Brushless 1/8 HPI Savage

yep ik heb er eentje.

Helaas niet via castle gezien zij geen andere betalingen willen ontvangen dan met een credit card welke ik niet heb. Gelukkig heb ik er niet te veel voor betaald, dus heb er een goed gevoel bij! Als ik wel kon bestellen bij hen had ik ook nog wel een 15 serie motor besteld voor in m`n mbx-6t waar ik nu een brushless van aan `t maken ben.

Ik hoop vanavond de flux af te bouwen en zal ik foto`s posten van "Het monster"

helaas niemand direct in mijn omgeving, maar ga het eerst proberen met de 2200kv motor welke ik al heb liggen. Daarna kijk ik wel even verder.

Vanavond de laatste aanpassingen aan de chassisplaten gedaan en de motor erin geplaatst. Nu met een 20T tandwiel, maar na het rijden denk ik toch dat ik er een 18T in ga zetten om even te proberen. Nu kan ik wel een heeeel verhaal gaan schrijven, maar hierbij de foto`s

originele setting:
dsc03535y.jpg

en nu:

dsc03540l.jpg

dsc03541p.jpg

dsc03548w.jpg

dsc03551l.jpg

dsc03553q.jpg

dsc03558p.jpg

dsc03559y.jpg

dsc03562k.jpg

Rij nu op 4S, ook rij ik wel eens met 6S.

4S is voor mij beter controleerbaar ;-) Wat ik nu merkte is dat hij niet makkelijk een wheelie maakt. M`n slipper staat helemaal vast even om te testen.

Zouden deze truggy banden+dish gaan op een savage?
HNB3638BK (even bij pkracing invoeren).

17mm zeskant
HNB3638B.jpg

Vind het wel een leuke prijs namelijk, en hoop zo wat meer grip/stabiliteit te krijgen.

Zolang ze 17mm hex hebben en flink wat offset zal het zeker de handling helpen. Dat zijn Hong Nor bandjes (te zien aan pn?) die heeft Klamath ook. Hij is er wel tevreden over voor zover ik weet.

Zojuist op een hele simpele manier m'n RPM sensor werkend gekregen in de Savage.

Benodigdheden:

cimg0792.jpg

Plaats een silvere dot op je spurgear zo ver moegelijk bovenin (zwarte dot op zilvere spur).

cimg0791q.jpg

Glue vervolgens de sensor aan je spur cover met de sensor wijzend naar je pur (en dot uiteindelijk).

cimg0798y.jpg

Als het goed is krijg je dit als resultaat:

cimg0799.jpg

Mount vervolgens alles terug op zijn plek en sluit de RPM sensor aan op je ontvanger.

cimg0803j.jpg

En dan hier het resultaat in actie :).

Ik weet dat er betere oplossingen zijn, maar dit is de mijne geweest welke tzt misschien nog wel verbeterd word.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back