Brushless 1/8 HPI Savage

Vind t maar een rot filmpje :D Enige editting was ''cut''. Maar damn wat ik baalde toen mijn Savage daar voor de eerste keer de berg afrolde. Had direct het gevoel dat er iets kapot was. Nu vlieg ik tegen 1:1 BMW's aan en hoop ik dat de BMW niet total-loss is, mijn Savy overleeft alles.

Is idd een lekkere plek om te rijden, hier in de buurt is alles vlak, ik zou alleen in de duinen kunnen gaan rijden, maar dat fijne zand is ook weer niet alles.

Ik zie er geen 2e hands staan,dus mocht iemand er 1 (goeie!) weten..let me now!
Lader heb ik een goede,alleen nog geen accu`s..lipo wordt nieuw voor mij,ik had een Baja 1:5 die ik weg deed vanwege de herrie,vandaar dat ik een accuauto wil.
De zender lijken me bij beide versie ruk,dus die zou toch vervangen worden op ten duur.
En 100 km/per uur hoeft van mij niet,als het maar feller wordt dan de E-Savage en de Traxxas E Max die ik hiervoor ook nog had.
Dus..de reden is dat die geen herrie maakt,weinig onderhoud hoop ik,er goed uit ziet,geen Nikko speelgoed look (Traxxas vind ik wat dat betreft plastiek/nep er uit zien,maar die hebben de afdichtingen tegen vocht/stof wel goed voor mekaar),en erg stevig is.
Ik lees net wel op een site uit Amerika,dat beide versie`s even groot zijn,met dezelfde dingen afgemonteerd zijn,alleen de motor/esc,en de zender is anders..
Als iemand leuke accu`s weet,wil je dan ook een link hierneerzetten?,er is zoveel keus..(ik ga denk ik voor 7,4 volt,HP of geen HP)
Gr Mike

Er staat hier in het te koop gedeelte een Savage flux HP te koop
En op marktplaats staat een flux HP xl

Ik ben zelf ook van de 1/5 baja naar electro overgegaan om dezelfde reden: Herrie ( zeker met 27.2cc dominator)

Ben zelf wel voor de traxxas Revo gegaan, puur om de veelzijdigheid.
Kan racen, maar ook bashen.Heb ook de flux gehad, maar ben toch ook weer teruggegaan naar een traxxas.
De Savage flux is wel wat steviger gebouwd standaard, dus als je puur een basher bent is dat wel de goede keus.
En je kan er tov de 2350 wél met 6s mee rijden, en dat is wel een echte beleving!
pm voor een lipo link.

Goedenavond jongens,ik heb hier nog een savage X rollend chassis liggen en zit er aan te denken om het electro te maken. Wat vinden jullie nou echt leuker om te rijden :de nitro of de electro? Ik denk persoonlijk dat ik het geluid van de nitro motor zal missen , maar dat ik wel minder schoonmaakwerk zal hebben ,omdat ik geen nitro aanslag meer zal hebben.:rolleyes:
Het lijkt me wel een leuke winter project om het electro te maken en rijdend te krijgen in het voorjaar. Het liefst zou ik dan zo min mogelijk veranderen, dus chassis behouden.
Dus als jullie tips hebben voor me hebben zou ik dat zeer waarderen,er is namelik zo veel aanbod aan onderdelen dat ik het niet meer weet . :confused:

Mvg theCHIEF.

Ik ben zelf ook van de 1/5 baja naar electro overgegaan om dezelfde reden: Herrie ( zeker met 27.2cc dominator)

Ben zelf wel voor de traxxas Revo gegaan, puur om de veelzijdigheid.
Kan racen, maar ook bashen.Heb ook de flux gehad, maar ben toch ook weer teruggegaan naar een traxxas.
De Savage flux is wel wat steviger gebouwd standaard, dus als je puur een basher bent is dat wel de goede keus.
En je kan er tov de 2350 wél met 6s mee rijden, en dat is wel een echte beleving!
pm voor een lipo link.

