brushess gimbals

Weet iemand misschien hoe ik de servo kabel op de 5010 motor van RCtimer soldeer. Want deze word er los bijgeleverd.

Maakt niet uit hoe, zou ze wel allebij hetzelfde doen, ja kunt de motordraairichting in de software omkeren mocht dat nodig zijn.

Nee het maakt niets uit, gewoon er aan solderen
Mocht de motor de verkeerde kant oplopen,
dan kun je dat in de software oplossen,
of door de servo stekker om te draaien bij de controller.

Ok, de gimbal motor werkt. Alleen trilt hij wanneer ik de pwm hoger zet dan 60. Is dit niet een beetje laag? En ik vind hem ook erg slapjes reageren. Ik heb verder Roll P op het maximale wat mogelijk is staan (30).

Hmm, volgens mij zijn het 12 spoelen en dan zijn er standaard 14 magneten !
Op deze foto is dat beter te zien:
870.jpg

Anders het aantal magneten tellen en dit aantal invoeren.

Het afstellen van de gimbal lukt niet echt goed.. De 5010 Roll motor die bromt de hele tijd. Dit gebeurt wanneer ik de PWM hoger zet dan 55, maar wanneer ik hem op 55 of lager zet is hij erg slapjes.

Een beetje brommen is niet erg, daar de motor voortdurend de Gimbal op zijn plek probeert te houden.
Als je Gimbal in balans is, dan zal dit minimaal zijn.

Als je motor gaat trillen (oscileren, dan zijn er diverse waardes te hoog.
Bij een snelle oscillatie is het meestal de P die te hoog is.
Bij een wat langzamere oscillatie, dan is het meestal de I die te hoog staat.
Je zult hiermee een tijdje mee moeten experimenteren.

ik ben verhuist naar een ander forum multicopterforum .nl.

betere indeling pro gasten en minder ik wil.help.

Het forum van de link die je plaatste is van mij, volgens mij bedoel je een ander forum. Voor mijn forum heb ik bewust nog helemaal geen reclame gemaakt en daar zijn ook beginners meer dan welkom. Het is zeker geen pro-only forum, al zal er wel goed op gelet worden dat er tussen pro-topics geen off-topic 'rommel' beland. Omdat het forum pas in April van dit jaar is gestart, is het ook nog behoorlijk in opbouw. Moderator, haal de verwijzing maar weg. Ik heb nooit de intensie gehad hier reclame te maken voor een ander forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back