Bouwverslagje Compass Atom 500

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door I B Aces, 29 apr 2011.

  1. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Leuke beelden Iwan, tof om te horen dat je Atom je goed bevalt !

    Grtz,
    Dirk
     
  2. Mspeed

    Mspeed

    Lid geworden:
    30 sep 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Brunssum
    Hoi Dirk,

    Zal me even kort voorstellen , ben mark 36 jaar vlieg ongeveer 2 jaar met CP heli's , namelijk de Blade 400 en KDS 450 S recentelijk besloten om verder te gaan naar de 500 klasse en dit is ook de atom 500 FBL geworden.
    Vandaar dat ik dit draadje even heb gevolgd.
    Nou heb ik vandaag mijn eerste maiden gehad en liep tegen een paar dingen aan.
    Teneerste de canopy liep tegen de maingear aan gelukkig op tijd gemerkt geen schade.
    Hierna poging twee heftig schuddende heli tijdens opspinnen , na wat onderzoek bleek de gain te hoog volgens het boekje (microbeast)op G gezet bleek echter te hoog terug gegaan naar B.
    Derde poging eindelijk tot hover gekomen maar kon maar net voorkomen dat heli bladen de grond in boorden vanwegen het erg naar voor hellen van de bladen, eenmaal in de lucht lag de heli redelijk stil in de lucht maar staart voelt erg los aan wat natuurlijk logisch is met zo weinig gain.
    Vlieg trouwens al mijn Heli's met DX6 i , zou iemand van jullie zo weten waarom de heli zo naar voren helt tijdens het stijgen heb het zwaartepunt gekontroleerd dat is goed, gebruik trouwens een 3000 mah 20-30 C turnigy accu.

    MVG.

    Mark
     
  3. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Het naar voren hellen zal denk ik met de swashplate te maken die niet recht staat bij stap G (uit mijn hoofd) van setup.
    Kun je de gain niet in je zender wijzigen? Ik heb hem op transmitter staan, in ieder geval voor de tail de rest niet.
    Succes verder.

    Groeten Iwan
     
  4. Mspeed

    Mspeed

    Lid geworden:
    30 sep 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Brunssum
    Hoi iwan,

    Heb stap G inderdaad opnieuw geprobeerd omdat dit naar mijn mening ook het meest logische is, en wat blijkt als ik de elevator servo mooi centreer en hierna weer terug ga na led off waarna de drie servo's naar hun nieuwe centerpunt moeten gaan verspringt de elevator servo een stuk omhoog.
    Ik vermoed dus dat de servo stuk is.
    Laat wel weten als ik een nieuwe servo binnen heb of het dit was !
     
  5. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    servo gaat niet naar nieuwe centerpunt maar juist naar de universele 1500us middenpuls. Dus klopt dat je met no-led weer een scheve swash hebt.
     
  6. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Welke MKS servo's heb jij erop zitten?
     
  7. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi,

    De DS9660 op de swash en de DS8910 op de staart.
    Ben er zeer tevreden over maar je kunt misschien beter andere voor op de swash nemen. Bij mij liep de boel aan en heb ik een stukje van de servo case af moeten dremelen.
     
  8. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik ben zelf er totaal niet uit welke servo's ik op men 5.5 Atom FBL setup wil gaan plaatsen vandaar mijn vraag.

    Futuba lijkt me toch nog een stuk duurder dan Savox of MKS. Gaat hem uiteindelijk toch 120-200 euro schelen.
     

Deel Deze Pagina