Brushless 1/8 HPI Savage

dat ook ff filmen dan he, want dat laatste filmpje was te saai voor woorden :D
:sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:w w w waar heb je het over.. GAAAAAAAAAAAAAAAAAP:sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:

wel lekker breed zo Nard.. Altijd leuk om een beetje brede savage te zien..

Yupz breed is hij zeker, dat helpt ook zeker tegen het kantelen :)

Om de saaie filmpjes even te doorbreken laat eens wat van jullie halsbrekende toeren zien ;)

geen tijd en elke keer als ik(en mijn maat)tijd hebben is het klote weer.normaal gingen we ook wel eens in de avond rijden maar het is zo vroed donker dat dat ook niet meer gaat:(

Yupz breed is hij zeker, dat helpt ook zeker tegen het kantelen :)

Om de saaie filmpjes even te doorbreken laat eens wat van jullie halsbrekende toeren zien ;)

Volgende rit "GA" ik "OOK" een"S" wat proberen te filmen ;).

Edit: Excuse me, zal voortaan van mezelf afblijven als ik op het forum zit:rolleyes:.

Laatst bewerkt:
Hoii
Kan iemand vertellen of er veel verschil tussen de 2 Flux Savage zit?,
Zit te kijken,en kom alleen op de betere zender uit,qwa motor/controler weet ik het eigenlijk niet..,graag tips,want op Ebay is de 2350 redelijk betaalbaar te koop namelijk..

Iets kortere wielbasis, kan maar 4s lipo aan ipv 6s voor de flux hp, is eigenlijk de budget flux. Denk niet dat t minder plezier zal geven, maar als je geld uitgeeft kun je eigenlijk net zo goed de flux hp nemen ( weet ook niet wat het prijsverschil is )

Flux HP kopen. De 2350kv is inderdaad iets minder lang, heeft HPI waarschijnlijk gedaan om die backflips te doen, leuke advertising. De ESC lijkt op een Castle MMP. Deze kan 6S aan, maar is niet aan te raden in een Savage vandaar dat ze 4S max opgeven (denk ik he!!). De motor is 2350kv wat betekend dat hij waarschijnlijk iets warmer zal worden dan de stock Flux 2200kv motor.

Als je het geld hebt : Flux HP + nieuwe TVP's + 1518 / 1520 / 1717 op 5S en stock TVP's en motor verkopen.

Laatst bewerkt:
Mijnheer heeft ook eens wat leuks gekocht hoor:D

Deze jongen zoekt duidelijk naar het goedkoopst, dan zal jouw optie wel geen optie zijn. Jij hebt ook +/- 2 jaar ermee gereden toch?

Voor 95% van de flux eigenaren is de power die uit de stock motor komt mééér als voldoende, zeker op 6s.

Andere TVP's is wel een aanrader!

2 jaar, haha nee. Zo lang is de auto nog niet eens uit volgens mij. Ik heb 6 maanden stock gereden(juni 2009 tot jan 2010), enige reden waarom dat zo lang was was omdat XL TVP's nog niet zo breed beschikbaar waren als nu, al helemaal niet met LiPo's tussen de TVP's.

Als hij het goedkoopste zoekt moet je geen Flux kopen. Als je zo goedkoop mogelijk een Flux wilt zou ik zoeken naar een 2de hands en dan aanpassen naar je eigen wensen. Daarnaast zei ik ''als je het geld hebt'' ;)

XL TVP's zijn helemaal niet zo duur meer en die motoren .. tja dat is een nobrainer voor dat geld. 6S is zeker meer dan voldoende power alleen niet erg efficiënt, hence een grotere motor. Verkoop je Flux motor voor 80 euro en voor datzelfde geld heb je een CC 1520.

Voelt al veeel langer :D

Maar jij bent 1 van de weinige op dit forum ( en zelfs buiten dit forum ) die de stock motor vervangen heeft voordat deze defect ging.
En dan doe jij er meteen een grotere motor in, tja dat is vaak wel iets voor de ervaren rijders. En er rijden ook niet enorm veel xl size, dus dan is die grotere motor ook echt niet nodig.
Tuurlijk is er altijd iets beters/efficiënters, maar dat zul je altijd houden.

conclusie: ik zou die extra 150 uitgeven, dan heb je er langer plezier van.
Hoef je geen apparte 2,4ghz te kopen ( wat echt een must is, en al gauw ook 100 euro gaat kosten )
Ben je al voorzien van accu's en een goede lader?

Dat klopt zeker, hij heeft ook al veel meegemaakt :)

De HP is de meerwaarde van 150 euro zeker waard boven de 2350!

Echter blijft mijn advies als je een goedkope Flux wilt, ga 2de hands zoeken. Ik koop al mijn wagens (sinds de Flux) 2de hands. Scheelt een ton aan geld en het is vaak niets mis mee. Dit extra geld kun je dan uitgeven aan XL, grotere motor, LiPo's, betere zender, off set banden etc.

p.s. grotere motor is niet perse snellere motor. Ik gear altijd voor ~60-65 km/u (zelfde als 2200kv 4S en ~18-20T pinion). Meer dan genoeg om flink wat airtime te krijgen. Als iemand interesse heeft in een CC 1717 Air dan laat het me maar weten. Heb er een teveel ontvangen van CC dus hij mag weg.

Laatst bewerkt:
Dat klopt zeker, hij heeft ook al veel meegemaakt :)

De HP is de meerwaarde van 150 euro zeker waard boven de 2350!

Echter blijft met advies als je een goedkope Flux wilt, ga 2de hands zoeken. Ik koop al mijn wagens (sinds de Flux) 2de hands. Scheelt een ton aan geld en het is vaak niets mis mee. Dit extra geld kun je dan uitgeven aan XL, grotere motor, LiPo's, betere zender, off set banden etc.
+1 Heb zelfs nog nooit een nieuwe gekocht:rolleyes::D

Nieuw is leuk, maar zo ontzettend duur. Voor 75% of minder heb je een goede 2de handse. Plus je hoeft niet zo hard te balen wanneer de eerste krassen en crashes komen. Dat doet me herinneren aan mijn eerst LiPo setje dat er door heen ging :

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje, en ideaal terrein voor de Savage! Als ik ooit nog een keer een bak centen vind, komt er ook zo'n ding bij mij op de stoep.

Back