Bert V
verslagschrijvers
Het begin van dit topic heeft zijn oorsprong in een ander topic gevormd n.l. “ Waarmee heb jij vandaag gevaren? ”
Omdat het vervolg van dit verhaal hier te ver van af gaat dwalen heb ik – in het belang van topic vervuiling – besloten een nieuw topic over “hoe nu verder”- te starten.
Voor degene die dit verhaal nog niet mee gekregen hadden, een korte uitleg en / of even het stukje in “ Waarmee heb jij vandaag gevaren? ” lezen.
Het begon dus afgelopen vrijdag tijdens het varen met een aantal MBF mensen in het haventje van Maasdam.
Mijn scheepje waar ik die dag o.a. mee wilde varen is de Old Lady, een Steamlaunch model van Krick Modelbouw wat decennia geleden door hun onder de naam Patricia op de markt gebracht is en uitgevoerd is met een ketel en machine van Wilesco.
Na het opstoken van de ketel en de controle of alles goed is is de boot in het water gezet.
Na enige tijd ………………….. brand aan boord! ………………………. Functies om terug naar de kant te komen vallen bij zo’n situatie door de wel bekende maar zelden geprezen wet van Murphy natuurlijk gelijk uit en daar sta je dan …………. Vol ongeloof en denkend van hoe kan dat nu?
Gelukkig is het scheepje door het snel ingrijpen van Harm (Baggeraar) van een wisse zeemansgraf op de Binnenmaas gered en is elders in “ Waarmee heb jij vandaag gevaren? ” te lezen.
Maar nu de reden van dit nieuwe topic:
Er is behoorlijk wat schade en aan de Klico wil ik voorlopig nog niet denken.
Er moet een plan van herstel komen en wil ik - waar nodig via vragen te stellen – dit zal zowel op het herstel van de (kunststof) romp als op het stoomgebied (de mogelijke oorzaak in een lekkage van de gastank) zijn en deze ervaringen in dit draadje als een verslag hier delen.
Hier als voorbeeld van het scheepje een recent filmpje (op een andere plaats als afgelopen vrijdag!) waar zij haar charme nog in volle glorie toont.
En hier enkele foto's van nu waarbij op de tweede en derde foto de machine en ketel inmiddels gedemonteerd zijn.
Omdat het vervolg van dit verhaal hier te ver van af gaat dwalen heb ik – in het belang van topic vervuiling – besloten een nieuw topic over “hoe nu verder”- te starten.
Voor degene die dit verhaal nog niet mee gekregen hadden, een korte uitleg en / of even het stukje in “ Waarmee heb jij vandaag gevaren? ” lezen.
Het begon dus afgelopen vrijdag tijdens het varen met een aantal MBF mensen in het haventje van Maasdam.
Mijn scheepje waar ik die dag o.a. mee wilde varen is de Old Lady, een Steamlaunch model van Krick Modelbouw wat decennia geleden door hun onder de naam Patricia op de markt gebracht is en uitgevoerd is met een ketel en machine van Wilesco.
Na het opstoken van de ketel en de controle of alles goed is is de boot in het water gezet.
Na enige tijd ………………….. brand aan boord! ………………………. Functies om terug naar de kant te komen vallen bij zo’n situatie door de wel bekende maar zelden geprezen wet van Murphy natuurlijk gelijk uit en daar sta je dan …………. Vol ongeloof en denkend van hoe kan dat nu?
Gelukkig is het scheepje door het snel ingrijpen van Harm (Baggeraar) van een wisse zeemansgraf op de Binnenmaas gered en is elders in “ Waarmee heb jij vandaag gevaren? ” te lezen.
Maar nu de reden van dit nieuwe topic:
Er is behoorlijk wat schade en aan de Klico wil ik voorlopig nog niet denken.
Er moet een plan van herstel komen en wil ik - waar nodig via vragen te stellen – dit zal zowel op het herstel van de (kunststof) romp als op het stoomgebied (de mogelijke oorzaak in een lekkage van de gastank) zijn en deze ervaringen in dit draadje als een verslag hier delen.
Hier als voorbeeld van het scheepje een recent filmpje (op een andere plaats als afgelopen vrijdag!) waar zij haar charme nog in volle glorie toont.
En hier enkele foto's van nu waarbij op de tweede en derde foto de machine en ketel inmiddels gedemonteerd zijn.
Laatst bewerkt door een moderator: