Beste,
Eergisteravond mijn brushless gimbal afgemaakt en voorzien van het RCtimer martinez controllertje i.c.m. de zwarte HP2212 motoren.
Echter doet de gimbal erg raar wanneer ik hem aansluit en ben dus bang dat ik wat stappen heb overgeslagen.
1 arduino gedownload
2 code 0.49B BruGi r161 Beta version incl. GUI gedownload.
3 Arduino geopend en BruGi.ino geopend en geupload. (hij staat netjes in apparaatbeheer, geen uitroeptekens, ik zal de driver dus al hebben)
Hij compileerd dan en na een tijdje wachten staat er "upload voltooid"
4 Gimbal aansluiten op een 3s lipo, gimbal aansluiten op de computer
5 GUI openenen, goede com poort selecteren en op connect drukken.
Er staat dan connected maar that's it. ALs ik op start druk gebeurd er niets, en verder weet ik ook niet wat ik moet doen.
Na een paar seconden (nadat ik de gimbal aansloot opd e comp en een lipo) beweegt de gimbal wat naar links en rechts, omhoog en omlaag en gaat dan behoorlijk heftig trillen. Draait soms een volledig rondje. Een enkele keer lijkt hij te stabiliseren, dat werkt dan ondanks het getril redelijk, alleen beweeg ik hem wat te ver naar links en rechts dan flipt hij weer.
Haal ik de accu en de usb connector los, en sluit ik hem weer aan op alleen een lipo, dan initialiseerd hij soms wel, en soms niet. Doet hij het, dan doet hij exact hetzelfde als wanneer ik hem aan de comp hang.
Wat doe ik fout? vanwaar flipt mijn gimbal? Moet ik nog iets in de code aanpassen? Moet ik via de gui nog iets uploaden?
Alvast bedankt voor de gene die mij kan helpen!
Na dit bericht verschillende reacties gehad maar helaas heeft het niet mogen helpen. Uit frustraties de mount even gelaten voor wat het is en de mount gister weer geprobeerd. Helaas nog steeds dezelfde problemen wat ik ook probeer.
Is er misschien iemand in de buurt van arnhem/ nijmegen die mij zou kunnen helpen? Dat zou super zijn. Wellicht dat we het e.a. kunneb uitwisselen om zo dingen uit te sluiten.
Hartelijk dank,
gr Remy