netjes opgelost zoTsja, jammer dat ik er doorheen schuurde maar blij dat het enigszins oplosbaar was..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
netjes opgelost zoTsja, jammer dat ik er doorheen schuurde maar blij dat het enigszins oplosbaar was..
Ja! Die heb ik genoteerd voor de volgende keer! Ik zag dat veel te laat bij andere bouwers ook inderdaad!Als je de volgende keer punaises gebruikt om de planken mee vast te zetten sluiten de planken vooraan bij de boeg vermoedelijk beter aan. Zie hiervoor ook piets verslag van zijn Willem barentz. Scheelt weer iets schuurwerk.
Voor de rest is de romp erg strak geworden!
"af en toe" ..... hahahaha ...... de hele wereld (letterlijk) kijkt hier fulltime met je mee![]()
![]()
![]()
Helemaal mee eens! Op de foto's zie je de krassen die ik maakte heeel goed, met het blote oog nauwelijks maar inderdaad...bij mij was het schuurpapier korrel 100...dacht dat dat wel lekker op schoot... Vanaf dat moment niet grover dan korrel 250. Hier eveneens: Les geleerd!een klein dingetje (opbouwende kritiek):
Kijk uit met het schuren met een vijl die zijn vaak veel te grof en lomp voor dit werk. voor je het weet ga je ergens grote krassen maken of erger nog door de huid heen ....
een kurk blok en repen schuurpapier werkt veel beter en gecontroleerder.
en ja, dat wordt spierpijn in de bovenarmmaw, doe het rustig en dit kost tijd
(als je mijn verslag van de 7Provincien leest zul je zien dat ik bot met de schuurmuis door de romp heen ging .... les geleerd ;-))
Dank je wel Jaques, een groot compliment van iemand met jouw staat van dienst!Nou, nou Kasper das niet verkeerd wat je hier laat zien, knappe romp hoor![]()
Kiertjes opvullen met vloeibaar hout is misschien een beetje vloeken in de kerk. Het alternatief wat je kunt doen is beenderlijm of schellak nemen (maken), dat in de kieren smeren en dan met fijn schuurpapier naschuren. Dit wordt ook wel met witte houtlijm gedaan, maar dat blijf je vaak zien wanneer je beitst of oliet.
Gewoon lekker allebei doenDank Arjen! De Batavia is mijn ultieme doel zoals ik er nu naar kijk. Maar of dat de volgende wordt of dat ik nog een tussenstap maak met het Statenjacht....? Advies is welkom ;-)
Wel best de ene na de andereGewoon lekker allebei doen![]()