Bouwverslag Witte Zee III

Hoi Jan,

Ik spaar zeker foto's van slepers, maar dan wel alleen van Smit.
En als je hem kunt mailen naar me helemaal perfect.
Mag ik hem op de site zetten??

ciao,
Ronald

Hallo allemaal

Ik wil het dek er gaan op lijmen, maar is het dan niet verstandig om eerst wat bedrading aan te leggen?? Voor bijv. verlichting....

Groetjes Justin

als er op het dek verlichting komt is het verstandig om de bedrading vast in het dek te maken.
de meeste verlichting zal waarschijnlijk in de bovenbouw komen.
zorg alleen er voor als je verlichting op het dek hebt dat de draden lang genoeg zijn.
groetjes piet

Hoi Allemaal :!:

Ik heb even twee vraagjes....
-Ik wil in mijn boot van bouten een Plus een een Min pool gaan maken zodat ik daar alles op kan aansluiten en zodat het geen bende word met allerlei draadjes aan elkaar solderen etc. Is dat wel een goed idee omdat mijn Neef zei: Als je dat doet dan kunnen er dan tussen de ringentjes vonken kunnen over springen zodat er weer roet ontstaat er dat weer kortsluiting kan veroorzaken....

Me 2e vraag...
-Maakt het uit wat ik voor draad ik gebruik bijv.
ik gebruik alleen draad van 1mm( ik heb namelijk nog 500m aan telefoonkabel liggen :twisted: en dat is nog er goed bruikbaar)

Groetjes Justin

Als ik jou was Justin dan zou ik persoonlijk, soepel draad nemen dat is veel makkelijker om mee te werken, dan massief draad, en je heb het nadeel met massief draad dat het kan breken als je het koperdraad wil gaan strippen om het aan te kunnen sluiten.

Justin, als je voor de plus en de min boutjes gebruikt kan dit gerust alleen als je daar dan alle lampjes op aansluit doen ze het ook allemaal tegelijk of is dat ook de bedoeling.
het zou natuurlijk echter zijn als je sommige lampen aan en uit kunt schakelen.
daar zijn bij conrad wel bouwpakketten voor er is zelfs een 7 kan. schakelaar, alleen neemt die wel twee kanalen in beslag.
kijk hiervoor maar eens bij conrad.
groetjes piet

Hoi allemaal!!

Ik kan weer verder :D Ik heb een nieuwe werkplaats en ik ga zo snel mogelijk weer aan de slag....

Groetjes Justin

Hoi allemaal!

Weer een update van m'n bouwverslag:

70669_102_0211.JPG

Ik wist eerst niet hoe ze heten maar het zijn dus septers die ik geplaatst hebt, ik heb de breedte van de septer genommen (2,5mm) en een gat van 3mm geboord ze pasten er zo in en beetje lijm en toppie. :thumbsup:
Maar toen de verschransing plaatjes van 0,08mm, me messjes waren op voor me hobbymes dus ik dacht ik zaag het wel even uit met de figuurzaag, maja dat ging verkeerd ik schoot uit en toen brak het op twee plaatsen :oops: dus ik heb ze gelijmd maar ziet er niet mooi uit, dus als de lijm uitgehard is werk ik het wel bij met plamuur en dan schuren en kijken wat er van komt.
70671_102_0212.JPG

Met de andere was ik alvast begonnen, ziet er wel mooi uit.
70676_102_0213.JPG

Ik boor nu eerst 3mm en dan met de vijl alles bij werken en dan wachten op me pakketje waar me servo en koppeling in zit voor me motor, dan kan het dek erop worden gelijmd.

dat was t weer

Groetjes Justin

Ja dat was niet leuk he.
Maar geen onoverkomelijk iets hoor dus valt het nog wel mee hoor.
Even wachten en weer vrol ijk verder gaan hoor

Hoi allemaal

De verschansing die ik gelijmd had zit nu weer toppie en die tip die ik had gelzen bij het bouwverslag van de Walcheren van Danny over hout te buigen met een beetje water en soldeer bout is z'n tip :thumbsup: echt dat ging helemaal top!! Ik heb de verschansing in de plamuur gezet en twee plankjes gelijmd om de delen aan elkaar te lijmen.

Groetjes Justin

Hoi Justin,

Dat maakt inderdaad een behoorlijk verschil, je zou denken wat maakt een warme soldeerbout uit? Heel veel dus zonder die soldeerbout (en water natuurlijk) kreeg ik de verschansing niet gebogen :D .

Groetjes Danny.

PS. het was trouwens een tip van Luit.

Weer een update

Ik ben verder gegaan aan de verschransing, alles zit erop. Pakketje is nog steeds niet binnen :cry: (kan het dek er nog steeds niet op)Ben ook aan het bergingsruim begonnen.

74845_102_0203.JPG

Verschransing, moet op sommige plaatsen nog geplamuurd en geschuurd worden.

74846_102_0202.JPG

Bergings ruim, er komt nog meer op, ik maak hem waarschijnlijk helemaal zwart behalve de handgrepen van de luiken die er boven op zitten. (moet nog geschuurd worden.....

Groetjes Justin.

Hij maakt een type fout en de verschransing zo als dat hij dat noemt is niets meer als de Boeing
En als ik ongelijk heb sorry dan

Dikkie zei:
Mooi werk :) alleen jammer van dat pakketje... maar ik heb een vraagje: wat is verschransing?

Die recht opstaande plaat op het voor en achterschip. Wordt ook wel boeiing genoemt :wink:.

Groeten Mennojan.

@ Justin,

Twee dingetjes.........
ten eerste het ruim waar jij mee bezig ben is niet het motorruim, maar het bergingsruim, en het is nooit zwart geweest.
Je kan het dezelfde kleur geven als de schoorsteen.......
Je gelooft het nooit, maar ik heb (ergens) een foto waar alle opbouwen op het achterdek blauw zijn geverfd, maar de meest 'normale' kleur is toch echt bruin.

ciao
Ronald

PS
ik kwam net een foto tegen waarop het berginsruim zwart is...............
Maar dat was wel een zwart/wit foto :wink:

Hoi ronald

Klopt maar ik vind het mooier als het zwart is, en die foto staat ook ergens in me bouwverslag..

Mzzl

Justin

Bedankt heren van Gent en mennojan ;)

Dit verklaart een heleboel, ik zat al te denken aan een typfout maar kon er niet op komen wat het wél had moeten zijn :)

Back