Brushless 1/8 HPI Savage

@Westcoast, Nee, hij staat niet helemaal vast, maar nog 1/8e los zo gezegt.
En inderdaad zorgen dat je gas los hebt bij landingen. Dan kan inderdaad schade beperkt worden.

@Patrick, Weer een extra excuus erbij om zo'n mooie Alan Woodall bodie te kopen :cool::p

Btw, bestaat er niet zoiets als krasvrij folie oid wat je op je body kan plakken tegen krassen en beschadigingen?

Edit: Er schiet me iets te binnen,..
Hebben jullie de standaard vering/olie aangepast? Zo niet welke spacers gebruiken jullie voor/achter?
Ik gebruik nu stock vering met 13 achter en 10 voor (nee das niet het aantal spacers, maar de nummers opgeteld, er staan nummers op de spacers. dus 1 spacer van 10 voor en 1 spacer van 10 voor en 1 spacer van 3 achter).

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu stock vering met 10 achter en 13 voor (nee das niet het aantal spacers, maar de nummers opgeteld, er staan nummers op de spacers. dus 1 spacer van 10 achter en 1 spacer van 10 voor en 1 spacer van 3 voor).
Ik zie een foutje haha, 13 of 3?
Maar goed, spacers zijn toch deze dingen?
6036_x600.jpg

Hallo mede Fluxers
Ik wil graag 3cel lipo's voor mijn flux kopen
Heeft iemand ervaring met het Turnigy nano-tech 5000mah 3S 45~90C Lipo Pack van Hobbyking de prijs van $ 57,10 lijkt mij redelijk
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 5000mah 3S 45~90C Lipo Pack
Is het eenvoudig om hier dean stekkers op te zetten ?

Lijken mij wel mooie lipo's maar ze passen niet makkelijk in een andere auto omdat ze zo lang zijn maar voor de flux lijken ze me super! voor de stekker gewoon deans er op solderen

Ja je kunt er gewoon deans op solderen. Je kunt er in principe op solderen wat je zelf wilt ;)

Tot nu toe heb ik alleen goede verhalen gelezen over die Nano's dus die zullen je Flux vast flink vooruit duwen.

Nard

Nog bedankt voor de foto's
Is me nu duidelijk waar de lipo's geplaats worden in de tvp's
Kun je hier 2 x 3 cel lipo's kwijt ?

zou net de flux uit elkaar gehad om even na te kijken.schade valt mee een bevelgear zonder tanden alle lagers staan vast en 3 dolgedraaide meenemers in de wielen.het is pas de 2e keer dat ik met deze set wielen rij,is niet normaal dat ze nu al door gedraaid zijn?en klopt het dat er op de diffs 2 verschillende lagers zitten?in het boekje staan verschillende nummers maar ze lijken erg veel op elkaar.

@ soro, afhankelijk van de grootte van de lipo's. Je kunt er zo'n 36mm in kwijt, dat is niet veel.

@ westcoast, opzich wel goed op die ene cel na. Nja, Turnigy/Zippy hebben natuurlijk een mindere QC/cell matching controle dan een tig keer duurdere Hyperion.

@ Patrick, zo'n schade krijg je echt niet zonder er serieus lomp mee te rijden... Wat voor een velgen heb je? Carson zooi heb je zo een keer rond, maar een goed gemonteerde velg mag daar nagenoeg geen last van hebben.

@ Patrick, zo'n schade krijg je echt niet zonder er serieus lomp mee te rijden....

:lol::lol:
Hier moest ik even gniffelen.
Tja, dit zal misschien ook nog met de slipper te maken hebben die nog helemaal aan stond.
Heb je weer stock velgen genomen of probeer je eens wat anders?
Heb hier nog goliath's liggen voor je :lol::lol:

ik heb nog geen velgen besteld.lijm er wel meenemers in ging de eerste keer ook goed.en heb er door een paar verkeerde biedingen op ebay nu toch een stuk of 12 liggen:D:D

Om even terug te komen op onderstaande post van MMirage.

Ik heb netjes zo`n steun binnen gekregen, nogmaals mijn dank hiervoor, en ben lekker aan het sleutelen gegaan in de verlengde flux. Na een aantal aanpassingen, waar ik later even op terug zal komen met foto`s als alles gemonteerd zit, past de 1717 motor perfect in de flux.

Ik kan niet wachten totdat ik leven in deze motor kan gaan blazen, pfff wat een blok vergeleken met het standaard motortje :rolleyes:

Jullie hoeven het wiel wat betreft motormounts voor de flux niet opnieuw zelf uit te vinden:p
Ik liep begin dit jaar voor een Savage Flux XL project tegen het mount probleem aan en heb toen door een zeer bekwame CNC-er iets speciaal laten ontwerpen in een eenmalige oplage van vijf om de kosten p/st beetje gezellig te houden.
In mijn "rommel" doosje vond ik er nog twee die over waren. Dit is zonder enige twijfel de beste, mooiste,zeldzaamste, meest solide en vooral sexy motor mount voor de Flux;) met uren werk van een CNC designer met RC kennis! De schroefgaten zijn geschikt voor Neu, Castle, Lehner en Plettenberg in.

Mochten er mensen interesse hebben, stuur me maar even PM. Wil ook best een deal maken met mensen die (te)veel motors besteld hebben bij Castle (Nard , Diver?)
Doe zelf weinig meer met auto's, maar zo'n Castle motor komt ooit wellicht van pas voor een bootje, want die zijn nog leuker!:p

DSC08503.jpg

mount1.jpg

mount2.jpg

Back