brandstof

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door packard, 21 mrt 2007.

  1. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    carbon zwart :?: :|
     
  2. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik was op de hoogte van de werking van siliconen in de brandstof.
    Ik kreeg de indruk dat je je kist brandstof bestendig kon maken met cockpit spray.

    Weten jullie wat volgens Q ook verboden is houten prop's
    De verkoper stond het glashard te beweren.
    Deze komt toch ook hoog in de onzin top 10 neem ik aan.

    Groet Robert-Jan
     
  3. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Zonder meer! Die hadden ze mij ook al verteld.
    Ze hebben ook een theorie over spinners. Die is zo ingewikkeld , die kan ik niet eens meer herhalen.
    Alles heeft te maken met aansprakelijkheid.
    Zelfs de OS remote needle valve control wordt zo uitgelegd. De vinger te dicht bij de prop houdt aansprakelijkheid in van de verkoper?
    De ombouw set die normaal verkrijgbaar is , kan niet worden geleverd omdat Graupner de enige OS distributeur in Europa is!!!!

    Onderdelen van OS die je in Engeland over de toonbank koopt , zijn illegaal???( Engeland is = niet Graupner)

    Laten we het allemaal maar rangschikken onder de rubriek Vermaak en Ontspanning.
     
  4. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    wie verkoopt er zo´ n bullshit ,dan komt ie toch in aanmerking voor een prijs.
    geef ze een oorkonde voor de verkoper met de grootste onzin
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.745
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, voor mij valt dit onder het bewust tegenwerken van echte modelvliegers, met als enig doel het laten verdwijnen van het echte modelvliegen zoals we dat kennen.....
    Ze staan daarin helaas niet alleen: kijk maar eens rond in de meeste modelbouwzaken - de goede niet te na gesproken- en je ziet duidelijk dat er een groot complot aan de gang is....
     
  6. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Binnen het raam van de complot theorie moet ik hier ook herhalen het verhaal over het balsahout. Er wordt doodleuk gesteld dat men in Nederland geen quartiers gezaagd hout kan bestellen. Ik heb ook de afgelopen drie jaar geen quartiers plankje meer gezien. maar waarom is dat ? Het spul bestaat echt hoor.
     
  7. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    nou Bruno,het is niet alleen het vliegen maar ook het bouwen,het is net wat Gerben zegt sommige dingen kun je gewoon niet meer kopen ,zoals beuken cockpitkapjes en spanpapier word ook al een probleem
    Modelbouwzaken lopen alleen de trend achterna wat er gebeurt op de beurzen ,neem alleen al een blad als kwiklink,staat alleen
    wat er aan artf te koop is bouwverslagen zie je niet,en dan ook nog van die lelijke piepschuim hokken die rond moeten vliegen.
    het modelbouw gebeuren is er volgens de bladen niet meer ,model kopen wel :evil:
     
  8. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ben ik niet met je eens
    Er staan regelmatig bouwverslagen.
    Van ARF's wel te verstaan.
    Hierin bestaan zelfs gradaties.
    Er zijn ARF's voor de gevorderde.
    Meestal is de handleiding te summier zodat je wel ervaring moet hebben om de vleugel vast te schroeven.

    Het moet niet gekker worden.


    Groet Robert-Jan
     
  9. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Henk publiceert vrij regelmatig (gemiddeld eens in de 2 jaar of zo?) artikelen in de Kwiklink over het bouwen van LB trainers en stunttrainers.

    Dat beuken en tissue zo slechts verkrijgbaar is komt gewoon omdat wij met ons weinigen te weinig vraag veroorzaken, en dan kopen we het ook nog eens vaak in het buitenland.

    Gerben, ik denk dat ze gelijk hebben dat je in Nederland geen quartergrain kunt bestellen, want ze zoeken het niet voor je uit. Je kunt balsa in bepaalde dikte bestellen en dan moet je hopen dat er qua gewicht en manier van snijden geschikte plankjes tussen zitten. Echt, als je eens regelmatig wat verschillende modelbouwzaken bezoekt met de brievenweger bij je, dan kom je ze écht wel tegen.
     
  10. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Voorlopig ligt er een partij in Engeland op me te wachten. Die haal ik in juli af. Alles onder controle. Ik kan het daar wel bestellen!

    Beukenhout is simpel, je haalt jouw figuurzaagplankjes of je zoekt een mooie dorpel uit voor 7,50 euro. Even de zaagmachine erover en klaar!. Tissue is te koop van amerika tot australie via engeland, je moet het hebben van de echte free flighters.
     

Deel Deze Pagina