Bravo F3A electric plane

Zojuist gespot; de nieuwe BRAVO F3A. Dit is de opvolger van de welbekende Prestige.

BRAVO4-.jpg

BRAVO1-.jpg

BRAVO3-.jpg
http://www.f3alorenz.homepage.t-online.de/home-f3a/bravo/BRAVO3-.jpg

Die Serie von hochwertigen F3A-Kunstflugmodellen können wir dem dem BRAVO fortsetzen.
[SIZE=-1]Die Herstellung ist teilweise in GFK-Kohle-Kevlar ausgeführt. Rumpf und Flügel sind zudem in GFK-Balsa Sandwich[/SIZE]
http://www.f3alorenz.homepage.t-online.de/home-f3a/info.htm#balsa-sandwich[SIZE=-1] gefertigt.[/SIZE]
[SIZE=-1]Das Modell entspricht den modernsten Kunstflugerfordernissen. Zudem können Flügel und Höhenleitwerk mit Verstellmöglichkeiten ausgeführt werden.
Somit können die Flugeigenschaften, sehr einfach auf die persönlichen Bedürfnisse, angepasst werden.
Die Elasto-Flaps haben serienmäßig "Antigeräusch" Kohlelippen (ähnlich wie bei VOLL-GFK Segelflugmodellen) angeformt. Flügel und Höhenleitwerk haben Kohle Abschlussrippen. Alle Teile extrem leicht.
[/SIZE]
<TABLE cellSpacing=0 cols=1 width="100%" border=1><TBODY><TR><TD bgColor=#ffcc33>[SIZE=-1]Technische Daten BRAVO: [/SIZE]
[SIZE=-1]Spw.: 1940 mm Länge ü. A.: 1990 mm Gewicht ab 4600 g [/SIZE]
[SIZE=-1]Elektroantrieb (z. B. Hacker, Plettenberg, AXI etc.)[/SIZE]
</TD></TR><TR><TD>[SIZE=-2]Baukasteninhalt BRAVO: [/SIZE]
[SIZE=-2]GFK-Balsa Sandwichrumpf teilweise mit Kohle verstärkt und fertiger Abschlussrippe, oberer GFK-Rumpfdeckel mit integrierter Kabinenhaube, zwei Tragflügelhälften in GFK-Balsa-Sandwich mit Servorahmen, Querruder mit Elasto-Flaps und angeformter Kohlelippe, geteiltes Höhenleitwerk mit Elasto-Flaps und angeformter Kohlelippe, fertiges Seitenruder, Kohlesteckungsrohre Flügel und HLW, Kohlefahrwerk, Radverkleidungen, eingebauter Rumpfabschlussleiste und Scharniervorbereitungen[/SIZE], allgemeine Bauanleitung.
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD vAlign=center align=middle>
p-1a.jpg
</TD><TD vAlign=center align=middle>
prest.jpg
</TD></TR></TBODY></TABLE>​
</TD></TR></TBODY></TABLE>

De Bravo F3A zou vanaf mei 2009 beschikbaar zijn bij f3alorenz.de
Prijs opgegeven door Lorenz is 1399,- Wellicht een gezonde concurrent voor de Integral van C-ARF.
Voor het geld vind ik het er veelbelovend uitzien qua bouwqualiteit en afwerking. Kleurenschema is alleen naar mijn smaak nog even iets te 'Girly' :D
Ben zeer benieuwd welke verbeteringen er in het vlieggedrag zitten tegenover haar voorganger de Prestige. Jammer dat er nog maar weinig over de Bravo valt te vinden op internet..

Groet,

Julius :zon:

*Alle info hier te vinden: F3ALorenz

Er komen toch wel leuke modellen vandaan bij Lorenz.......

Mijn verlanglijstje begint ook te groeien ( toch maar eens wat gaan schrappen)

Lees op de site van Lorenz dat dit model 1172 euro zou moeten gaan kosten voor de export :)

Laatst bewerkt:
Ik overweeg 'm ook voor seizoen 2010.. (Wel nog even sparen, want de electrische setup kost bijna hetzelfde :p).
Maar dan moet het vlieggedrag ook goed zijn, en daar weten we tot heden nog niets van, blijft inschatten.

Overigens, de prijs van 1399,- EUR die Lorenz opgeeft is zonder het uitgebreide kleurenschema; onderkant rood en bovenkant wit!! Wat zou de prijs zijn met kleurenschema?! Wordt afwachten.

Laatst bewerkt:
Lorenz levert dit design als een sticker-decor-set. Die zijn veelal niet zo prijzig 60E oid, maar natuurlijk niet zo mooi als deze gespoten variant.

Mooie kist, maar vind 'm niet wereldschokkend mooi ofzo. Dan vind ik bv. de Orange van fam Knol, of gewoon de Osmose, mooier..

De Orange moet je natuurlijk wel zelf bouwen, maar de bouwkit zal dan ook grofweg 500E goedkoper zijn.

Als je in 2010 een nieuwe kist wil, zou ik nu nog niet de moeite nemen om echt te gaan kijken. Ik verwacht en hoop dat we nu langzamerhand meer keuze gaan krijgen in 'echte electrokisten', zoals mogelijk het toestel uit dit topic, dus kisten die echt heel specifiek voor electro ontworpen zijn, dus lichter, ipv. zogeheten electrotoestellen wat stiekum gewoon licht aangepaste brandstofmodellen zijn...

Mooie kist, maar vind 'm niet wereldschokkend mooi ofzo. Dan vind ik bv. de Orange van fam Knol, of gewoon de Osmose, mooier..

Gelijk heb je. De Osmose van Oxai vind ik ook mooier, maar die is niet te betalen. :turn-l:
Spark van Krill vind ik evenal te duur, tenminste voor wat ik er van gehoord en gezien heb...

De Bravo valt tenminste nog een beetje binnen mijn budjet. (Eigenlijk niet, ik zal dan wel erg op m'n centjes moeten passen).

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
Nou dat hoop ik niet. Ik heb wel eens erbij gestaan toen het gesprek bij de vd. Vechten over de prestige ging, en dat was niet echt positief. Ja het was een schitterend gebouwd toestel, 'echt met liefde voor het vak gebouwd', was de conclusie, maar het ontwerp op zichzelf scheen niet geweldig te zijn. Als ik mij niet vergis zij Derk iets als 'afgeronde hoeken sucks'.

Er zal ook een reden zijn dat ie vrij snel op de Integral is overgestapt, maar het fijne weet ik er dus niet van, zoals zo vaak ;)

Alex,

dat toestel op mijn avatar was wel van mij.
En wat daarmee gebeurd is dat leg ik nog wel een keer uit als we elkaar op een show tegenkomen :)

Daarom ook voor mij de keuze of weer een Spark of de Orange...
Ik vind het beide mooie kisten :) Alleen de prijs van de Spark.......pffff

Daarom ook voor mij de keuze of weer een Spark of de Orange...
Ik vind het beide mooie kisten :) Alleen de prijs van de Spark.......pffff

Zijn beiden ook erg mooie kisten. Ik zit stiekem ook een beetje om me heen te kijken...... toch ook wat plannen voor f3a-b komend seizoen

Back