@ Bram, Ralph, Erik, Stephan; Bedankt voor de comlimenten. Een xtra 2000 , hmmm, nee, dit gaat een van mn laatste methanol kisten worden denk ik. Het volgende project wordt een +/-2,5 meter toestel met benzinemotor, maar daar zal ik een apart draadje over maken binnenkort.
Nu waar iedereen natuurlijk op zit te wachten..... nee hij is nog steeds heel. 4 vluchten gedaan vandaag, en oh oh oh , wat vliegt dit ding zalig zeg. superstrak , en ik hoefde er vrijwel niets aan te trimmen , zwaartepunt ligt ook goed.....
Oh ja , waar een paar mensen dus op zitten te wachten .. het gewicht. Omdat de keukenweegschaal maar tot 2 kg gaat had ik een probleempje. Het vrouwtje kwam met DE oplossing .... waarom ga je niet naar de supermarkt.... als grap zei ze dat dan

.
Vandaag toch maar eens een langs de Spar gegaan en ik mocht hem wegen.
Volgens mn bonnetje; de romp "bananen Dole" 0,89 euro per kilo oftwel 2,59 euro .... :lol: Dit komt neer op 2,906 kg.
linkervleugel" 414gram
rechtervleugel 415 gram
lipo accu: 60 gram
Totaal: 3795 gram, vliegklaar zonder brandstof. Ben er erg blij mee, ik dacht dat is zeker niet zwaar, totdat ik ergens las dat mensen hem onder de 3 kg hebben gekregen ..... en dat met zo'n blok van een OSmax 91 erop.
A fin .... ik ben erg tevree met dit geweldig vliegend toestel.
Cees; ik ben erg nieuwsgierig hoe zwaar de jouw nu gaat worden met die extra gaten erin.
Cor