brushess gimbals

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door brandjeee, 2 apr 2013.

  1. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Volgens mij niet, wanneer hij niet is aangesloten op een DJI product
    Hij werkt wel maar je hebt een constante drift, en je kunt de Tilt niet bedienen.
     
  2. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
    @Schiksie

    Vandaag een nieuwe gimbal controller binnen gekregen. De vorige heb ik per ongeluk opgeblazen.
    Even doorgelezen en daarna getuned.
    Doet het heel goed nu.

    Heb ook de mogelijkheid om via de zender hem te kantelen. Is de Storm32.

     
  3. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Nice Kelte, kan je hem niet op de draaiknop zetten, dan kan je de hoek zelf kiezen ?
     
  4. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
    @Schiksie
    Dat lukte me niet.
    Had hem wel op kanaal 6 aangesloten maar vervolgens bestuurde hij hem nog gewoon met kanaal 5
     
  5. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Dan moet je de knop toewijzen in de zender zelf :)
     
  6. kelte

    kelte

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    641
    Locatie:
    Buitenpost, Friesland
  7. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben bezig met een tweede quad te maken. Een f450 met gimbal eronder. Nu ben ik begonnen met het landingsgestel en de gimbal. Ik bouw dus van onder naar boven. Komt het probleem: ik krijg de gimbal niet aan de gang.

    Het is een hk gimbal met brushless motoren. Daaraan een tarot controller. Als ik de gimbal aanzet begint ie heel erg te bibberen. Dus dacht ik dan moet de controller aan de laptop. (Crap want ik ben niet goed met computers) dus de software van tarot geïnstalleerd. Na veel gek***t met rar programma's uitgepakt en aan de gang gekregen. Nu hang ik de controller aan de laptop herkent ie dat ding niet. Hij zegt com poort opend succesfully. Connect zyx nogwattes. Dat doe ik maar hij herkent het niet. Als ik in apparaatbeheer kijk staat ie op com3 maar met een uitroepteken erbij dat er iets niet deugt. Ik heb win10 op de laptop staan.

    Wie o wie kan me helpen?
     
  8. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb het programma aan de gang. Het was iets met prolific drivers die USB naar parallel maken, maar in Windows 10 wordt een bepaalde pl2303 chipset niet ondersteund. Dus je moet zorgen voor oudere drivers, een versie voor 3.4. Nog wat. (Bij mij stond ie op 3.6.nogwat)

    Dus ik heb met veel gedoe ergens een 3.2.2 versie gevonden en die geïnstalleerd. Na nog meer gedoe aan de gang gekregen. Nu maakt het programma in iedergeval contact met de gimbal. Vanaf hier kan ik nu de verder om te gaan kijken hoe ik de bibber eruit krijg en dat ie gaat doen wat ie moet doen.

    Ik hoop dat iemand hier ook iets aan heeft. Sorry voor de misschien wat onduidelijke uitleg maar ik snap zelf nog niet precies wat ik heb gedaan.:confused:o_O
     
  9. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Heb je wel de gopro erin? Anders moet je met de PID settings spelen. Zoek maar eens op PID gimbal settings op YouTube;)
     
  10. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Voorop heb ik niet ik heb de actioncam cam van turnigy. Ik heb al een beetje lood aan een kant gaan zodat ie recht hangt uit zichzelf. Ik ben bezig geweest met instellingen, hij hangt nu stil maar de motoren trillen dan heel erg en hij blijft in dat punt dus beweeg je de gimbal dan blijft de camera niet op het punt waar die was maar kijkt naar beneden als je voorover kantelt zeg maar. Heb al een heleboel filmpjes bekeken over de tarot 2D en vanalles geprobeerd maar nog geen succes. Mijn controller is wel van tarot maar de gimbal is van hk.
     

Deel Deze Pagina