Brushed naar brushless

Ik denk dat dat te maken heeft met de summersale die nu op hobbyking is
Denk het ook. Kreeg ook nog een melding dat ik vaak naar de item had gekeken en hem iets goedkoper kon krijgen..

Of het lag aan de laptop. Want op mijn tel waren de prijzen hoger. Maar hij is ieder geval besteld en betaald via PayPal. Ben benieuwd hoelang het duurt dat ik het pakketje binnen krijg. Geen ervaring met hobbyking vandaar.

Volgende aankoop wordt ieder geval een lipo accu als het bevalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. Hij weergeeft na een tijdje de prijs voor platinummembers. (Ik ben er een ;p) Dan is hij wat goedkoper.
Oké. Zal er voortaan op letten ieder geval.

Betreft de lipo accu. Iemand nog tips welke ik kan nemen die in de batterij houder past.

De maat nimh die ik nu heb is (L)130x(B)45x(H)23mm

Met name de breedte en hoogte is denk ik van belang om het passend in de batterij houder te plaatsen.

In zo verre weet ik niet of de LiPo's hierveel van verschillen?

Klopt. Hij weergeeft na een tijdje de prijs voor platinummembers. (Ik ben er een ;p) Dan is hij wat goedkoper.

Ik geloof de er in je accubak ook ribbels zitten die het al een stuk lastiger maken.
Geen ribbels. Accubak is gewoon de bodemplaat van de auto. Er steken 4 uithammetjes uit waar de accu pack tussen past verder niks.

5d19be343ee52212973b6b86c4914ddb.jpg

Oh dat is dan al beter dan bij de maverick versie. Ik zou dan op hobbyking naar de lipo finder gaan (zie je op de startpagina) en daar de maten en het warenhuis in vullen. Dan vind je vanzelf passende accu's.

Oh dat is dan al beter dan bij de maverick versie. Ik zou dan op hobbyking naar de lipo finder gaan (zie je op de startpagina) en daar de maten en het warenhuis in vullen. Dan vind je vanzelf passende accu's.
Oké top ga ik doen. Weet wel dat de breedte en hoogte belangrijk is vanwege de 4 staanders en voor het vast klemmen.

Betreft de lipo wat kan ik nu het beste nemen. Qua mah en c waarde?

Ik denk dat 30min wel haalbaar is. Waarschijnlijk nog een stuk langer
Oké dat is aardig een poosje. Ben alleen de nimh batterijen gewend vandaar. Dan ben ik al gauw na 15 min klaar helaas...[emoji29]

Lipo's houden hun spanning vast totdat ze echt helemaal leeg zijn.
Voor lipo's heb je wel een andere lader nodig. Een lader met een lipofunctue

Lipo's houden hun spanning vast totdat ze echt helemaal leeg zijn.
Voor lipo's heb je wel een andere lader nodig. Een lader met een lipofunctue
Klopt ik Had al naar de Imax B6 zitten kijken met balance board.

Tenzij een simpele lipo lader ook voldoet?

Denk niet dat een druppel lader van de motor werkt helaas [emoji12]

Betreft een lipo. Ik heb op hobbyking de maten ingevoer van mijn huidige nimh battery.

Dan kom ik vervolgens bij de Turnigy nano-tech 3300mah 2S 35~70C Lipo Pack

35x3,3a = 115,5a
70x3.3a = 231a(burst)

Zou dit voldoende zijn?

Turnigy trackstar motor en esc is binnen. Moet zeggen dat het snel verstuurd is. Dus zeker te vreden!. En ga hier ook vaker bestellen.

5a1b7c4b0351cf806a68396a581ead5d.jpg

Wacht nu ook nog even op mijn bestelde T stekkers(dean)van ebay. Dan alles maar is gaan vast solderen en inbouwen.

De lipo komt einde van de maand denk ik. Heb nog geen geschikte lader gevonden.

Had iemand hier nog niet opgemerkt dat de programmeerbox echt een must have is voor deze esc?

Ik heb er zelf ook al tijden een.

Prima set met krachtige motor.

Echter wel twee punten van aandacht:

BEC is maar 1,0A bij 6,0v
Heb je een bijvoorbeeld een sterke servo, dan kan de esc. doorbranden...

Lipo cut-off (heb je sowieso de programming box voor nodig om die in te stellen) is niet in te stellen bij welk voltage. Mijn ervaring is dat hij te laat ingrijpt.
Oplossing: Lipo alarm erbij zetten.

Programbox heb ik er inderdaad niet bij. Zat er nog wel aan te denken helaas. Maar heb de basis calibrate via hobbyking voor de esc.

Er zitten geen sterkere servo's in alles vrij standaard. Op nu de brushles motor na dan.

Voorlopig rij ik nog met de nimh batterijen. Tot ik een geschikte lipo lader gevonden heb. Dan bestel ik denk ik gelijk de Turnigy programbox erbij met de lipo batterij.

Standaard staat hij op nimh accu's ingesteld, maar ook de initial acceleration op low. Er zit dus meer pit in met de programming box. Beetje suf vond ik :P

Met een standaard servo heeft die van mij ook maanden probleemloos gefunctioneerd. Pas toen ik er een savox in had gezet was het bij de tweede lipo een rookwolk.
Echter de fameuze HobbyKing garantie is top!

Mocht je alsnog besluiten de box te kopen, er is maar één de juiste. Ik zit nu op mobiel, anders vraag nog eens of zoek hier op het forum.

Laatste tip: Plaats de aan/uit schakelaar op een plek dat hij niet kan beschadigen. Hij is nogal zwak.

Standaard staat hij op nimh accu's ingesteld, maar ook de initial acceleration op low. Er zit dus meer pit in met de programming box. Beetje suf vond ik [emoji14]

Met een standaard servo heeft die van mij ook maanden probleemloos gefunctioneerd. Pas toen ik er een savox in had gezet was het bij de tweede lipo een rookwolk.
Echter de fameuze HobbyKing garantie is top!

Mocht je alsnog besluiten de box te kopen, er is maar één de juiste. Ik zit nu op mobiel, anders vraag nog eens of zoek hier op het forum.

Laatste tip: Plaats de aan/uit schakelaar op een plek dat hij niet kan beschadigen. Hij is nogal zwak.
Die program box kreeg ik te zien met de bestelling. Volgens mij de Turnigy programbox box voor de waterproof en turbo esc van 80a/120A. Altans dat werd op hobbyking als optie aangegeven.

Wat zou met een nimh battery van 3800mah ongeveer de snelheid en rijtijd zijn?

De 2s lipo staat wel op de planning ieder geval met een lipo lader en Evt dan de programbox erbij. Dit wordt pas einde van de maand denk ik...

Back