Brand groothandel in modelbouw Amersfoort

Met al je wijsheid in pacht, hoe moet ik nou weten dat t niet mag.. Ik dacht alleen 2 partijen te helpen mijzelf en hem dus! En dat lijkenpikker noemen, je vind jezelf vast een hele grote jongen ofniet?

Qua omvang wel... voor de rest niet.

Ik ben niet zo gecharmeerd van het idee. Verder NOFI.
Voel je vooral niet aangesproken, ik ken je niet eens.

En die wijsheid is er ook alleen maar omdat het deels mijn werk is.
Om wilde indianenverhalen te voorkomen kan je beter je kennis delen, toch?

Maar zodra dat onderzoek klaar is, mag hij toch zelf weten wat hij met die geblakerde zooi doet ?

Maar zodra dat onderzoek klaar is, mag hij toch zelf weten wat hij met die geblakerde zooi doet ?

Hangt er van af wat de verzekering besluit volgens mij....

Ik meen mij te herinneren dat de verzekering, bij uitkering, eigenaar wordt van het te vergoeden object.
Ik herinner mij dat ik ooit eens een keer met een economisch total loss auto, van de verzekering de keus kreeg om het volle bedrag vergoed te krijgen, of een deel van het bedrag en het "wrak", en dat ik zelf probeerde het uiterste uit dat wrak te peuteren.
Het bedrag wat de verzekering voor dat wrak rekende was min of meer de schrootprijs....

Dus ik denk, dat de verzekeraar niet eerst de volle mep gaat vergoeden en vervolgens gaat toekijken hoe de restanten alsnog verkocht worden (wat dan opeens pure winst is).

Maar ik kan er naast zitten, ik ben geen verzekerings-expert (gelukkig niet....:rolleyes:)

Groet, Bert

Tsja, nu je het zegt, heb ik bij een bedrijf gewerkt waar brand uitbrak.

De loods was toen 2 weken afgesloten en was er een team van salvage dag en nacht bezig om alles schoon te maken.

Dat de brand bij de modelbouwwinkel het hevigst was lijkt mij logisch.
Immers een kast vol lipo's doen het goed in een fikkie. Ook is de brandstof /luchtverhouding in de ARF setjes prima in orde en zijn al die plastic onderdelen van modellen gewoon aardolie producten. Gegarandeerd een hele grote fik, zeker in het magazijn! Dat zegt dus helemaal niets over de lokatie van het ontstaan van de brand. Ik kan mij overigens best voorstellen dat het daar ontstaan is, maar de bron kan overal zijn.
Buiten het feit om dat er niets uit het pand gehaald mag worden ivm onderzoek naar de brand vind ik het ook niet gepast om Sebas nu te gaan lastigvallen met vragen of je wat uit de afgebrande winkel mag hebben. Dat is puur ethiek! Je helpt Sebastiaan daar echt niet mee hoor.
Een tel nr zal ik dus ook niet geven.

tjonge jonge ethiek, mij zou t geen bal kunnen schelen als t mij zou overkomen, dan zou ik dat gewoon zien als hulp.. Nee zeggen kan hij zelf wel en zoals ik al zei heb ik daar dan respect voor, overigens zijn bij de brand ook dingen van mij verloren gegaan hoor dusja ik heb zeker wat te klagen. Verder een punt van kritiek, de website en facebook draaien vrolijk door zonder een of ander perbericht pesoonlijk vind ik dat schokkender maargoed vrijheid van meningsuiting toch? en bovendien heb ik zn nummer inmiddels al er zijn ook mensen die mijn verzoek begrepen, desondank heb ik nog niet gebelt.. Hij heeft ook mijn nummer dus had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij zelf wel contact zou opnemen. Tuurlijk begrijp ik dat hij t druk heeft met andere dingen regelen, maar als je t mij vraagt weet ik haast zeker dat op eigen initiatief het toch niet gebeurt.. maargoed we zullen zien wie gelijk heeft. Oh en de negatieve ondertoon van dit bericht komt duidelijk door reacties van mensen hierboven, die blijkbaar wel even denken te kunnen beslissen wat het beste voor hem is. Ik zal je zeggen dat kan er maar 1, hijzelf wat ik/jullie daarvan vinden doet er niet toe!

Altijd moeilijk om dit soort zaken vanachter een beeldscherm en toetsenbord te beoordelen, maar ik lees dit ook steeds met opgetrokken wenkbrauwen.

a: De eigenaar van de winkel heeft nu echt wel iets anders aan zijn hoofd.

b: Er van uitgaande dat hij hiervoor is verzekerd, is de verzekeraar nu eigenaar van deze schadepartij. En je kunt niet weggeven wat niet van jou is.

