Bouwverslag X-ray XB808E

Net binnengekomen........
IMG_0887.jpg

Uitpakken dus........
IMG_0888.jpg

Direkt beginnen met bouwen ;)
Drie difs respectievelijk: voor, achter, centraal.
IMG_0890.jpg

Vervolgens van de difs complete voor en achter transmissies gemaakt
IMG_0892.jpg

IMG_0891.jpg

Hierna ben ik de body gaan spuiten.....

Hoera! De bodemplaat laat het al een beetje op een auto lijken......

IMG_0906.jpg

Hierna de besturing gebouwd.....

IMG_0907.jpg

:D

Toch 2 puntjes van aandacht.......
De as van de Mamba Monster raakt het radiohuis.........

IMG_090902.jpg

En de bodemplaat van de accubak raakt het tandwiel van het middendif...

IMG_0913.jpg

:confused:

Hmm, mooie wagen!
Kriebelt bij mij weer een beetje, ben altijd Xray fan geweest! En heb ook 2 buggy's van hun gehad...
Ik volg deze even, met name straks de rijtijden, de accusoort, en het vermogen....

Wha, dat word dus de as wat inkorten... En even de dremel in de accubak zetten...
Hoewel Xray bekend staat om de goede pasvorm, nou ja , even goed kijken of je het wel goed hebt, met de accubak...
Lijkt me dat hij geflipt en 180 graden gedraaid moet worden....

En anders toch even de dremel / proxxon erin...

Hmm, mooie wagen!
Kriebelt bij mij weer een beetje, ben altijd Xray fan geweest! En heb ook 2 buggy's van hun gehad...
Ik volg deze even, met name straks de rijtijden, de accusoort, en het vermogen....

Wha, dat word dus de as wat inkorten... En even de dremel in de accubak zetten...
Hoewel Xray bekend staat om de goede pasvorm, nou ja , even goed kijken of je het wel goed hebt, met de accubak...
Lijkt me dat hij geflipt en 180 graden gedraaid moet worden....

En anders toch even de dremel / proxxon erin...

Ik heb gewoon de radiobak verplaatst. Was ruimte zat! :p
Foto hiervan volgt...... Ook het pinion zit andersom omdat de monsters as het eerste stukje niet "geplat" is. Werkt gewoon prima zo en ik kan er veel beter bij op deze manier! :p

Heb je ook wat foto's van de nieuwe indeling ?
Wel zo leuk om even te kijken hoe het nu zit....

Wacht met spanning, af op wat voor lipo's je rijd, en wat de rijtijden zijn...
En of het kan concureren met een .28 motortje van force of iets dergelijks...

Ja hier foto.... radiobak verplaatst en accugrondplaat beetje uitgefreesd...... Goed te zien is dat de pinion omgekeerd is geplaatst. Geweldig eigenlijk zo..... Je kunt er heel goed bij nu. :-)
Het is een Turnigy 4S 5000Mah 40C trouwens.....

IMG_0920.jpg

Laatst bewerkt:
Ik moet even zeggen dat dit alles mogelijk gemaakt is door Martijn van RC-Central. Hij is de leverancier van dit spul en geeft deskundig advies, een geweldige vakkundigheid en levert een ongekende garantie op de spullen. Mensen die altijd veel spullen uit het buitenland halen, omdat het dan goedkoper is, lijden misschien aan valse bescheidenheid. Want stuur je het terug naar Hong Kong voor de garantie? Wel eens douane toeslag gehad? Als je je spullen aanschaft bij onze goudeerlijke Nederlandse modelbouwhandelaar steun je onze economie, je krijgt deskundig advies en je kunt altijd terug als het niet goed is...
Ik zeg, koop je spul bij de Nederlandse modelbouwwinkel. Geef die mensen ook bestaansrecht!!!! Laten we de modelbouwhandel in Nederland niet ten onder gaan aan de niet te beconcureren supermarkten in het buitenland!!!

Greetz Braxx. ;)

Laatst bewerkt:
Ik moet even zeggen dat dit alles mogelijk gemaakt is door Martijn van RC-Central. Hij is de leverancier van dit spul en geeft deskundig advies, een geweldige vakkundigheid en levert een ongekende garantie op de spullen. Mensen die altijd veel spullen uit het buitenland halen, omdat het dan goedkoper is, lijden misschien aan valse bescheidenheid. Want stuur je het terug naar Hong Kong voor de garantie? Wel eens douane toeslag gehad? Als je je spullen aanschaft bij onze goudeerlijke Nederlandse modelbouwhandelaar steun je onze economie, je krijgt deskundig advies en je kunt altijd terug als het niet goed is...
Ik zeg, koop je spul bij de Nederlandse modelbouwwinkel. Geef die mensen ook bestaansrecht!!!! Laten we de modelbouwhandel in Nederland niet ten onder gaan aan de niet te beconcureren supermarkten in het buitenland!!!

Greetz Braxx. ;)

:) THX Braxx :) zal zaterdag nog je roggelaar wel even fixen, denk draadje verkeerd of iets! wordt een verrasing zaterdag :)

en ben benieuwd wat het verschil is tussen de graupner lipo's en de flightmax lipo's, uit ervaring is bekend dat de zippy's toch na 20 a 30 ladingen in een brushless 1:8 minder worden.

ZIET er TOP uit, en comlimenten over het chrome spuitwerk! neem de body even mee doe ik er een beschermlaagje overheen!

@pshycho, we hebben een brushless xray XB8 EC, op 160+ km per uur gehad!
een beetje high end Nitro motor (novarossi, RB, OS) levert MAX 3.5 - 4pk, mamba monster 2200 levert max 6pk op 6 cellen :) rijtijden varieren (afhankelijk van de brushless set, vertanding, ondergrond, gewicht, merk lipo's ect.) tussen de 10 en de 45 minuten! per lading!

Back