bouwverslag wiesel.

ik kan de lijm niet vinden op de webshop van een modelbouwwinkel hier in de buurt. maar wel in een modelbouwwinkel in Nederland voor 3.50 euro. 33 ml. maar dan de verzenkosten van 5.95 euro.

ziet er goed uit, maar wat zijn die happen in sommige spanten? kan je die niet beter over doen? daar krijg je wel een sterker geheel van. UHU Hart is idd prima lijm, daar heb ik m'n Wasabi ook mee in elkaar gezet.

ziet er goed uit, maar wat zijn die happen in sommige spanten? kan je die niet beter over doen? daar krijg je wel een sterker geheel van. UHU Hart is idd prima lijm, daar heb ik m'n Wasabi ook mee in elkaar gezet.

Die was ik inderdaad al van plan om over te doen.
Ik ga dan roch maar die uit Nederland bestelleen want jullie zijn er allebij blij mee. Dus dat betekend wel iets goeds.

oke mooi ;) ben benieuwd hoe je hem in elkaar gaat zetten! probeer ook alle hoeken haaks te krijgen (met een geodriehoek ofso of nog beter een bouwplank :)) daar krijg je een goed varende boot van. ook moet je alle hoeken die het water aanraken scherp houden(vooral overgang van bodem naar spiegel), anders blijft het water aan de boot plakken en krijg je een wippend vaarbeeld.

Gr. Sam

Als je waterdichte houtlijm al in huis hebt... zou ik dat gebruiken! Scheelt je weer wat geld en ik weet uit ervaring dat het ook super werkt. Ik bouw er mijn boten ook mee.

Als je waterdichte houtlijm al in huis hebt... zou ik dat gebruiken! Scheelt je weer wat geld en ik weet uit ervaring dat het ook super werkt. Ik bouw er mijn boten ook mee.

Als ik het had, zou ik het doen. Maar ik heb het niet. Dus dan zal het moelijk gaan.:D

@Sam & Markjuhh: hebben jullie de wiesel al is geprobeerd op 3S? Want de motor en regelaar kan het aan. Gewoon uit nieuwschierighijd.

Nouja, de 3900KV x 11,1= 43290 toeren onbelast en dat is iets te veel voor een onderwateraandrijving.... Haha ik ga het denk ik ook maar niet uitproberen. Denk dat alles heeel rap opwarmd en de prop gaat het denk ik ook niet houden.

Solderen aan de batterij kan je prima doen hoor als ke de plus en min draad maar apart doet en na elkaar dan kan er weinig mis gaan. Verder snap ik je verhaaltje niet helemaal? Als er 5,5mm op de accu's zitten dan passen er ook 5,5mm'ters in.

Gr.

Solderen aan de batterij kan je prima doen hoor als ke de plus en min draad maar apart doet en na elkaar dan kan er weinig mis gaan. Verder snap ik je verhaaltje niet helemaal? Als er 5,5mm op de accu's zitten dan passen er ook 5,5mm'ters in.

Gr.

Ik weet dat je heel goed aan de batterij kunt solderen. Misschien ook beter. Ik had namelijk het lieft een xt60 connector er op. Die heb ik namelijk al een paar keer gesoldeerd (niet aan de batterij).

Maar op de foto van de batterij zit er plastic op de 5.5mm connectors, dus weet ik niet of die goed past dat dinkje van mijn laatste link, want die heeft er een met plasti en een zonder.

Maar misschien dan toch maar beter een xt60 connector er op solderen.

Ow ik zie je link,
Jahoor dat kan prima zo maar denk dat solderen minder weerstand opleverd, maar als je echt niet wilt solderen aan de batterij dan kan dit prima lijkt me. Dat 'plastic' is krimpkous wat er omheen zit tegen kortsluiting.

The Deans Ultra plug is rated for 60A continuous and 75A burst

XT = heXTronik.
60 = 60A constant.

Quality 5.5mm sprung gold connectors can handle large current, perfect for 3500mAh or larger capacity batteries or 100A+ systems.

Houd daar ook rekening mee ;)

The Deans Ultra plug is rated for 60A continuous and 75A burst

XT = heXTronik.
60 = 60A constant.

Quality 5.5mm sprung gold connectors can handle large current, perfect for 3500mAh or larger capacity batteries or 100A+ systems.

Houd daar ook rekening mee ;)

De gold connectors ga ik dan aan de batterij laten als ik er mee ga varen. En als ik de batterij ga opladen, dan zet ik dat ding er op. Ik heb namelijk geen 5.5mm connector kabel voor mijn lader.
5.5mm Bullet Connector to T-Connector Battery Adapter (2pcs/bag)

Edit: of deze: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...a_Plug_Charge_Lead_Adapter_EU_warehouse_.html dan is het wel duurder.

Als je de 5.5 op de accu laat zitten zal je ook een zakje 5.5 connectors moeten kopen om aan je regelaar te solderen.
Als je van dit setje 1 paar aan een snoertje soldeert heb je je eigen laadkabel gemaakt ;)

Ik heb deze kabel Charging harness (EU warehouse) als je kijkt rechts van de T connector, tussen die zwarte dinkjes, zie je een kabel rood en zwart. Kan ik die kabel door midden knippen en dan de 5.5mm connectors aan solderen, en de andere kant een stuk krimpkous over doen.

Hallo Edward,

Daar is die lus ook voor bedoeld; als je die loze lus doorknipt, kun je er je eigen stekkers aan solderen.
Wel de overblijvende draden even isoleren met een stukje krimpkous.

Ik weet niet wat je lader kan leveren, maar de kabels uit dat setej zijn niet vreselijk dik en worden bij een laadstroom van meer dan 5A behoorlijk warm...

Groeten, Jan.

Hallo Edward,

Daar is die lus ook voor bedoeld; als je die loze lus doorknipt, kun je er je eigen stekkers aan solderen.
Wel de overblijvende draden even isoleren met een stukje krimpkous.

Ik weet niet wat je lader kan leveren, maar de kabels uit dat setej zijn niet vreselijk dik en worden bij een laadstroom van meer dan 5A behoorlijk warm...

Groeten, Jan.

Oke dan lukt dat ook. Mijn lader kan tot 4A leveren.

Edit: dan kan ik deze connectors doen: http://hobbyking.com/hobbyking/stor...ld_Connectors_10_pairs_set_EU_warehouse_.html

Back