brushess gimbals

Ik heb me nog niet verdiept in al die bordjes, maar kwam hem tegen op ebay.
Zelf heb ik geen goede ervaring met goodluckbuy…wacht al 6 weken op iets.

Op dit moment zijn ze de meesten verre van plug en play. Het is meer program en pray... Het is nog veel uitzoekwerk en nadenkwerk. Een goede gimbal voor een wat zwaardere camera is momenteel gewoon moeilijk te fixen. Knutselwerk of profi...
En er zijn echt wel handelaren die maar wat graag op grote schaal de gimbals afzetten. Puur vanuit handelsoogpunt. Kan je ze geen ongelijk in geven, maar feit is dat het nog ECHT in de kinderschoenen staat. Er is op dit moment nog echt geen gouden recept voor een goede brushless gimbal. Een gimbal die werkt voor een GoPro is ongeschikt voor een DSLR bijvoorbeeld. Het is echt camera afhankelijk. Zie bijvoorbeeld de Zenmuse... is niet voor niks dat die er maar is voor een beperkt aantal systemen... Maar die werkt vervolgens wel verdomde goed.

Ik had gelezen dat je op zoon controlboard gewoon een standaard firmware kan downloaden en dat hij het dan moet doen?

Ik had gelezen dat je op zoon controlboard gewoon een standaard firmware kan downloaden en dat hij het dan moet doen?

Als het zo makkelijk was..... De meeste controllers zijn niet in staat om het gewicht van een DSLR continu te centreren in bijv wind... ze fikken dan simpelweg gewoon door omdat de motor teveel van ze vraagt. De motor as heeft ook invloed op de prestaties van je gimbal. Is die te dun, dan bibbert je beeld alsnog omdat hij het niet kan trekken. Als het echt allemaal zo simpel was wisten we nu van gekkigheid niet welke gimbal te kiezen

... Het is meer program en pray...

... feit is dat het nog ECHT in de kinderschoenen staat. Er is op dit moment nog echt geen gouden recept voor een goede brushless gimbal. Een gimbal die werkt voor een GoPro is ongeschikt voor een DSLR bijvoorbeeld. Het is echt camera afhankelijk.

Prorgam and pray .. geweldig ! :D

Rogier heeft gelijk. Een brushless gimbal is camera afhankelijk en het goed / redelijk / slecht functioneren ervan hangt ook af van de gebruikte motor (aantal turns etc), de cog van het geheel icm de camera etc, etc. Erg nieuw allemaal maar heel interessant. De diverse filmpjes op internet geven mij in ieder geval een positief idee.

Ik stel voor mijn bevindingen te posten zodra de rctimer gimbal geleverd is. Ik wacht nog even met de controller tot ik zeker weet welk board rctimer aanbiedt. Anders probeer ik die van GLB ook.

Trouwens, ik heb nog nooit problemen gehad met GLB. Heb er al heel wat rommel besteld. Vooarl de el-cheapo landing gears voor de F450 en SK450 zijn prima. Max 3 weken levertijd.

Ik las dat Jakub van quadframe.com zal zijn controller aanpassen naar een brushless versie, maar die vind ik op dit moment nogal prijzig.

Ik las dat Jakub van quadframe.com zal zijn controller aanpassen naar een brushless versie, maar die vind ik op dit moment nogal prijzig.

Eerlijk gezegd raak ik meer en meer onder de indruk van die controller... hardwarematig kan hij de brushless materie al aan. Softwarematig zal hij aangepast moeten worden. Maar wat je voor die 200 euro allemaal extra krijgt.... zelfs een zelflerende ir led. Geniaal bedacht!

Eerlijk gezegd raak ik meer en meer onder de indruk van die controller...

