Weet iemand toevallig waar er cursussen gegeven worden voor het vliegen met paramotor ?
Dit vraagt een collega van mij die er mee wil beginnen.
Dit vraagt een collega van mij die er mee wil beginnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier in de buurt doen ze ook aan zweefvliegen met een lier, dat lijkt me ook wel eens leuk om te proberen, maar dan ben je volgens mij nog meer beperkt in je mogelijkheden( vervoer, vliegveld moet open zijn, je kunt niet ver, wind moet net goed staan, er moet thermiek zijn etc etc.)
ik vind er niet echt veel aan... in de buurd waar ik woon doen ze dat heel veel... ze vliegen maar wat lokaal toertjes moet heeeeeeeeel saai worden na een tijdje...
Als je een overlandstocht van 100km met dat ding doet ben je de helft van je leven op avontuur geweest
Mijn vader en ikzelf vliegen vaak met onze ulm deze maakt toch kruissnelheden van 100 a 110km/h (luchtsnelheid) daarmee kan je al eens een uitstapje maken 8)
Als wij even tegenwind hebben(bv 30km/h) vliegen we nog 80km/h en in het terugkomen 140km/h.
Een parapente erintegen... staat dan stildus moet ook nietmeer terugkomen...
Ik heb echt helemaal niks tegen het parapente op zich... maar in België is de regelementering zo slecht...
Ze mogen zowat doen wat ze willen... en verpesten waar ulm'ers jaren hebben voor gewerkt. Duidelijke afspraken waar ze zich aan houden.
Als een parapante over een stad gaat vliegen (zoals dat bij ons wel gebeurd is) vertelt ierdereen... die ULM's bla bla de mensen kennen gewoon het verschil niet.
Dat zorgt voor problemen
@ Yvin, Zonde dat je op dat forum niet kan meekijken. Vooral het stukje wetgeving en alle info voor beginners zou ik openstellen voor iedereen. Misschien wel het gehele forum, want nu lijkt het alsof jullie wat te verbergen hebben.
Paramoteur vliegen lijkt mij wel wat en ik hoop dat ik binnenkort met een van die vliegers hier uit de buurt eens een rondje mee kan. En daarna misschien wel zelf met zo een scherm de lucht in Snorvliegen. Lijkt me heerlijk om dan netjes in de thermiek mee naar boven te gaan naast die buizerd ipv nu naar je zwever te kijken waarmee je achter die buizerd omhoog probeert te kruipen.
prachtig filmpje!
wat voor afstanden zijn ongeveer maximaal te behalen?
Groeten,
Sam