Brushless 1/8 HPI Savage

Wou het alleen ff meegeven, ik was ook zeer telleur gesteld toen ik speedruns deed :p

De savage flux gaat met het 20 T tandwiel al hard zat en dan is de theoretische snelheid zo'n 80 km/h.. dus teleurgesteld zal ik zeker niet zijn ;) .

Bij 1:1 is het altijd dat je denkt dat het hardt is maar zodra je tegen de 200 aan zit op de snelweg dan voelt het helemaal niet hard. Bij rc auto's zit iedereen maar te hameren op die 100 km/h terwijl bij zo'n 50 a 60 km/h er al geen houden meer aan is...

En als het toch blijkt tegen te vallen dan knopen we hem achter de auto, traxxas slash @ 150 mph 8-)

@Nard, ik krijg hem morgen binnen als het goed is :D. Dan is de flux waarschijnlijk ff een savage nix en mag ik sparen voor een nieuwe mmm combo of een tekin rx8 combo.

Heeft iemand al eens geprobeerd de bodyclips te vervangen door klitteband? Ik heb gehoord dat sommige mensen het al doen met bv een erevo. Maar ik krijg het niet voorelkaar met mijn flux. Vooral voor is het lastig omdat de kap nogal een stukje van de bodymount af zit. Het klitteband raakt zo de body niet. Dus heb ik twee stukjes polystyreen op de bodymound gelijmd en daarop het klitteband. Maar ik heb al twee lijmsoorten geprobeerd en ze lieten allebei los.

Waarom zou je dat willen doen ? Als je de bodyclips lastig los krijgt dan moet je zoiets doen:

bodycliphandles.jpg

Kan ook. Maar klitteband leek mij makkelijker. Ik heb met het vastmaken meestal ook wel problemen. Het lijkt nooit helemaal te passen. Soms lijkt die clip zich direct in de kap te boren zodra hij weer uit het gaatje komt.

Wil iedereen die een pinion via mij bij RCM had besteld even zijn adres gegevens door PMen. Ik heb de pinions inmiddels ontvangen (en ze hebben al even op de Savage Flux gezeten). Ik heb volle mep verzendkosten betaald en vanmorgen een mail gestuurd aan Mike met de vraag of hij het verschil tussen de betaalde en de daadwerkelijke verzendkosten even terug over kan maken. Totdat ik daar een antwoord op heb zal ik jullie niets rekenen.

Groeten,
Nard

Ja inderdaad.. hoeveel moest je betalen voor verzendkosten en wat was het daadwerkelijke bedrag?

Wel snelle levering trouwens.. zit er aan te denken om een tekin rx8 combo en een motorsteun voor mn truggy daar te halen.

Had de pinions zelfs al op maandag binnen (heeeeel degelijk verpakt), maar echt te tering druk gehad met alles. Gister avond dus ff uitgepakt en getest op de Flux.

Ik moest nu iets van $28 betalen voor shipping, maar ze hebben me via de mail toegezegd dat het goedkoper zou zijn via enveloppe dus even daarop wachten.

Tekin RX8 combo zou ik niet doen, dan zou ik enkel voor de Esc gaan en daar een Neu motor o.i.d. bij zoeken. De motors van Tekin hebben namelijk rotor problemen. Motorsteun kun je daar gerust halen. Mike maakt allerhand mooie buggy en truggy onderdelen voor nog redelijk fair prijzen.

Laatst bewerkt:
Tekin RX8 combo zou ik niet doen, dan zou ik enkel voor de Esc gaan en daar een Neu motor o.i.d. bij zoeken. De motors van Tekin hebben namelijk rotor problemen. Motorsteun kun je daar gerust halen. Mike maakt allerhand mooie buggy en truggy onderdelen voor nog redelijk fair prijzen.

Tekin heeft zijn motoren alweer geruime tijd onder controle als je een motor besteld duidelijk aangeven aan de betreffende shop dat je een V2 set wilt hebben. Heb je onverhoopt toch een oude set niets aan de hand ten 1e doet de oude type rotor het goed maar kan de magneet los van de as komen en 1 mailtje naar tekin met een foto is voldoende om een nieuwe rotor te krijgen.

Ze hebben daar nu ook de nieuwe versie met nieuwe rotor ;).

De mamba monster had eerst ook problemen met uit fikken van de regelaar, daarom zijn de nieuwe versies niet slecht.

En ik heb ook naar neu motors gekeken met lager kv, maar ik vind de sensor toch echt een grote + .