Mee eens. Ik heb aardig wat frames van Jakub gebouwd en heb vertrouwen in zijn producten. Toch zou ik graag wat gebruiker-bevindingen willen lezen / zien voor dat ik eur 200 uitgeef. Nogmaals, ik wacht nog een poos voordat ik dergelijke bedragen uitgeef voor een goeie gimbal + controller. Tot die tijd geef ik het voordeel van de twijfel aan de rctimer versie, om een beetje te testen. Ik wil 'm onder de SYN600 van Syndrones monteren.

Mee eens. Ik heb aardig wat frames van Jakub gebouwd en heb vertrouwen in zijn producten. Toch zou ik graag wat gebruiker-bevindingen willen lezen / zien voor dat ik eur 200 uitgeef. Nogmaals, ik wacht nog een poos voordat ik dergelijke bedragen uitgeef voor een goeie gimbal + controller. Tot die tijd geef ik het voordeel van de twijfel aan de rctimer versie, om een beetje te testen. Ik wil 'm onder de SYN600 van Syndrones monteren.

Die ervaringen wacht ik ook op en ook op de verdere ontwikkelingen. Super spul wat Jakub maakt, maar helaas duurt het vaak lang en neemt hij zijn eigen gestelde 'deadlines' niet zo nauw...

Maar kunnen de huidige brushless gimbal boardjes met gemak een gopro hero 3 in behuizing aansturen? Of is dat ook nog lastig?

Ik lees z'n beetje alles wat er te vinden is op internet over deze gimbals en vindt iedereen er erg positief over. ook de filmpjes die ik zie zijn veelbelovend. natuurlijk staat het nog in de kindeschoenen maar maar zeker voor de gopro vind ik dat er al hele goede resultaten geboekt worden met zelf knutsel gimbals. Dit is iets dat een paar maanden geleden nog niet mogelijk was. De zenmuse van DJI zal niet veel meer verkocht worden.

.. maar helaas duurt het vaak lang en neemt hij zijn eigen gestelde 'deadlines' niet zo nauw...

Idd. Zo wacht ik al weken op de battery plates voor de SiX. En om die rede kan het ook een hele poos duren voordat hij de brushless controller released en/of een brushless gimbal beschikbaar heeft. Wellicht dat hij toch met een ge-update brushless versie van de photohigher AV-serie komt. Maar daar zal de prijs ook wel weer naar zijn ..

Oke, maar waar zit het meeste werk dan in? Het maken van een goed gebalanceerde mount kan ik waarschijnlijk wel maken, en de brushless gimbal motoren worden kant en klaar verkocht bij rctimer. Dus dan blijft het programmeren van de controller over. Is dit niet te doen voor een beginner of is het toch mogelijk om gewoon de firmware op het board te installeren en klaar?

Ik heb zin in het weekend dan heb ik tijd om te knutselen en uit te testen. ik ben ook heel benieuwd waar het zwaartepunt ligt. Bij de gimbel of bij de controler.

Idd. Zo wacht ik al weken op de battery plates voor de SiX. En om die rede kan het ook een hele poos duren voordat hij de brushless controller released en/of een brushless gimbal beschikbaar heeft. Wellicht dat hij toch met een ge-update brushless versie van de photohigher AV-serie komt. Maar daar zal de prijs ook wel weer naar zijn ..

Voor aan de zijkant van je LG? Volgens mij heb ik die nog liggen. Kan even kijken voor je...

Voor aan de zijkant van je LG? Volgens mij heb ik die nog liggen. Kan even kijken voor je...

Thanks maar nee, die bedoel ik niet. Deze heb ik ook nog over. Het zijn de lipo plates welke tussen twee booms geplaats worden. Check Jakub's draadje op rcgroups. Hij zou ze voor het vorige weekend op de site zetten ..

Ik heb zin in het weekend dan heb ik tijd om te knutselen en uit te testen. ik ben ook heel benieuwd waar het zwaartepunt ligt. Bij de gimbel of bij de controler.

Succes brandjeee. Ben benieuwd naar je bevindingen. Dit kan een lang draadje worden ben ik bang .. ;-)

Back