prop-er
Forum veteraan
Van 't weekend een discussie gehad met bestuursleden van de club. Ik ben nu een jaar lid, en 't word onderhand tijd om het brevet te halen.
Ik heb het al eens geprobeerd met de easystar, zonder al te veel succes.
Nadelen ven de easystar is dat hij te langzaam vliegt en te windgevoelig is. Zelfs met 100 watt aan boord, is een mooie looping niet te doen. Laat staan twee achter elkaar.
Iedereen op de club is het er over eens, ik kan vliegen. Toch moet er altijd iemand naast me komen staan voor de begeleiding. (verantwoordelijkheid & verzekeringskwestie)
Bij het afvliegen is men ultra streng. De figuur dient exact en juist gevlogen te worden. Geen uitzonderingen.
Ik sta nu voor de keuze om een toestel te kopen / bouwen waarmee ik zelfs met een beetje wind, goede kans van slagen heb. Ik heb zelfs met de gedachte gespeeld om maar een tweedehands Robbe charter oid aan te schaffen (brandstofmotor).
Maar jongens, het moet met electro toch ook gewoon kunnen lukken? Ik zoek iets snels, wendbaar en toch soepel te vliegen. Ik vind de originele GWS Formosa een goede kandidaat, omdat deze ontworpen is als F3A trainer. Niet te zwaar, heeft aan 150 -200 watt genoeg voor vertikaal, en niet windgevoelig.
Hebben jullie andere suggesties?
(Electrozweefbrevet geeft volgens het bestuur slechts recht op het vliegen met electro-zweefmodellen. Dit was wel de makkelijkste optie geweest)
Ik heb het al eens geprobeerd met de easystar, zonder al te veel succes.
Nadelen ven de easystar is dat hij te langzaam vliegt en te windgevoelig is. Zelfs met 100 watt aan boord, is een mooie looping niet te doen. Laat staan twee achter elkaar.
Iedereen op de club is het er over eens, ik kan vliegen. Toch moet er altijd iemand naast me komen staan voor de begeleiding. (verantwoordelijkheid & verzekeringskwestie)
Bij het afvliegen is men ultra streng. De figuur dient exact en juist gevlogen te worden. Geen uitzonderingen.
Ik sta nu voor de keuze om een toestel te kopen / bouwen waarmee ik zelfs met een beetje wind, goede kans van slagen heb. Ik heb zelfs met de gedachte gespeeld om maar een tweedehands Robbe charter oid aan te schaffen (brandstofmotor).
Maar jongens, het moet met electro toch ook gewoon kunnen lukken? Ik zoek iets snels, wendbaar en toch soepel te vliegen. Ik vind de originele GWS Formosa een goede kandidaat, omdat deze ontworpen is als F3A trainer. Niet te zwaar, heeft aan 150 -200 watt genoeg voor vertikaal, en niet windgevoelig.
Hebben jullie andere suggesties?
(Electrozweefbrevet geeft volgens het bestuur slechts recht op het vliegen met electro-zweefmodellen. Dit was wel de makkelijkste optie geweest)