraagjes: is alles van Balsa of heb je onder de beplanking een paar strookjes triplex gebruikt ? Als het servo heveltje er op zit, krijg je hem er dan schuin ingedraaid / gekanteld ?
Wat bedoel je hier nu precies mee, kan het even niet volgenOverigens heb ik aan de rompkant het schuine stukje aan de vleugel gemonteerd. Leek mij makkelijker dan dat later te doen.

Wat je struts betreft, ziet er gelikt uit hoor. Heel netjes gewerkt, misschien is het niet zo gek als je een klein beetje speling houdt tussen de strut en de romp. De kans is namelijk groot dat de struts een klein beetje blijven bewegen, waardoor ze tegen de romp zullen blijven schuren met beschadigingen tot gevolg. Als je een 1/5 mm ruimte houdt zie je het ook niet en blijft alles netjes.
Ik dacht al dat je een cursus "creatief met balsa" had gevolgd, maar het blijkt niet van jezelf te zijnMoet hier bij vertellen dat het sluitinkje nu niet meer zelfgemaakt hoeft te worden. Nee, RBC heeft een heel mooi schuifpalletje met ingebouwd veertje bij geleverd. De hendel springt dus netjes in het slot als je hem loslaat.

Geef niet joh, krijg ik tenminste de kans een beetje in te lopen ...PS wellicht vliegende start, maar vervolg zal trager gaan. Probeer elk weekend iets te doen, maar lukt niet altijd...
Complimenten Bram, je bouwwerk neemt al flink vorm aan. Komt zeker goed met die Birddog, dat is duidelijk !
Grtz,
Menno
Laatst bewerkt: