Brushless 1/8 HPI Savage

hey mensen, ik ben net klaar met in sagave naar electro om te bouwen, ligt nu een
MMM kv2200 in en ik heb alles gemonteerd hoe het in boekje staat, nu als ik gas geef
lijkt het alsof de slipper doordraait zo klinkt het ook, maar deze staat zo vast als het maar kan.
iemand een idee wat het kan zijn ?

Thx

Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld ja, dat noemen we ook wel "gear mesh".

Als je de motor los haalt van de aandrijving rolt de wagen dan soepel? Werken de twee diffs (voor en achter) ook naar behoren? Als je 1 wiel de ene kant op rolt moet het andere wiel de tegengestelde richting op draaien.

Doe dan meteen je zender en ontvanger even opnieuw binden en de zender en ESC dan opnieuw calibreren. Daarnaast, als je de motor los hebt, geef dan ook licht wat gas en kijk of de motor netjes rond draait. Daarna de motor op de aandrijving zetten en nogmaals proberen.

Succes!

Het zou de gear mesh kunnen zijn want het probleempje die ik had met mn motor die maar niet wilde sneller rijden dan 2kmh was gewoon de gear mesh. Bij het terug monteren niet meer op gelet maar blijkbaar spande de pinion zo hard tegen de spur dat de motor niet sneller kon draaien, stom stom stom... Ik heb een slipper blocking pad maar anders ging ik de slipper pad ook wel gehoord hebben ;)

moest je nieuwe slipper pads nodig hebben ik heb er nog liggen ;)

Het zou de gear mesh kunnen zijn want het probleempje die ik had met mn motor die maar niet wilde sneller rijden dan 2kmh was gewoon de gear mesh. Bij het terug monteren niet meer op gelet maar blijkbaar spande de pinion zo hard tegen de spur dat de motor niet sneller kon draaien, stom stom stom... Ik heb een slipper blocking pad maar anders ging ik de slipper pad ook wel gehoord hebben ;)

moest je nieuwe slipper pads nodig hebben ik heb er nog liggen ;)

thx voor de tips, is niets mis met de wagen, vandaag gaan testen en die hoge toon
lijkt normaal als ik naar de filmpjes van HPI zelf kijk en luister hoor je ook dezelfde hoge toon.
spur en pinion lopen soepel kan wagen zo vooruit duwen en dan heb je zo goed als geen geluid, dus zal vrijving zijn tussen pinion en spurr dat dit geluid mee brengt.

greetz
Vipe

Zo, weer een update, de banden zijn gelijmd op de nieuwe velgen en de kap is klaar;

dsc0877c.jpg

dsc0881w.jpg

dsc0882q.jpg

Laatst bewerkt:
Back