Ik heb zelf nooit nitro gereden, maar rij wel samen met nitro rijders.
Na enkele electro's gehad te hebben zou ik ook niet anders willen.
Echter mis ik inderdaad "wel" het mooie geluid van nitro ;).
Dus zou ooit graag beide hebben, maar dan de nitro als zijnde 2e wagen.
Dit ook ivm onderhoud etc. Een 2350 is prima, maar ik adviseer je dan eerst beide te proberen dus 4s en 6s. Ik rij zelf op 4s, en dit gaat hard zat offroad. Dus 6s is geen must, maar kan wel erg leuk zijn ;). Dus als je beide opties kan proberen kan je het weer geld schelen t.o. een Flux.

Een 2350 is prima, maar ik adviseer je dan eerst beide te proberen dus 4s en 6s. Ik rij zelf op 4s, en dit gaat hard zat offroad. Dus 6s is geen must, maar kan wel erg leuk zijn ;). Dus als je beide opties kan proberen kan je het weer geld schelen t.o. een Flux.

Die 2350 mag je niet op 6S rijden...

Klopt. Maar ik bedoelde ook met een flux offcourse... 2350 is 4s max. Miss was ik niet duidelijk ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er uit zobeetje..het wordt de 2350 nieuw,alleen nog ff kijken waar..2e hands staan ze nergens,en afgejakkerd hoef ik niet,want ik ben zeer zuinig op het spul,en zal vast niet gaan jumpen/stunten zoals op de filmpies..de 6 cell gaat me ook veels te hard..
Nog ff kijken wat wijsheid is,voor 50 euro minder in Engeland bestellen,of voor service gaan,en hier verderop bestellen..(zit er ubberhoud garantie op,op zo'n stuntspeelding? )

zal vast niet gaan jumpen/stunten zoals op de filmpies..
Dan zou ik overwegen een andere wagen te kopen. Een Savage is juist gemaakt / ontworpen voor degelijke sprongen. Kwa normale handling is het echt niet de beste auto die je kunt kopen, verre van zelfs.

Wat is je rede als ik vragen mag? Omdat hij lager zou liggen?
De kap je niet aanstaat?
Kan hoger en andere kap is natuurlijk zo gedaan

.
SAM_1643.jpg

Heb je wel eens met een savage gereden? Ooit?

Heb een e savage gehad ,en een e max een paar jaar geleden,toen brushless net opkwam,en nog niets zonder borstels voor een truck leverbaar was..( wel 700 serie motoren erop geprobeerd )
Revo vind ik niet zo stoer,de Savage is in mijn ogen stoerder met dat metalen frame..wegligging maakt mij niet uit,rij toch niet op een baan.
Ik ga voor het mooi voor de HPI,en het mooie makkelijke zou ik de Traxxas pakken

Ik vind de E-Revo een prachtige wagen, maar al het plastic is imo een ''no-no''. Wil je betere handling uit je Savage, simpel:

• Offset velgen, met truggy banden is het verschil helemaal groot.
  • Doe de shock mod : klik & klik (neem 15mm)
  • HPI Swaybar kit!

De handling zal niet heel veel meer onderdoen voor een standaard E-Revo denk ik.

Resultaat : klik en klik

Eindelijk XL

Gister kwam met de post dit pakket,
IMG_0974.jpg

Dus de Savage maar even gesloopt,
IMG_0977.jpg

Gelukkig was er een Vakman in de buurt
IMG_0983.jpg

Dit was het eind resultaat.
IMG_1892.jpg

Extensions
IMG_0997.jpg

You have received this notification from The Crawlers Store LLC because you are a registered user or you or some other registered user requested some information for you from our store.

Dear Johndo

Your order has been completed successfully.

Order id: * #44673
Order date: * 10/20/2010 14:28:57
Products ordered
SKU Product Item price Quantity Total

SKU17948 TCS XL Chassis for the HPI Savage Flux HP (Blue) $54.99** 1 $54.99**
Subtotal:* $54.99***
Shipping cost:* $37.70***

Total:* $92.69***
Thank you for using our shopping system
The Crawlers Store LLC
Phone:
Fax:
URL: RC Rock Crawlers - TCS Crawlers

En moest ook voor alleen de Tvp"'s nog 29,50 aan invoer/belasting aan de postbode betalen.
De XL Extensions waren uitverkocht bij TCS dus die heb ik in Nederland bij PK besteld

Back