Dank Ron. Nachtuil?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank Ron. Nachtuil?
Kan door lage schakelfrequentie komen, de stroom is dan minder mooi/vlak. Hoe vlakker hoe beter, want de stroom die boven de gemiddelde stroom uit komt, levert onevenredig veel warmte op (P = I²R).... Probeer de losse motor eens direct op de accu te laten draaien en voel dan eens of de motor ook warm wordt. Ken de regelaar niet, maar misschien geeft die een soort "voer" dat de motor niet zo graag lust. Heb daar geen theoretische verklaring voor, maar is het proberen waard. Gr. Klaas.
Avondmens, en als ik niet op let, nachtmens.Dank Ron. Nachtuil?
Eén woord Ronny: Kv (uitgedrukt in rpm/volt). De 12volt versie zal halve Kv hebben, d.w.z. bij zelfde spanning half zo snel lopen als de 6volt versie (onbelast). Dit wordt bereikt door het aantal wikkelingen in de 12volt versie te verdubbelen. Daardoor moet de diameter van de wikkeldraad afnemen.Zo zie je maar dat de 6Volt en de 12Volt motor dezelfde zijn met enkel een ander papiertje erop. Voor beiden blijft het vermogen telkens 20Watt , de spanning word maal twee gedaan en het amperage word door twee gedeeld . ...
Ik vaar nochtans al 25 jaar met een decaperm van zogezegd 6Volt op 12 volt en nog nooit problemen mee gehad .Hmmm.... ik zou de 6 Volt versie niet graag constant met 12V belasten.