Bouwverslag: XRay M18 Pro

weet iemand hoe het zit met de ophanging van het penguin chassis?? de schokdempers staan nu van de onderste draagarm naar shocktowers, maar geeft dat veel voordelen op wegligging??

het penguin chassis kun je compleet kopen voor €30 dus lijkt me niet duur voor bodemplaat, topdek, schoktowers en de hele meut...
 
Motek chassis is binnen binnen kort is even monteren.

motek.jpg
 
Hallo,

ik heb ook reeds een M18 met motek chassis gehad. Wat ik echt vervelend vond is de schroeven met inch maten.

Zo diende ik een speciale hudy sleutel te kopen. Ik denk 0,035 inch of zo
 
Ja,inderdaad engelse maten hé. (Zoals Associated en Losi) Véél succes met uw motek chassis. Laat ééns wéten als het béter werkt dan het M18PRO chassis anders. Dank u.
 
Heb nog geen tijd gehad om het chassis op te bouwen. Ik hoop dit het weekend te kunnen doen anders volgende week. Dan ga ik hem zaterdag bij PKRacing even uitproberen denk ik.
 
Gister een nieuwe bumperhouder binnen gehad en een antenne houder. De bumper paste helaas niet meer door dat ik 3mm schroeven in de oude bumperhouder had geschroeft. De antenne houder is standaard niet bijgeleverd bij het motek chassis. In de handleiding geven ze aan om de servo steun van de standaard antenne houder af te snijden en die antenne houder te gebruiken.

Hier de foto's. Wilde eigenlijk aankomende zaterdag gaan rijden met de M18 maar gaat helaas niet dus wordt de zaterdag erop.

29.jpg

30.jpg


Ik moet alleen nog de elektronica even inbouwen. Dit is vrij makkelijk te doen en kan bijna het zelfde zoals bij de M18 Pro. Helaas past de servo incl. de servosaver van XRay niet op het chassis. Hier moet ik nog even wat voor verzinnen helaas.

31.jpg

32.jpg
 
Net de servo in de M18 ingebouwd nu zonder een servosaver. Nu past het allemaal net. De servosaver voor de M18 is net te dik zodat de servo tegen de stuurstang aankomt. Door de manier dat de servo gemonteerd word kan de servo ook niet verder naar achter toe omdat de draad uit de servo in de weg zit.

Hier een foto van de servo. Hier is te zien hoeveel ruimte er over is. Dit is maar een paar mm en die servosaver is 2 a 3mm dikker als een normale servohevel van de M18.
33.jpg
 
Al reeds voorhéén ondervonden da servo probléém op hun motek chassis. Haperde inderdaad, en zonder servosaver gaat de servo direct stuk. En wa ook jammer is dat u uw servodoosje moet zijkanten afknippen om te monteren. Later om wéér gewoon ergens op te monteren, hoef je al direct een nieuw servodoosje aan te kopen. Ook vond ik die servo bevestiging wa nadelig van deze motek kit. Servo kwam bij gewone montage gauw los, ik deed wat dubbelzijdige tape éérst en dan de schroefjes vast en da was iets béter. Niets van originéél materiaal hé, xray vind ik nog steeds best. De 3mm schroefjes aan voorbumper is de beste oplossing. Reeds alle vijf mijn Xray's Pro zijn zo direct veranderd, daar ik vorig jaar al enkele met een gespleten chassis zag. Nu is da probléém bij mij verholpen met 2 stuks 3mm schroefjes. Goedkoop en perfect.
 
Nou, zo lang je niet te veel crashes maakt gaan de metalen tandwielen zonder een saver vrij lang mee, in de 3 jaar heb ik tot op heden 2 setjes gesloopt maar moet er ook bij zeggen dat de klappen hard waren.

Volgens mij kan je op het motek chassis gewoon de normale servosteuntjes van Xray pas maken en eventueel de servo iets verder naar achter verplaatsen.
 
Na het zien van de gaten in mijn chassis kan ik nu niet zeggen dat XRay nog steeds het beste is. 3mm schroeven werken wel enigsinds maar ze steken bij mij wel uit onder het chassis. Vind ik niet wenselijk. Ook gaan de gaten onder me gearcases al kapot en bij me motorsteun al helemaal en daar kan je geen 3mm schroeven in stoppen.

Het motek chassis is veel beter gemaakt en de gaten zijn wel goed. Heeft idd wel een paar kleine nadeeltjes maar kwaliteit is wel beter als dat van XRay. We zien wel of de servo het houd. Aankomende zaterdag rijden met de M18 en we zien wel wat er gebeurt.

Welke servo heb jij dan gebruikt op de M18 was deze ook metal geared?
 
Ook ik gebruik metal gear servo's (hs81mg en hs85mg) Wa betreft 3mm schroeven, steken deze niet uit. Gewoon met de hand met een groot boor 8mm wa dieper saffrineren zodat schroefjes in uw chassis volledig zitten, daarna voorspoiler met 2.5mm wa verboren en de 3mm schroefjes vast zetten. Zo volledig perfect. Tot jullie dienst . Mvg Danny
 
Gisteravond bij PK Racing wezen rijden met de Pro.

Ik deed eerst een poging zonder het smeren van de Foam banden maar dat ging voor geen meter. Ik had veelste veel stuur waardoor elke bocht de achterkant voorbij kwam. Ik heb toen de achterbanden gesmeerd en dit ging echt perfect.

Helaas was het na 2x rijden voorbij. Een aandrijfas aan de voorkant begaf het waardoor ik niet meer verder ben gegaan en de tijd in de Mi3 heb gestoken.
 
Ah zo, dus redelijk goed op de Dordrechtse indoor racebaan. En een breuk léés ik, was het met een bruschles motor misschien ? Spijtig dat je jouw testen vroegtijdig met pech moest staken. Véél succes verder toegewenst, en béterschap bij een volgende testrit hé. Mvg Danny
 
Back
Top