Brushless 1/8 HPI Savage

speedfreak :p

Nuja iemand die weet heeft van alu shock caps voor de big bores??? vind ze niet echt maar miss passen andere big bore shock caps?

Yup, mijn shock springs kwamen ook van de Hellfire.

Heb je last van los komende caps of gewoon een upgrade ?

Laatst bewerkt:
waarvoor dient zo een shockkap eigenlijk? of is dat juist maar voor een beetje kleur?
Heb ik me ook altijd afgevraagd, heb ze er altijd maar op laten zitten. Misschien dat ik binnenkort even zonder ga rijden, eens kijken of dat beter gaat. Ik laat het je wel weten :D

Aahhhhh :mrgreen:.

Soms kunnen de stock shockcaps er nogal makkelijk af vliegen (had ik bij de Rustler VXL in ieder geval). Met alu shock caps gebeurd dit veel minder snel omdat deze een betere tapdraad aan de binnenkant heeft. Kan een zeer nuttige upgrade zijn!

je dach nu toch niet dat ik bedoelde om zonder die cabs eens leuk te gaan rijden? :rolleyes:
daar heb ik nu eens nog nooit last mee gahad zal het maar niet te luid zeggen:-D

en ik rij nu juist 3 meter buiten op straat eens goed over de drempel gas gegeven en diff pinion gebroken:rolleyes:

heb maar meteen een setje van die sterkere diffs gekocht hopelijk gaan die en beetje langer mee

Haha, tja zo zei je het wel (maar we wisten best wat je bedoelde ;)).

Ik heb gratis een setje BP diffs gekregen van TowerHobbies, valt gewoon onder garantie. Scheelde me weer $70 (ex. shipping).

ja zag nadien ook dat ik het niet heel goed gepost had :D

ik heb ze gewoon op ebay gekocht voor $30 ex verzending voor eentje
heb meteen ook die kogellagers voor de stuuring erbij gekocht want er zit ondertussen wel zeer veel speling op mijn wielen

@ fun2323, waarom niet?? Omdat er 1 Cenn diff kapot gaat wil niet zeggen dat het allemaal niets is. Wellicht heeft die kerel ze gewoon ontzettend fout geshimt of zo. Hier een voorbeeld waar iemand zijn BP diffs kapot heeft, wil niet zeggen dat het dan waardeloos is, alles kan kapot. Ik heb mijn Cenn diffs nu al een hele tijd en nog altijd zeer tevreden over deze diffs.

@ nick, je weet dat je aan 1 setje (voor 1 diff) weinig hebt? Als er 1 diff kapot gaat moet je er voor zorgen dat de gearing gelijk blijft, dus als je bijvoorbeeld voorin BP diffs hebt en achter normale zullen je wielen op een verschillende snelheid draaien. Offroad is dit misschien nog te verdragen, maar onroad zou ik dat echt niet gaan doen. Dus wissel beide, of beide niet (ik raad je aan ze beide te wisselen als de normale kapot gaan.

Yup, mijn shock springs kwamen ook van de Hellfire.

Heb je last van los komende caps of gewoon een upgrade ?

mn caps vervormen wat aan de schroefdraad en lekken dus ik zocht iets steviger en heb ze voor een leuk prijsje kunnen kopen op ebay dus... :rolleyes:

ondertussen liggen mn 2 fluxen nog altijd overhoop... hopelijk verzamel ik morgen de moed om er 1tje terug in elkaar te steken :mad: nuja alles word nu tenminste es grondig gekuisd en hier en daar een kleine mod terwijl ik bezig ben :)

@ nick, je weet dat je aan 1 setje (voor 1 diff) weinig hebt? Als er 1 diff kapot gaat moet je er voor zorgen dat de gearing gelijk blijft, dus als je bijvoorbeeld voorin BP diffs hebt en achter normale zullen je wielen op een verschillende snelheid draaien. Offroad is dit misschien nog te verdragen, maar onroad zou ik dat echt niet gaan doen. Dus wissel beide, of beide niet (ik raad je aan ze beide te wisselen als de normale kapot gaan.

uiteraard heb ik er 2 gekocht he :rolleyes: zij gewoon eens de prijs die ik per stuk betaalt heb.

mja op die video is de pinion volgens mij niet van gehard staal zu dus nogal logisch dat ie kapot gaat.... net mn diffs es bekeken en de pinions en ze zijn nog als nieuw dus ligt wss gewoon aan die pinion die niet gehard is de rest ziet er nog perfect uit op die foto...

nard waardom heb jij een gratis setje bp diffs gekregen???? zomaar? of had je nog een oud model zonder standaard bp diffs?

@ Nick, okay gelukkig :)

@ Pieter, mijn originele model was met de normale diffs. Toen die kapot gingen heb ik geupgrade naar Cenns. Nu las ik overal verhalen dat mensen gratis BP diffs kregen dus ik HPI gemailt, die me doorverwezen naar TH die me een nieuw setje hebben opgestuurd.

Ahzo en moest je kunnen
bewijzen dat je nog een oud model had??? Pm me anders
es met de nodige stappen dieje moet doen.

Thanx Nard !

Nee, hun kunnen dat zelf wel zien aan de order details :)

Stappen:
  • HPI gemailt
  • Doorverwezen naar TH
  • TH gemailt
  • TH zei dat het goed was en stuurde me BP diffs op

Back