Ahh, laatste wat ik op RCM heb gelezen (en ook als advies heb gekregen van de echte experts) was om niet voor de Tekin motor te gaan (dit is zo'n 2 a 3 weken geleden), mja wellicht is dat alweer achterhaald, dat weet ik niet.

MMM failures komen ook nog voor met de MMMv3. Nadeel voorheen (nu minder) was/is het vage advies rondom NiMH / LiPo en minimale LiPo A continue. Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel ''noobs'' die beginnen met de hobby, en er dus niets/weinig vanaf weten, en een ERBE of Flux kopen. Veel van deze hebben de zaak dan ook doorgebrand, ga maar eens na hoeveel failures zijn de herleiden tot menselijk falen.

Ahh, laatste wat ik op RCM heb gelezen (en ook als advies heb gekregen van de echte experts) was om niet voor de Tekin motor te gaan (dit is zo'n 2 a 3 weken geleden), mja wellicht is dat alweer achterhaald, dat weet ik niet.

MMM failures komen ook nog voor met de MMMv3. Nadeel voorheen (nu minder) was/is het vage advies rondom NiMH / LiPo en minimale LiPo A continue. Daarnaast zijn er natuurlijk heel veel ''noobs'' die beginnen met de hobby, en er dus niets/weinig vanaf weten, en een ERBE of Flux kopen. Veel van deze hebben de zaak dan ook doorgebrand, ga maar eens na hoeveel failures zijn de herleiden tot menselijk falen.

Aangezien ik dagelijks contact heb met Tekin kan ik je verzekeren dat het rotor probleem de wereld uit is mits je shop je de V2 verkoopt. Heb je nog een V1 rotor kwestie van even een mail met een foto naar support@teamtekin.com en dan gaat het balletje rollen.
Het probleem in de Tekin motoren is overigens alweer 1 1/2 maand geleden opgelost. Nu was er een nieuw probleem met de regelaars het bleek dat de solderingen het gebash van 1:8 niet uithielden (voornamelijk bij rijders die hun ecs zonder schuim of andere vorm van isolatie direct op het kunstof monteerden. Anyway ook hiervoor gelde weer: Ze werden vervangen / verbeterd nadat ze terug gestuurd werden.

Blijft hoe dan ook dat Tekin combo op dit moment 1 van de beste combo's is en helaas net als elk ander merk zijn aanloop problemen heeft gehad.

Aangezien ik dagelijks contact heb met Tekin kan ik je verzekeren dat het rotor probleem de wereld uit is mits je shop je de V2 verkoopt. Heb je nog een V1 rotor kwestie van even een mail met een foto naar support@teamtekin.com en dan gaat het balletje rollen.
Het probleem in de Tekin motoren is overigens alweer 1 1/2 maand geleden opgelost. Nu was er een nieuw probleem met de regelaars het bleek dat de solderingen het gebash van 1:8 niet uithielden (voornamelijk bij rijders die hun ecs zonder schuim of andere vorm van isolatie direct op het kunstof monteerden. Anyway ook hiervoor gelde weer: Ze werden vervangen / verbeterd nadat ze terug gestuurd werden.

Blijft hoe dan ook dat Tekin combo op dit moment 1 van de beste combo's is en helaas net als elk ander merk zijn aanloop problemen heeft gehad.

Ik had gelezen dat hun service slecht was, maar misschien was dat dan een uitzondering... Ik ben benieuwd wanneer een echte goede regelaar uitkomt, tot nu toe heeft elk merk zo zijn "fails", sommige meer dan andere, maar er is nog geen één 1:8 regelaar die het erg goed doet.

Zojuist weer even Team Tekin op RCM doorgelezen. Die v2 rotor moet volgens mij 'ok' zijn, heb daar nog geen fails van gelezen in ieder geval. Ook kwa tech support lees ik goede dingen.

Op dit moment is vreemd genoeg toch de CC MMM de meest betrouwbare helaas (nog) sensorloos er is nu wel een MMPRO maar die is meer voor 1:10.

Terwijl ook dit merk enorme problemen heeft gekend :)

hey

even een vraagje, in de handleiding staat je dat je je savaeg flux niet in het zand mag laten rijden.
voor welk onderdeel is dat schadelijk? is dat voor de esc misschien?
vind dat wel jammer dat ik dan niet op het strand kan gaan rijden:)
want heb nog maar net een esc kapot gekregen..

Back