Dat was om zijn techniek te verbeteren met starten :lol: Nu weet ie in iedergeval weer hoe een motor starten moet die je verkeerde brandstof geeft :lol:
Blauwe vingers, kramp, nieuwe scheldwoorden alles hebben we gister weer voorbij zien komen, maar nadat we toch maar een nieuw flesje peut hadden gemengt kon de lol weer beginnen. Hij klinkt weer super, en begint al redelijk los te komen. Moet goed komen volgende week
Hoe waren de Nats?? Meestal veel geschreeuw op het forum na een wedstrijd maar nu is er stilte. Zitten jullie soms het asfalt van de motoren af te krabben
Ja we zijn terug Het is helaas niks geworden 2 vliegtuigen in stof en een vreugde vuurtje word nu hard bouwen om een nieuwe in de lucht te krijgen voor de NK :lol: Motoren perfect :lol:
Hoe komt dat? 2 vliegtuigen in stof. - met rechts vliegen? - slecht weer? - naar binnen gereden? - uit de lucht gevlogen? - disq? - vloog Paul ook mee? - niersteenvergruizer op het veld? graag een antwoord voor alle belangstellenden en meedelevenden
Ok de eerste vliegtuig kwam zo hard binnen tegen de pitman dat die een vreugdedans van pijn ging maken op het vliegtuig. Het ander vliegtuigje storte neer na een onbeholpen poging tot een pitstop door de piloot :cry:
je kunt toch je kistje van vorig jaar pakken met eenPAWtje [/quote] Is het niet prettig dat PAW motoren zo keurig in een kistje passen? Dat scheelt begrafeniskosten!
Jammer dat het niet zo goed ging met Stefan en Owen. Ik heb in ieder geval weer van het evenement genoten. Het was gelukkig alleen slecht weer op de momenten dat dat geen kwaad kon, al woei het wel vaak erg hard. Ik heb veel stuntschema's afgebroken zien worden. Racen en combat hadden daar natuurlijk minder last van. Veel races in allerlei verschillende klassen gezien (zo was vintage class B erg leuk). Ook genoten van de verschillende klassen dieselcombat die in Engeland nog gevlogen worden. Wat je bij ons ook niet te zien krijgt is speed met Dynajet straalmotoren. Ik heb drie avonden (vrijdag t/m zondag) in de schemering heerlijk gevlogen met mijn Veron Cardinal met Irvine Mills 0,75cc diesel, dat is voor mij echt altijd het hoogtepunt van het hele jaar. Ook het vrije vlucht vliegen in de hangar als het eenmaal donker was was weer erg leuk (ARF Ikara Kolibri, rubberaangedreven met hele dubbe depron vleugeltjes om iets minder kwetsbaar te zijn), al zijn dan de kinderen die met kappotte werpzwevertjes gooien wel erg irritant. Verder natuurlijk veel gekocht, zowel nieuw (onder andere in Moldavie gebouwde F2D style dieselcombats, maar ook een 0,6cc MPJet Classic dieseltje en een 0,24cc Clan dieseltje), maar ook tweedehands (onder meer enkele dieselcombats en een paar PAW's daarvoor). Eigenlijk onbegrijpelijk dat je er niet meer Nederlanders ziet.
Jan O begon al te drijgen dat hij niet meer met mij zou praten als ik niet naar de nationals zou gaan. Hij meende dat als ik niet naar de Nationals ging hij me niet serieus kon nemen. Het moet daar dus wel erg leuk zijn. Groet Robert-Jan
De vraag dringt zich dan wel op of F2B piloten, die bij windkracht 5 proberen nog iets herkenbaars in het zwerk te schrijven, nog serieus te nemen zijn..... :wink:
De vrijdag voor- en de dinsdag na de wedstrijd? :wink: Dan is dat dus slecht weer..... De regels kennen een maximum van 9 m/sec. Dat is echt gekken werk. Zelfs 7 m/sec is al zo erg dat het al niets meer met 'precision aerobatics' te maken heeft... Een F2B model vliegt ~ 25 m/sec . Dat betekent dus een groundspeed variatie van 2 x 9 = 18 m/sec ~ 72% !!! Timing in de figuren? In your dreams! Bij 7 m/sec wind is het ~56%..... Herkenbare figuren? Zeker niet voor de jury. Wedstrijd is dus een loterij....