Brevet halen voor paramotor

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Gammapooka, 11 jan 2007.

  1. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Ik vind het een hele mooie sport. Inderdaad, je ziet veel meer. Maar weegt dat op tege de herrie die op je rug hebt hangen (inclusief trilingen).
    Ik kies dan toch voor een ULM maar das een persoonlijke mening....

    Grtz Matanza
     
  2. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn

    Als je herrie een probleem vind is een zweefvliegtuig toch de beste oplossing ;)
     
  3. Yvin

    Yvin Guest

    Door de perfecte gehoorbeschermers heb je absoluut geen last van lawaai.

    De in Nederland toegstane paramotors zijn DULV-goedgekeurd wat inhoudt dat ze vele malen stiller zijn dan de oudere en/of niet goedgekeurde types.

    Tijdens de start geef je even volgas maar daarna maak ik niet meer dan 4800 toeren. Het verschil tussen 6700 toeren en 4800 toeren is enorm.

    Zoals ik al zei vliegen wij ook 's middags en dan op 350 meter hoogte gaatde motor geheel uit en vliegen we op thermiek met behulp van de variometer.

    De charme van de sport is dat je alles in een Ford Ka kwijt kan en dat je niemand nodig hebt om te kunnen vliegen.

    Je komt 's avonds thuis van je werk en je ziet een luchtballon. Je kan dan meteen de lucht in en even gedag zeggen.

    We hebben nu ook sinds kort een actieve Boeing piloot in ons midden die ook bij Top gun heeft gevlogen. Hij is helemaal verliefd op het paramotorvliegen vanwege de basale eenvoud.

    Geen volgtroepen nodig, geen aanhangwagens, geen einden rijden naar Terlet etc..

    Hier nog een filmpje van mijn vliegmaat die ook op Teuge vliegt en ook zijn zweefvliegbrevet heeft en moeite heeft om die brevetten current te houden. ;)

    [URL=" - Alfred in Action part 2[/URL]

    Greetzzz,

    Yvin.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    waren jullie gisteren (zondag) toevallig in de buurt van het tt-cirquit aan het vliegen? ik zag daar namenlijk op een afstandje een blauwe paramotor vliegen.
     
  5. Yvin

    Yvin Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Yvin

    Yvin Guest

    Paramotors op Schiphol.

    Dit geloof je niet, we hebben rond de toren van Schiphol gevlogen, waanzin.

    Lees het hele topic en geniet.

    Greetzzz,

    Yvin.
     
  7. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Mooie prestatie !!!
    Niet zozeer het vliegen, maar meer om de LVL zover te krijgen
    Het is idd een: once in a live time.
     

Deel Deze Pagina