Bouwverslagje SUltimate

ik heb hem nu voor het eerst helemaal met constructielijm geplakt, en dat bevalt met goed !
je kan echt heel zuinig ermee werken en je hebt tijd zat :)

Tesa.

En om dat huishoud tape te noemen vind ik nogal een belediging;)

is ook warm te maken met een folie boud om nog beter te laten plakken. En aan de uiteinde iets aan de andere kant (1cm oid)

ok bedankt!, dat had ik al ergens gehoord er eens met de foliebout overgaan. Op de laagse stand dan?
Is Tesa plakband dan beter;)^

grtzzz

Een lage stand, hangt van je boud af of het de laagste stand af.

Tesa rules!
Je wilt niet weten hoeveel high preformance wedsrtijd speed kistjes ermee bij elkaar gehouden worden.

Ok, dan zal ik de tesa tape eens bovenhalen! verder nog tips voor het bouwen?
Betreffende de lijm, is die gewoon constructoelijm van bison oid, en is dit kleurloos?
Men vorige shock was met secondelijm geplakt, dit werkte goed maar de depron brak soms wel eens los van de lijm. Is UHU POR een oplossing? heb ik ook nog liggen.

grtzzz

Bizon constructie is niet kleurloos, het begint als honing en eenmaal hard is het meer geel/bruin.
Ik gebruik het ook bij mijn shock's waarbij ik verwacht dat ze niet snel stuk vlieg.

Verder zou ik gewoon dit topic doorlezen, en vragen stellen als je ze hebt.

Net even een poosje gelezen en heb gezien dat jij (nando) je landingsgestel verstevigd met wat depron. Helpt dit?
Bij mijn vorige sultimate lag het landingsgestel er vrij snel uit... Wil er nu een stevige maar tog lichte maken;)

grtzzz

De reden is niet de stevigheid, het is omdadt het cg normaalgesproken te laag is met al het koolstof en servo's enz onderaan. Dit geeft onderaan iets meer oppelvlak, is er minder lood nodig boveaan bij de cockpit.
Maar hij word er ook iets steviger dokr. Voor het landingsgestel gebruik ik 2mm massief. En ik doe een ring op het depron waar ze door de romp gaan.

haha, ik ben op een nieuw probleem gekomen..
ik wilde dus 2 servo's gebruiken op de rollen, maar nu merk ik dat ik maar 4 kanalen heb op mijn ontvanger :-P
nu moet ik dus met een V-kabel gaan werken ofzo..

Ah, tja das niet zo handig. Een v kabel kan natuurlijk. maar er vliegen ook veel mensen met 1 rolservo (heeft donatas zelf ook mee ge expirimenteerd. Het probleem is alleen dat je een behoorlijke kracht nodig hebt, ideaal is de digitale jr188. Een 2e probleem is dat je ailerons nogal flexibel zijn, en de tippen dus iets achterblijven op het midden. Wil je dat oplossen zou je een frame op de ailerons moeten maken zoals de xerces v5 (aangepaste variant van de hokjes van de extra van martin muller.)
maar dit alles is alleen voor heel erg snelle resonse, gewoon 1 in het midden vliegt ook prima.

Maak ik zelf. Klein binnen gat, en zoon 2cm diameter, materiaal is niet zo kritisch, stukje plastic verpakkingsmateriaal oid is voldoende. Maar ik heb 0'7mm koolstof wat ik ervoor gebruik. (veel sterker dan nodig)

Laatst bewerkt:
het probleem is wel dat m'n servo's al aan de Sultimate hangen ;)
ik ga ze denk ik parallel solderen en dan 1 van de 2 omdraaien, moet lukken denk ik..

Nando, ik heb nou een paar keer gevlogen maar vind dat die een beetje traag reageert op hoogte/richting (weinig uitslag). is het wijs ook die heveltjes te vergroten?
Tot in hengelo?

Justus

Back