Gistereren er een nachtje aan doorgewerkt, voordat ik het in de gaten had was het 3 uur ..... in de morgen *gaap* . Op tijd opgestaan om weer verder te bouwen .. want hij
moest de lucht in.
Er moesten nog een hoop kleine dingetjes aan gedaan worden; o.a. het spuiten van de motorkap in 2 kleuren en dan nog een brandstof bestendige laag, gasservo aansluiten, nog wat sterren van oracover etc ....
Wat duurt wachten dan toch lang voordat verf droog is.
Vanmorgen heb ik alle randjes van de oracover "gezekerd" met transparante 2K lak , want het zou zonde zijn als de oracover over een tijdje losfladdert.
foto's.......
De motor zit nu op zijn definitieve plaats ivm zwaartepunt, ook heb ik een vulnippel geplaats:
Emcotec ding erin geplaatst ... vreemd hoor , geen conventionele aan- en uitschakelaar op je vliegtuig
Veel te laat klaar met alles en ver achter op schema , maar toch in de middag naar het vliegveldje kunnen vertrekken.
Hier is tie dan:
In een van m'n vorige berichtje zei ik :" haastige spoed is zelden goed". en dat blijkt maar weer, ik was vergeten "expo" in te stellen , een beetje de roeren bewegen en ze vlogen alle kanten op. Ik heb het geweten de eerste vlucht ... pfff dat was zweten ... gelukkig veilig weer op de grond gekomen.
De 2e vlucht heb ik er 60% expo op gezet en toen vloog die voortreffelijk , wat vliegt dat goed zeg. Ben zeer tevreden. Zwaartepunt ziet er ook goed uit. Ik moet nog wel wat finetunen, maar de 2e vlucht sloeg mn motor ineens af om onbekende reden. Heb hem gelukkig ook deze keer veilig aan de grond kunnen zetten.
Het waren 2 korte vluchtjes , maar ben zeer tevree. Een paar kleine aanpassingen, o.a. een gaatje in de motorkap om de stationairnaald te kunnen regelen (was ik vergeten), en nog wat andere kleine dingetjes.
Hier een filmpje van mn eerste vlucht, helaas verre van HD kwaleit , maar iets is beter als niets.
Van de week moet ik eventjes een weegschaal op de kop zien te tikken , want die hier thuis is, gaat maar tot 3 kg... en hij weegt meer als 3 kg.
Cor