Als je echt niet te houden bent kun je elke dag even ter plaatse gaan kijken.
En als de boel dan in de kliko gegooid wordt, even vriendelijk vragen aan de opruimers of jij het er uit mag halen.

Dat de zaak afgebrand is, is heel vervelend voor de eigenaar maar daar kan jij niets aan doen. Ik zeg bellen en je spullen terug eisen.
Ligt er maar net aan hoe e.e.a. verzekeringstechnisch geregeld is. Er zijn genoeg verzekeringen die schade aan spullen die niet van jou zijn niet dekken, maar je verwijzen naar de inboedelverzekering van de eigenaar. Als een winkel je in de gelegenheid stelt om jouw spullen bij hun in de zaak te koop aan te bieden, kan ik me goed voorstellen dat ze geen verantwoordelijkheid gaan nemen voor verlies door bijvoorbeeld brand of diefstal. Goede kans dus, dat je (mits de spullen die je kwijt bent nog enige waarde vertegenwoordigen), bij je eigen verzekering dient aan te kloppen.

Ik geloof dat de eigenaar welwat anders aan zijn hoofd heeft dan je tankjes...

Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd moeilijk om dit soort zaken vanachter een beeldscherm en toetsenbord te beoordelen, maar ik lees dit ook steeds met opgetrokken wenkbrauwen.

a: De eigenaar van de winkel heeft nu echt wel iets anders aan zijn hoofd.

b: Er van uitgaande dat hij hiervoor is verzekerd, is de verzekeraar nu eigenaar van deze schadepartij. En je kunt niet weggeven wat niet van jou is.

Als je echt niet te houden bent kun je elke dag even ter plaatse gaan kijken.
En als de boel dan in de kliko gegooid wordt, even vriendelijk vragen aan de opruimers of jij het er uit mag halen.

danku dit soort post hebben tenminste een bijdrage aan mijn vraag...
ik zal t zeker niet doen, het is me te ver weg en dus zonde van de peut

@ anderen:
zoals ik al zei, als ik de kans kreeg zou ik t netjes vragen aan hem als het antwoord nee is dan prima hoor, zit er ook totaal niet om te springen waarom? heb hier al 9 complete tanks staan, zo nodig hoeft er niet 1tje bij was maar gewoon een vraag/id, simpel toch? maak je allemaal toch niet zo druk over dat t egoistisch is van mij omdat zo te denken. Ik geef t tenminste toe dat t in mij opkwam, wordt ik daar nou op veroordeelt?

het schijnt dat t gewone bedrijfsnummer nu iig doorgeschakelt is.. heb t niet geprobeerd maar mn maatje wel. ik heb iig netjes gemailt naar em dat t misschien ontgaan is dat de social media nog niet op de hoogte is

als ik t als klant nog niet wist zou ik t graag willen weten, voordat je net zoals mn maatje daar de ochtend na de brand voor de deur stond... snap echt wel dat t toen nog te vroeg was, maar nu?? ben ik de enige die hier een probleem van maakt? t is niet eens voor mijzelf, maar ik probeer hier bij aan andere te denken en voor hem tevreden klanten te houden :rolleyes:

t lijkt er soms op alsof er niets goed te doen/zeggen valt, ik laat t hierbij

Daar heb jij als klant toch niets mee te maken?

Ik heb ook nog nooit een winkelier horen zeggen, Bert betaal voorlopig maar niet want je zit in de zorgen.

Nogmaals ik weet niet om wat voor bedrag het hierom gaat.
Maar als het aanzienlijk is dan is het toch normaal dat je dat terug wil?

super klein bedrag hoor overigens :) t ging ook niet persee om mij maar t was maar een voorbeeld en ik ga daar idd niet zo moeilijk om doen ook ik er geen haast bij, wat jij al zegt zijn er idd mensen die voor een aardig fik bedrag dingen hadden staan..

ik vind t gewoon vervelend voor iedereen laat dat voorop staan :cool:

Jeetje wat zonde, ik ben er één keer geweest. Erg leuke winkel! Ik wens iedereen die daar werkt(e) veel sterkte. Hopend dat jullie/ze er doorheen komen, het kunnen opknappen of een nieuwe locatie kunnen vinden.

Zo stond t er paar dagen geleden bij :( spijtig!

du5y6yze.jpg

yby5epab.jpg

Back