Brushless 1/8 HPI Savage

de shafts lijken inderdaad vrij dun als je ze vergelijkt met de diameter van de shocks. heb echter met m'n LST al aardig gek gedaan, en nog geen shock kapot gekregen.

de jumps die jij met de rustler hebt gedaan, zoiets dat soort jumps heb ik met de LST2 ook al zitten doen. (en dan uiteraard is het ook al een aantal keer mis gegaan dat ie op het dak beland, etc.) dus de shocks kunnen aardig wat hebben.

@Deejay, mijn kap paste wel. Voor de foto alleen niet goed vastgemaakt aan de voorkant.
Het was wat je noemt een "tight fit". Als ik van de week tijd heb ga ik de gaatjes een millimeter groter maken met de dremel, dan past het net wat mooier.

Kap is echt keihard met bijna nul flexibiliteit, dus moet ook maar zien hoe dat met de mindere daklandingen uit gaat pakken.
Prijs mag je echt niet over zeuren, is het geld zeker waard! Helemaal als je vergelijkt met de NL prijzen voor de painted HPI Gigante (XL) shells. Die liggen hier rond de 70 euro!
Erg aardige gast bovendien en zoals je bij Deejay kon lezen kun je zelfs nog wat laten customizen aan de kappen als je dat wilt. Dan is zijn vraagprijs helemaal keurig!
Nadeel van de kap: dat spul stinkt like hell! :D

Maar ik hoor van sommige dat de shaft snel dubbel klappen, maar zal ook wel afhangen van welke shocks ze gebruiken.

wel ik had al drie gebogen shafts na n paar 1500...° buitelingen, je kent ze wel eh ;)

toen was dat nog met mn geimproviseerde montage dus ideaal was het zeker niet en door olie die te dik was konden ze de schokken niet goed opvangen.
Mn nieuwe shafts hebbek volgende week dan de gaatjes uitboren in de pistons, dunnere olie erin en dan zal de shock respons wel stukken beter zijn.

en inderdaad ik heb es gemailed naar de maker van die kappen en had direkt een mail terug met fotos van andere kleuropties, hij is ook bereid de kap te personaliseren naar je eigen smaak, bv het gat waar de nitro motor uitkomt mooi dichtmaken, kleurtje,...

De prijs is inderdaad ZEER laag alsje het vergelijkt met standaard bodies.

Alsje toch gewone bodies wil die tegen een STOOT kunnen --> PROLINE!

Damn, dit vind ik ook een erg strak chassis :

P1040351.JPG

Mooie motor mount ook:

P1040394.JPG

Hij is ook best lang volgens mij:

P1040393.JPG

Laatst bewerkt:
Ook een mooi chassis Nard. FLM zo te zien. Heb je een info linkje?
Dan kun je ook nog eens een grotere motor proberen! Met de standaard motor mount ben je behoorlijk gelimiteerd op dat gebied.

net een polyester body besteld :cool: mmmmm zwartZWARtzwart :cool: wel nog een weekje wachten tot hij klaar is maarja het is zn geld en wachten dus meer dan waard!

Straks wat nieuwe lipo's solderen en grote schoonmaak bij het monster.... :mrgreen:

P1040410.JPG

P1040411.JPG

P1040422.JPG

Heb de body nu wel lager gezet en extra gaatjes gemaakt zodat de kap wat beter op de wagen zit.

Laatst bewerkt:
jammer dat de achterkant van je body te kort is? bij mij is dat niet het geval maar ik heb de gaatjes wss wat beter gepositioneerd :mrgreen: hehehe :p

wel vet chassis en je esc zit daar ook wel netjes!

ik zit met een probleempje als ik een kleinere pinion wil steken op mn motor dat ik mn motor niet kan positioneren doordat mn chassis in de weg zit om de 2 buitenste boutjes aan te spannen, iemand een idee om dat op te lossen?

ofwel de pinion laten zitten en de spur groter??? HELP!

Nu heb ik wel geen last van de iets grotere banden dus miss hoef ik geen kleinere pinion...

Ja, heb nieuwe gaatjes erin gemaakt vanavond, nu zit hij redelijk netjes in het midden. Wellicht dat wanneer ik goedkoop aan een XL kapje kan kopen dat ik het doe, maar deze kap heeft nog wel wat leven in zich.

Gewoon even je temps en LiPo's in de gaten houden. Als het allemaal binnen de perken blijft zo late. Anders een grotere spur nemen.

Ja, heb nieuwe gaatjes erin gemaakt vanavond, nu zit hij redelijk netjes in het midden. Wellicht dat wanneer ik goedkoop aan een XL kapje kan kopen dat ik het doe, maar deze kap heeft nog wel wat leven in zich.

Gewoon even je temps en LiPo's in de gaten houden. Als het allemaal binnen de perken blijft zo late. Anders een grotere spur nemen.

Wat zijn de max (veilige) temperaturen voor esc en motor? Ik heb een temp metertje dus kan het goed in de gaten houden. Zoiezo rijd ik vooral kortere stukken, heel af en toe es een "speed" run in het bos en na elke "tank" :cool: is er pauze voor de schone en het beest :cool:
De banden zijn alleszins zalig in het bos en zachtere ondergrond maar in ruw terrein (met bouwafval, scherpe keien,...) ga ik ze niet gebruiken want het rubber is nogal "zacht" en wil ze niet scheuren.
Dan heb ik nog de standaard bandjes ;)

nu filmpjes monteren :)

Wat zijn de max (veilige) temperaturen voor esc en motor? Ik heb een temp metertje dus kan het goed in de gaten houden. Zoiezo rijd ik vooral kortere stukken, heel af en toe es een "speed" run in het bos en na elke "tank" :cool: is er pauze voor de schone en het beest :cool:
De banden zijn alleszins zalig in het bos en zachtere ondergrond maar in ruw terrein (met bouwafval, scherpe keien,...) ga ik ze niet gebruiken want het rubber is nogal "zacht" en wil ze niet scheuren.
Dan heb ik nog de standaard bandjes ;)

nu filmpjes monteren :)

Zijn er niet :p Zelf hou ik 45C voor de LiPo aan, 55C voor de ESC en 65C voor de motor...

Welke filmpjes trouwens? :o

Mijn ESC wordt wel warmer nu dan voorheen volgens mij. Vandaag gereden en enkele keren ging de ESC fan aan en las ik temperaturen van 51c.

Gewoon verschillende manieren proberen en dan de hoogste aanhouden. Ik krijg de hoogste temperatuur als ik hem er aan de zijkant op richt of bij de bullet connectors van de motor draden.

bij mij word de motor en esc helemaal niet warm hoor, ik kan er goed mijn vingers tegen houden zonder dat ik het warm vind.
aan de batterijen voel je soms zelf geen warmte, en ik rijd toch ook wel redelijk snel:cool:
maar ik stop om de 5 minuten wel eens tot dat ik de fan niet meer hoor blazen:)

ESC zal sowieso nooit warm aanvoelen omdat je het plastic en niet de heatsink aanraakt. Maar als je fan draait dan is hij sowieso al 50c volgens mij, dat is de 'threshold' / grenslijn volgens mij

Nick, koop een tempgun want anders zijn je uitspraken 0.5% verwijderd van nutteloos. Iedereen heeft een ander gevoel bij 'warm' 'koud' 'heet' etc.

mijn batterijen zijn altijd koud wat ik ook doe behalve mn esc word soms wel warm maar denk inderdaad nooit boven de 50graden aleja ik kan er toch gewoon met mn vinger aankomen en tvoelt lekker warm aan dusja....

Back