Bouwverslagje SUltimate

Ja, en ja.

De servohevels moeten groter en daar waar de roerhevel het roer in gaat moet je het roer verstevigen. Een stukje 3x0,13 haaks op de scharnierlijst bv.

Ja, en ja.

De servohevels moeten groter en daar waar de roerhevel het roer in gaat moet je het roer verstevigen. Een stukje 3x0,13 haaks op de scharnierlijst bv.

Over de roerhoorntjes, hoeveel groter moeten die? ik zou zo 1,2,3 niet weten hoe ik die zo snel langer krijg. is dit essentieel voor de SUltimate of zou het later nog kunnen?

Het verstevigen met 0.13 oke maar hoe moet ik hem nu verlijmen dan? (upload zo een foto met hoe ik denk dat je het bedoeld, sec)

Justus

foto's(sorry voor de webcam kwaliteit, maar het idee is duidelijk toch?):

full

full

of zoals foto 2 maar dan een kwart slag draaien om zijn as en in het depron verlijmen?

Laatst bewerkt door een moderator:
2e.

Sevohebel vergroten is weinig werk, ik maak vaak van 2 hevels 1, ik knip van 1 wat af en plak hem op de ander met een dun stokje doorr de gaten om ervoor te zorgen dat hij recht blijft, dan een beetje garen erom wikkelen.

Ik maak ze 2 gaatjes groter dan origineel...

Of het echt nodig is... hangt er van af hoeveel uitslag je wilt.
Je vloog toch met die van robin, die had behoorlijk wat uitslag. Iig meer dan 45graden. En dat haal je niet met de hxt500 hevel.

heeft die 2e manier van carbon plakken nut dan? dat buigt toch zo door aangezien het maar 1 kant op kracht heeft. en moet het carbonnetje tot aan de achterlijst komen?

Ik had op mijn yak55 met standaard hevels weer meer dan 45graden uitslag maar dat was dan wel met die carbon+krimpkous heveltjes. ik kijk eerst even hoeveel uitslag ik krijg zoals het nu is, roerhoorntjes groter maken kan altijd nog toch(ze zitten er namenlijk al in verlijmd)?

Justus

Laatst bewerkt:
al dat gequote is nergen voor nodig, iedereen snapt dat je op het voorgaande berich reageerd.

Je moet het koolstof er wel insnijden natuurlijk, en het mag best een paar mm van de scharnierlijst af.

Pardon voor het quoten dan, beetje gewoonte zal er proberen mee te stoppen...

over het insnijden is prima maar dan denk ik dat je het wel moet insnijden zoals op deze foto toch, dit is voor mij namenlijk foto 1. (zal het plaatje na reactie weer weghalen..)

Laatst bewerkt:
Dit voegt helemaal niks toe... Je roer zit al tegen een stijfe acherlijst vast.

Op foto 2 vergroot je roerhevel oppervlak en maak je het roer stijfer in de juiste richting.

ik ga ook een Sultimate bouwen, maar omdat mijn vorig motortje zo goed als overleden is, wil ik een nieuw kopen.
wat denken jullie van deze? en heeft er misschien al iemand ervaring mee?

ePower X 2203/2300

ik ben niet zo thuis in het gebeuren qua verbruik van deze dingen, maar is dit te vergelijken met een axi 2203, of gaat het echt veel stroom vreten ?

grt Dennis

staat bij dat het voor eenSUltimate moet werken, al lijkt dit motortje me aan de lichte kant. daar weten anderen weer meer van ik heb er gewoon de turnigy 3020-1800kv ingezet... en volgens mij heeft donatas daar op zijn site ook een stukje over de motorkeuze staan.

en hoe kan een motor BIJNA aan zijn eind zijn?;)

Justus

hij wordt heel warm, maakt veel lawaai en is volgens mij ook uit balans :p
maar dat zal allemaal wel met elkaar te maken hebben :P

ik heb op youtube ondertussen ook al filmpjes gevonden van een yak 55m die deze motor gebruikt, maar dan de 1700 kv versie

Die Epower 2203/2300 is eigelijk een kopie van de AXI Race, en da's toch wel een van de beste motoren voor een (aeromusical) shockflyer. Zet dr een GWS 8x4,3 op en een esc van 8-10A, een 6A gaat denk ik niet lang goed.
Ik heb zelf de AXI 2203/46(gelijk aan de 1700) en de Epower 2202/1550.
De 2203/2300 is met 18gr ook niet bepaald zwaar, probeer het RTF gewicht dan wel <200gr te houden, maar de sultimate zelf vliegt dan ook echt niet meer goed.
Normaal gewicht is 140-150gr

ok, thanks
wel heb ik vernomen dat die AXI Race motor wel wat meer stroom nodig heeft, het is niet zo dat ik een aeromusical ga doen ofzo, gewoon voor de fun in de hal :)
dus misschien toch beter voor de 1700 kiezen dan?

Ik bedoel met 'aeromusical' ook wel voor de fun, want als je een pattern kistje gaat vliegen kan je beter een rustiger motorje nemen.
Ik vind de AXI/46 (dus de Epower/1700) ook een prima motortje, vermogen zat. Maar de Race (2300) heeft nog meer pit, en gaat dus ook meer stroom trekken.
De keus is aan jou ;)

Donatas vloog ook niet met volgas, stick vol was 90%.
Het gaat allemaal net goed met de race, persoonlijk zou ik voor heel iets minder merkbaar vermogen en een stuk minder stroom gaan. Al die motoren van '19g' zijn redelijk vergelijkbaar, simpel gezegd 1400-1500 voor pattern/fun, 1700-1800 3d/am/fun, 2100-2300 am/fun maar je moet wel met je gasknuppel om kunnen gaan. (icm 2s en 8x4,3gws)

Sultimate idd licht houden, liever 140g dan 150.
En zorg voor indoor meskant loops enz. ook dat je verticale cg goed zit.

Laatst bewerkt:
mss niet echt een vraagje voor hier, maar ik zag net bij men shop de donuts fusion en varianten. Deze hebben een volle romp en vind ik persoonlijk mooier.
Ik ga me dus een nieuws shocky aanschaffe voor het indoorseizoen, nu is zo'n model met volle romp rtf nu zwaarder als de sultimate.
Men sultimate(donuts) woog net geen 150gr en vloog prachtig!, is dit te evenaren met de fusion?
Ook zal hij wrs wat steviger zijn dan de sultimate door de opbouw...

grtzzz

Eeujww, een kleine hacker buitenloper...

Goed, ik ben geen fan. Maar die a10 15s gaat niet werken denk ik, zoon hoog kv en zoon kleine motor.
Die ander is al beter.

Persoonlijk zou ik eerder naar de neutrino kijken als je een lichte motor wilt.

mss niet echt een vraagje voor hier, maar ik zag net bij men shop de donuts fusion en varianten. Deze hebben een volle romp en vind ik persoonlijk mooier.
Ik ga me dus een nieuws shocky aanschaffe voor het indoorseizoen, nu is zo'n model met volle romp rtf nu zwaarder als de sultimate.
Men sultimate(donuts) woog net geen 150gr en vloog prachtig!, is dit te evenaren met de fusion?
Ook zal hij wrs wat steviger zijn dan de sultimate door de opbouw...

grtzzz

Niemand?

Beste!

Ben oook bezig met een sultimate, bij men vorige brak de depron al eens net naast de secondelijm. Hoe heb jij de jouwe geplakt? uhu por? of secondelijm. En dan vooral de struts.

grtzzz en denk dat dit wel bij het topic past;)

Back