Brushless 1/8 HPI Savage

okeey weer bedankt nard!

EDIT:
om even terug te komen op de backflips en wheelie`s met de 1717 motor.
Net gaan rijden met m`n 4S en 6S lipo`s, maar op 4S kan ik echt geen wheelie maken. Op 6S gaat dit wel. M`n slipper staat helemaal vast en voor de zekerheid had ik er even een nieuwe slipperpad op gedaan. Nu denk ik dat ik met een te lage c waarde lipo`s rij. Ik heb alleen 30C lipo`s, denk dat voor deze motor een hogere c waarde nodig is.

Klopt dit of heb ik het helemaal verkeerd?

Je hebt er ook een andere motor/regelaar in he..
Heb je je zender al opnieuw geprogrammeerd met je ESC voor volgas vooruit, achteruit en neutraal? :rolleyes:
 
Passen deze Lipo"s wel?

Ik heb zojuist mn 20c lipo's gepast (deze hebben op 1mm in de hoogte/breedte na dezelfde afmeting). , en zoals ik vermoedden heb ik in de lengte en breedte zat ruimte over. Echter in de hoogte is hij "iets" te lang waardoor het klepje nietmeer dicht geklikt kan worden. Een probleem? Niet zolang je de lipo's goed vast strapped. Dus die 40c's passen ook gewoon.
 
Is nog niet 100% zeker dat ik het verkoop, maar wilde even kijken of er interesse in is.

Ik heb verschillende plannen voor mijn Flux en met de FTC conversie wordt het nogal lastig. Nu heb ik via via via gehoord dat er wellicht een TVP set komt die redelijk voldoet aan mijn eisen. Ik wacht dus sowieso nog even af of die set en komt, wanneer en wat de kosten zijn.

Vraagprijs weet ik nog niet, nog niet over nagedacht. De set is gebruikt maar nog in 100% werkende staat.
 
Net heb ik eindelijk kunnen testen met 6S. Ik heb ook even een filmpje gemaakt van 4S met phaltline`s, 6S met phaltline`s en 4S met de wielen en banden van m`n eerste savage een Savage 25. Deze had ik nog liggen, verder alleen truggy banden en wielen.



Wat ik verder merkte is dat de auto soms bij volgas geven even heel zachtjes rijd voor ongeveer 1 meter en dan ervandoor schiet wanneer je gas houd. Is het nodig de motortiming of iets anders aan te passen op de mamba monster ESC?

Verder hoor ik graag of jullie iets geks zien of horen. Daarom heb ik ook geen muziek eronder gezet of het geluid aangepast.
Wat mij opviel ik dat met de Phaltline`s geen wheelie te maken is op 4S, bij jullie ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me gewoon geval van niet voldoende grip/power verhouding. Met andere bandjes is wheelies op 4S geen probleem. Sowieso een 1717 1580kv op 4S is maar 23.384 rpm. Dat is eigenlijk gewoon te weinig.

ps. volgende keer uit de wind filmen helpt ook ;)
 
Je ziet met de gt bandjes al dat het veel beter gaat. De grip van de phaltine`s is gewoon drama! Dat lees ik wel meer in diverse topic`s.

hahaha de wind, t,ja wel rekening gehouden dat ik niet in de zon stond te filmen, maar dat zo`n beetje wind zoveel kabaal is...
Dit is ook mijn eerste filmpje welke ik maak, dus ben eigenlijk al best trots dat het gelukt is.

Is er eigenlijk nog een manier om de status van de lipo`s te testen? Hierbij bedoel ik niet hoe vol iedere cel is, maar meer of de lipo tegen overlijden aan staat, de 3S Vmax lipo`s van graupner voelen namelijk licht bol aan na een paar rondjes rijden.
 
En je slipper zat 100% vast?

Edit: Had je dit nog mee gekregen uit mn vorige post?
Je hebt er ook een andere motor/regelaar in he..
Heb je je zender al opnieuw geprogrammeerd met je ESC voor volgas vooruit, achteruit en neutraal?

Dus zender aan en vol gas houden, dan je auto aan (met vol gas ingedrukt) etc etc etc.
 
Laatst bewerkt:
ja, had voor de zekerheid ook een nieuwe slipperpad gemonteerd.

Ja, heb ook de ESC opnieuw laten weten wat volgas is en wat niet ;-)
 
- Ik heb wel stuggere veren (uit mijn hooft gele veren)
- De schoks heb ik binnenin voorzien van een stukje benzineslang zodat de auto lager staat.
- De shocks staan in de middelste gaatjes.

Maar ben het helemaal met Nard eens. De motor maakt wel erg weinig toeren, maar geeft denk ik wel meer kracht af doordat de total tpm lager is. Ik zie ook dat de motor max 45000tpm maken, maar hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen...
 
- Ik heb wel stuggere veren (uit mijn hooft gele veren)
- De schoks heb ik binnenin voorzien van een stukje benzineslang zodat de auto lager staat.
- De shocks staan in de middelste gaatjes.

Maar ben het helemaal met Nard eens. De motor maakt wel erg weinig toeren, maar geeft denk ik wel meer kracht af doordat de total tpm lager is. Ik zie ook dat de motor max 45000tpm maken, maar hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen...

Mijn savage kan backflips maken op 4S op stock tires. Dus ik verbaas me erover waarom jij niet.
 
@ Rickyyy, de iets wat uitgebreidere laders (mijn Hyperion kan het in ieder geval) kunnen de weerstand van de pack uitlezen. Hoe meer weerstand hoe slechter de conditie van de pack (of foutieve soldeer punten).

45.000 rpm / 1580kv / 3.7v = 7.7S
Met 6S zit je op 1580kv * 6S * 3.7v = 35.076rpm, dat is meer dan voldoende ;)
 
@ nard,

ik heb een imax b6. Als ik een pack (3400 mah 7,2V lipo) op balance mode oplaad gaat dit goed. Maar doe ik dit met mijn andere pack gaat dit fout en stopt ie niet met laden (blijft op 0,2 ampere hangen). waar kan dit aan liggen, pack is 2 maanden oud
altijd goed geladen. kheb zelf wel eens een verbinding gesoldeerd kan dit hieraan liggen?
 
Dan is hij waarschijnlijk nog aan het balanceren. Zijn die cellen netjes in balans? Verder voltage en mAh goed ingesteld?
 
Ik zit met de gedachte te spelen om van de savage een truggy like te maken,...
Hoe pak ik dit het beste aan? Wiel verbreders, vering op zn laagst zetten en truggy banden/wielen? Thats it?
 
Swaybar kit niet te vergeten (deze wil ik er ook op maken).

XL axles, offset wielen, tube mod op de veren, steering mod, rear alu carriers.

Maar het blijft een Savage. Wil je een racer hebben dan kun je beter een truggy kopen. Een Savage zul je nooit* krijgen als een echte purpose build truggy.

* = 99.9999%
 
Back
Top