Bouwverslag Witte Zee III

Ok, hier komt het dan, geen foto's maar een filmpje!

(Dat gehijg op de achtergrond ben ik die aan het blazen is)

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MVI_1521.AVI

Kan mischien wel even laden (1.7mb).

Ik hoop dat je er wat mee bent.
(wow, een filmpje plaatsen is echt veel simpeler als foto's)

Ook nog even een waarschuwing: het buisje wordt inderdaad dus wel warm (kan je niet vasthouden) maar net niet warm genoeg om hout op te branden. (Beter voorkomen als repareren of blussen).

Groet Sam.

the boat freak zei:
Ik heb net gemeten en met een vol buisje (niet te vol want anders duurt het te lang voordat hij begint te roken) rookt hij 5 minuten maar na 3 minuten verlaagt het rookdebiet.

Had ik al gezegt. :D

Hoi Boat freak

Is mooi wat voor mijn Witte Zee, bedankt he :wink: Ik hoef dat ding toch neit de hele tijd aan hebben 8) Wel zo z.s.m bij Conrad bestellen...

Groeten Justin

Ja, een witte zee is toch niet zo supper groot.

Maar let wel op, als het waait is die rook meteen weg!

Veel succes ermee.

Ik wou dit ook voor miijn Amsterdam proberen maar ik denk dat ik beter zelf iets zwaarder fabriceer.

Groeten Sam.

even bij graupner kijken deze heeft een grotere rookgenerator, weet type niet meer uit m'n hoofd en heb nu geen tijd om het na te kijken.
groetjes piet

Hoi Allemaal,

Piet bedoeld waarschijnlijk de Super steam generator 6V rookgenerator of anders zijn grotere broertje de
Super steam generator 12V

Die laatste was ik van plan in mijn Walcheren te bouwen, maar ik zie er toch vanaf. Ten eerste komt er geen witte rook uit de uitlaat van een sleper (tenzij het een stoomsleper is natuurlijk :wink:) en de huidige slepers "roken" bijna niet :( .

Groetjes, Danny.

@Danny Bimmel :oops:
Hallo knul: er staat wel bij [rook en stoom ]op ze.n hollands zeg maar .
Er zitten twee soorten vloeistof bij he rook en stoom
mvg Frederik :D

Ok Danny, nou ben ik het eens een keer niet met je eens wat je schreef dat de tegenwoordige slepers haast niet meer roken, heb bijna de de hele huidige URS vloot op foto staan waarop ze allemaal wel eens behoorlijk roken, en zie mijn laaste foto van de Fighter dat ze van de werf vertrekt in Sluiskil, is dat roken of is dat roken

grtzzzzzzzzz Richard

@huub de jong :oops:
Hallo huub ze schrijven ;als dat er twee soorten vloeistof bij zitten stoom en rook
P zijn hollands dan he
mvg Frederik :D :D

Als je over stoom praat. Dat krijg je waneer een vlooistof het kookpunt heeft bereikt. Maar rook krijg je waneer iets in brand steek. Maar wat voor een vlooistof steek in de brand of breng je tot het kookpunt.

@huub de jong
Goh Huub: nu vertel je mijn toch iets nieuws hoor. :oops:
Water dat kookt wordt stoom :roll:
Maar als je bijvoorbeeld smeerolie: te heet maakt zonder dat het in brand vliegt krijg je ook een zwarte rook hoor :oops:
Ik bedoel maar he.
Maar met wat een soort vloeistof als dat ze het doen ik niet weten is wel iets speciaals hoor
Maar ze hebben 2 soorten he een voor witte rook [STOOM] dus
En een voor rook [ROOK] dus
En het systeem is door elektronische verhitten
mvg Frederik :D :D :D :D

Kijk als je smeerolie hebt. en je doet er een bepaalde kleurstof bij (vraag niet wat, het zal heus wel te krijgen zijn)dan krijg je zwarte rook. En als je een ventielater erop zet, zodat je gas geeft, dat die ook sneller gaat draaien. Dan lijkt het net echt. Het is maar een idee, ik weet niet of dat het werkt.

Dat is helemaal geen gek idee hoor :P
Maar de temperatuur ,met een klein beetje elektronika dat zal het probleem wel zijn denk ik :oops:
mvg Frederik :D
En huub weet je al wat voor hele kleine tandwieltjes {KEGEL} dus he :D :D

jerommekke zei:
dat de tegenwoordige slepers haast niet meer roken

Je wilt de Fighter toch niet een "tegenwoordige" sleper noemen?
Het ding is van net na het stoom tijdperk 8)

En dan moet ik een roetfilter op m'n auto, het geval blaast hier een jaar roet voor 1000 auto's de lucht in, het zou verboden moeten worden :wink:

Hoi

Nou het was de bedoeling om gewoon af en toe even wat te geven. Misschien is die smeerolie wel een goed idee voor André die zoekt toch iets voor zijn Smit Sibirë?? Maar ja ik ga gewoon voor die van Conrad Het is namelijk neit de bedoeling om deze volaan aan te zetten... Bij mijn Smit Rotterdam word het wel smeer olie :wink:

Groeten Justin

hoi,

nouja je weet wat ze zeggen he?? no smoke no power!!!;)

gr,
wouter

Hoi Allemaal,

jerommekke zei:
Ok Danny, nou ben ik het eens een keer niet met je eens wat je schreef dat de tegenwoordige slepers haast niet meer roken, heb bijna de de hele huidige URS vloot op foto staan waarop ze allemaal wel eens behoorlijk roken, en zie mijn laaste foto van de Fighter dat ze van de werf vertrekt in Sluiskil, is dat roken of is dat roken

Daar heb je helemaal gelijk in Richard, maar dat bedoel ik juist. Bij normale vaart komt er amper rook uit de uitlaten, maar wanneer bijvoorbeeld de motor ineens een behoorlijke stoot vermogen levert (zoals op de foto) ontstaat er zo'n mooie zwarte rookpluim.

Bij onze modellen is dat bijna niet te realiseren :(, ten eerste hebben we alleen witte rook en de rook is moeilijk (realistisch) te regellen. Meestal is het veel of helemaal niets :(.

Adam zei:
Je wilt de Fighter toch niet een "tegenwoordige" sleper noemen?
Het ding is van net na het stoom tijdperk

Je kunt natuurlijk ook te ver gaan....................... :wink:

Groetjes, Danny.

Back