Bouwverslag zwarte zee #592 billing boats

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Dennist, 16 jan 2014.

  1. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    910
    Locatie:
    Dordrecht
    Kan je doen maar voornamelijk wordt het gebruikt om de onderwater delen te beschermen.
    Dat beetje buis/spat water wat tijdens de vaart aan dek komt wordt over het algemeen prima beschermd door de verf die je er op zet.

    Als ik naar mezelf kijk komt alles niet zo heel veel in aanraking met het water, laat het op jaarbasis 24uur zijn?
    Maar goed als je bij een vereniging vaart kan dat wel meer zijn, een paar uurtjes in de week waarna de boot weer voldoende tijd krijgt om te drogen.

    Groet,
    Mathieu
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bij een wat ouder schip dreigt het gevaar dat er door uitdroging scheurtjes ontstaan en wanneer je een keer gaat varen er vocht in het hout trekt. Bij triplex zou dat kunnen leiden tot delaminatie. Is momenteel het geval bij mijn 42 jaar oude Bugsier 3. Tijdens de bouw de (triplex) steunstrips onder het houten achterdekje niet afdoende behandeld en een paar maanden geleden wat water aan dek gehad. Al het andere hout had ik minstens 3 x met Diaglass behandeld, maar deze strookjes aan de kopse einden niet goed. Gevolg is dat ze uit elkaar zijn geduwd door het vocht. Tamelijk onschuldig en inmiddels gerepareerd, maar zoiets kun je aan de romp beter niet hebben. Vandaar het advies om een houten romp van binnen en van buiten goed te conserveren. Wat je daarvoor gebruikt hangt van de omstandigheden af. Groeten, Klaas.

    20181007_141040.jpg
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2018
  3. Laatsteronde

    Laatsteronde

    Lid geworden:
    17 apr 2014
    Berichten:
    15
    Zo de kimkielen zitten er onder en Sinterklaas heeft G4 grondverf meegenomen vanuit Spanje. Nu alle elektronica een plekje geven. Er komt nog een extra accu bovenop de gene op de foto.

    IMG_0541.JPG IMG_0606.JPG IMG_0607.JPG
     
  4. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    De Zwarte Zee is een leuk schip. Echter is ze als model wel redelijk instabiel. Ik heb hem zelf gehad, en heb toen de accu helemaal onder in het schip gezet. Toen was ze zelfs nog een beetje instabiel. Ik zou dus zeggen dat je de relay module en regelaar beter onder in het schip kunt plaatsen. Anders wordt ze topzwaar en krijg je het barrel-roll effect.
    Succes verder
     

Deel Deze Pagina