brandstofslang

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Thundertail, 6 aug 2019.

  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als niemand het type er bij zet en de afmetingen weg laat, dan is het een appels en peren vergelijking.

    Als ik zo vrij mag zijn, gok ik een maatje van binnen 3/32 buiten 3/16 inch.
    Mocht het toch een dikkere variant zijn en als type aanduiding staat F-4040-A op het slangetje, dan wordt jou leverancier best wel interessant voor de hobby van hobby.:)
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zo ongeveer ja... De dikkere varianten heb ik slechts sporadisch gekocht (verbruik ik maar heel weinig van), daar weet ik de prijzen niet van uit mijn hoofd, maar het is me niet echt opgevallen dat die veel duurder was.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als ik deze slang goedkoop in wil kopen, dan moet ik een verpakkingseenheid van 15 meter afnemen.
    En dan vind ik jou prijsje van ongeveer 3 euri de losse meter best wel aantrekkelijk.

    Het prijsverschil t.o.v. een andere maat, valt op zich ook wel mee, als je maar kleine maat stapjes maakt en stapt naar gangbare maten.:)
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Had vandaag in de planning even lagers te bestellen, en dan had ik de prijzen voor je nagevraagd.... Helaas stribbelt die motor wat tegen dus dat word pas na het weekend.

    Volgens mij heb ik ooit in het brandstofvliegtuigengedeelte hier, het merk Tygonslang met importeur en dergelijke info wat mijn lokale zaak verkoopt gepost, maar kan dat niet meer terugvinden. Maar als ik me goed herinner komt het hier in verpakkingen van 15 voet (amerikaans, he?) ofwel ongeveer 4,6 meter.
    Maar da's al 2 of 3 jaar geleden dat ik dat kocht, want ik eet het ook weer niet bij het ontbijt. Dus mijn geheugen kan wat gaten vertonen. Doet het tegenwoordig wel vaker, want we worden ouder....
     
    colinbanks vindt dit leuk.
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja laat dat zoeken maar aan mij over.

    31 maart 2015
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, zoals ik al zei, mijn geheugen voor getallen laat tegenwoordig ernstig te wensen over, maar de "orde van grootte" van de prijs klopte wel aardig, minder dan 3 euro per meter.
     

Deel Deze Pagina