Op mega mike en mega thomas was er weer geen ruk op TV, dus flinke meters gemaakt. Gisteravond paar likjes witte verf uitgedeeld en vanmiddag de groene er overheen gekalkt.
Resultaat is weer hartstikke leuk :-D
De radio krijgt natuurlijk nog wat onderdelen. Op foto's zag ik dat deze radio aan het chassis vast zit, dus vandaar netjes groen, en klinknageltjes. Alles wat wit is is bekleding dat met drukknopen vastzit. Dus: houtlijm

Die bekleding overlapt elkaar en dat is kwestie van papier over elkaar plakken.
Als je het dan in de kist zet, ziet het er zo uit:
De raamstijl en dashboard zitten er ook weer even in
En ja ze zijn nog schoon
Daarnaast ben ik vanmiddag langs Dil geweest en daar naast de witte 5mm led, die ik nog nodig heb voor het staartlicht, ook twee RS232 stekketjes gekocht. Vroeger sloot je daar je muis op aan, tenminste als je je kan herinneren dat vroeger alles met verschillende stekkertjes op je PC zat
Ik had namelijk in het rcgroups draadje van ton, iemand gezien die dat ook had gedaan. Door deze stekkers (lekker robuust) kan je negen draadjes in een keer aansluiten. En dat is handig, anders zit je elke keer als je gaat vliegen, met de stekkers voor servo's en lampjes. Plus dat die dan altijd ergens los bungelen.
Vanavond lekker mee bezit geweest. Moet ook wel anders kan ik mijn cockpit niet afmaken

Is al met al veel werk (moet goed passen), maar is zeer de moeite waard. Afijn foto's spreken voor zich:
Mocht je dit gaan doen, let dan wel goed op. Het verstandigste is de femalestekker op de vleugel te doen. De male stekker op de romp. Dat geeft als voordeel dat je de male stekker een stukje naar binnen kunt plaatsen.
Ik heb hem drie millimeter uit de rand geplaatst (zie blokjes balsa op volgende foto). Dan veel frezen en dan past ie prima. Hoewel ik een nieuwe schuifrib (dat ding dat de vleugel vastzet) ga maken. De 1mm triplex is wat fragiel en ik maak dan iets dikkere. Mijn vleugel gaat dan net iets netter passen (de eerder genoemde 3mm is net iets te krap).
Vervolgens de draadjes met CA vastgezet. De servo draad is niet echt schaal, dus die gaat voorlangs en verdwijnt achter een raamstijl.
De draad voor de lampjes is mooi schaal, dus die mag zichtbaar zijn. Krijgt nog wel een kleurtje. Van restjes ga ik nog meer kabels leggen

Afijn paar detail foto's
Zo en de stress van deze veel te drukke pokke week is helemaal weg
Grtz
b