Taylorcraft
PH-SAM
Mooi, dat gaat al een heel stuk sneller. Leuk snel mag ik wel zeggen! En dan de soundtrack, geweldig!
Zoals je in het begin hoort was ik zelf enorm onder de indruk.
En met de snaartjes gaat het boven verwachting.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi, dat gaat al een heel stuk sneller. Leuk snel mag ik wel zeggen! En dan de soundtrack, geweldig!
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat dat zwaartepunt-dingetje op deze video een stuk minder ernstig lijkt, en ik zie op die hele korte stukjes eigenlijk nog geen echte problemen.Je reactie op gewichtsverdeling was juist Brutus.
Daar moet ik nog iets aan doen.
Maar, super tevreden.
Doelstelling gehaald
Wat zeg je nou????Moet minimaal nog één keer worden gevaren.
Haha... volgens mij schrók je behoorlijk...Zoals je in het begin hoort was ik zelf enorm onder de indruk.
Daar is het een forum voor, toch? Graag gedaan!Je draagt wel bij aan het uiteindelijke resultaat Brutus.
Je tip voor een tweede motorpolie gaf de doorslag tot succes.
Toch nog één dingetje. Nodig is het niet, maar het zou de boot wat makkelijker vaarbaar kunnen maken: Porobeer een lichtere koppelingsveer te vinden (of als dat niet gaat, probeer kleine gewichtjes in de koppelingsschoenen).
Daarmee komt het aangrijpingspunt wat lager in het toerenbereik te liggen, en wordt het acceleratiegedrag wat minder "alles of niets". Ik heb de indruk dat nu de koppeling wat laat aangrijpt, waardoor je ten eerste bij lagere snelheden wat erg veel op een slippende koppeling vaart, maar wat meer is: nu is er reeds redelijk wat toeren (en DUS vermogen) aanwezig op het moment dat de koppeling volledig gaat grijpen, waardoor de boot wat aggressief overgaat van slippende koppeling naar volledige aangrijping.
Maak je dat aangrijpingspunt wat vroeger, dan valt hoogstwaarschijnlijk de boot wat makkelijker in de hand te houden. Acceleratie wordt wat rustiger, en je "hoort" ook beter wat de boot doet.
Nou, daar kan ik alleen maar mee instemmen: als dit je eerste brandstofboot is, dan is hij HÉÉL goed gelukt!Vond mij zelf al een hele piet wat ik met deze boot heb gedaan.
In het bovenste dode punt moeten de nokken OF van de tuimelaars af staan, OF nagenoeg symetrisch onder de tuimelaars staan. In dat laatste geval (bovenste dode punt met de kleppen allebei open) moeten de tuimelaars zo parallel mogelijk staan (beide kleppen "even ver open"). Nokkenas poelie één tandje skippen als dat niet zo is, en kijken of het beter word of niet. Zo ja, OK, zo nee, dan de andere kant uit skippen.In de manuel laten ze de timing zien, maar een zichtbaar punt,op de getande polie punt zit op een andere positie dan op de afbeelding.
Hoe controleer ik dit ?
Yup... ondanks het uiterlijk van een DOHC, is het onderhuids in principe een simpel tuimelaar-machientje met de nokkenas zo hoog dat er geen stoterstangen meer nodig zijn.Enkelvoudige nokkenas? Dus OHC?
Andere wiel een slave?
Dat is hier ook zo, de motor draait in het aanzicht zoals geplaatst door Taylorcraft, kloksgewijs, en trekt rechtsstreeks aan de nokkenas-poelie, de spanner en het loze wiel zitten in het krachtvrije deel van de riem.De nokkenas sleept bij een auto de nokken assen. Daar tussen zit nimmer een spanner.
Zo heeft het dan een vaste afstand op de getande riem.